ساختار کامل صفحه وب با جدول

پنجشنبه 17 مرداد 1392

ساختار کامل صفحه وب با جدول <br/> زمانی که تمام برچسب های HTML یا حداقل قسمت عمده آنها را یاد گرفتید، حال وقت آن است که ساختار کل یک صفحه وب را طراحی کنید. شما برای اینکه یک طراح وب قابلی شوید باید بتوانید تک تک برچسب های HTML با به درستی کنار هم بگذارید تا در نهایت صفحه شما ساخته شود. در این بخش به شما نحوه ساخت ساختار کامل یک صفحه وب با استفاده از جدول (Table) را آموزش می دهم.

ساختار کامل صفحه وب با جدول

زمانی که تمام برچسب های HTML یا حداقل قسمت عمده آنها را یاد گرفتید، حال وقت آن است که ساختار کل یک صفحه وب را طراحی کنید. شما برای اینکه یک طراح وب قابلی شوید باید بتوانید تک تک برچسب های HTML با به درستی کنار هم بگذارید تا در نهایت صفحه شما ساخته شود. در این بخش به شما نحوه ساخت ساختار کامل یک صفحه وب با استفاده از جدول (Table) را آموزش می دهم.

 

در حال حاضر دو نوع ساختار اصلی برای طراحی صفحات وب با HTML وجود دارد. که عبارتند از:

  1. صفحات با ساختار جدول (Table)
  2. صفحات با ساختار قطعه قطعه (Div)

هر کدام از این ساختار ها برای خود دارای معایب و مزایایی هستند. زمانی که شما با استفاده از جدول ها اقدام به ساخت صفحه وب می کنید، ممکن است از خیلی جهات چندان مناسب نباشد، مانند موتور جست و جو. ولی باید دانست که مزایای استفاده از جداول در طراحی سایت مربوط به یکسان نشان دادن صفحه در تمام مرورگر هاست. کاربرانی که به وبلاگ شما مراجعه می کنند، همگی از یک مرورگر استفاده نمی کنند، شما باید سعی کنید اکثر این کاربران را هنگام مشاهده سایت شما راضی نگه دارید. این کار زمانی انجام می شود که طراحی سایت درست و حسابی باشد. استفاده از جدول ها برای شما این تضمین را دارد که حداکثر هماهنگی را برای نمایش در مرورگر های مختلف دارد. مخصوصاً در بین کاربران فارسی که هنوز کسانی هستند که از مرورگر های قدیمی استفاده می کنند، و آن مرورگر ها از استاندارد های جدید پشتیبانی نمی کنند، مانند Iternet Explorer 6 که به طور پیش فرض بروی ویندوز XP نصب است. پس، یکی از ویژگی های خوب استفاده از جداول همین مورد است.

در این نوشته به شما یک ساختار کامل صفحه وب با جدول را نشان می دهیم. برای این کار شما باید با ساختار جداول در HTML به طور کامل آشنا باشید، در غیر این صورت بهتر است اول مقالات نوشته شده در این موارد را در همین وبلاگ بخوانید و آنها را کار کنید، و سپس اقدام به خواندن این مطلب کنید.

ساختار کلی صفحات برپایه جدول مانند کد زیر است، هر ردیف می تواند شامل چندین ستون باشد که ستون های سایت ما را می سازند.

در این کد هر <tr> نماینده یک ردیف و هر <td> نماینده یک ستون داخل ردیف هاست. کاری که شما باید انجام دهید این است که ساختار سایت خود را با ردیف ها و ستون های این چنینی تعیین کنید.

در ادامه یک پرونده HTML را ضمیمه کرده ام که ساختار کامل یک صفحه وب بر پایه جدول را دربر می گیرد. کاری که شما باید انجام دهید ابتدا با تمام اجزاء آن کار کنید تا با کارکرد هر کدام، با توجه به آموزش هایی که تا به حال یاد گرفته اید، آشنا شوید. سپس برجسب هایی را که می خواهید به آن اضافه کرده یا کم کنید و در نهایت همان صفحه ای را که می خواهد می توانید از آن بسازید. فراموش نکنید که سعی کنید جایگاه هر برچسب را تشخیص دهید.

شما از این قالب می توانید برای ساخت یک قالب پیشرفته برای سایتتان استفاده کنید، فقط کافی است با اطلاعاتی که از زبان HTML از این وبلاگ تا به حال کسب کرده اید، تغییرات لازم را بروی این کد اچ تی ام ال انجام دهید. همچنین این قالب حاوی استایل CSS هم هست که در قسمت سرصفحه وارد شده است. برای این که با سی اس اس هم آشنا شوید، بد نیست که کد های آن را کم یا زیاد کنید تا کارکرد آن ها را هم تا حدودی حدث بزنید.

 

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 5k بازدید
  • 3 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید