اعتبار صفحه سایت

شنبه 19 مرداد 1392

اعتبار صفحه سایت <br/> افزایش اعتبار صفحه سایت <br/> همه ما تاکنون درمورد اعتبار (مرجعیت، موثق بودن یا قابل اعتماد بودن) صفحات یا اعتبار نویسنده شنیده ایم و میدانیم که تاثیر مثبتی بر سئو سایت خواهد داشت ولی آیا مفهوم درست آن را درک کرده ایم؟ پس در ابتدا به شناخت صحیح اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) پرداخته و در ادامه نکاتی برای بهبود آن معرفی خواهیم کرد.

اعتبار صفحه سایت

افزایش اعتبار صفحه سایت

همه ما تاکنون درمورد اعتبار (مرجعیت، موثق بودن یا قابل اعتماد بودن) صفحات یا اعتبار نویسنده شنیده ایم و میدانیم که تاثیر مثبتی بر سئو سایت خواهد داشت ولی آیا مفهوم درست آن را درک کرده ایم؟ پس در ابتدا به شناخت صحیح اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) پرداخته و در ادامه نکاتی برای بهبود آن معرفی خواهیم کرد.

اعتبار صفحه چیست؟

 

به زبان ساده، اعتبار صفحه یا اتوریته برابر با میزان احتمال معرفی سایت شما به کاربران توسط گوگل است و با یک عدد بین ۱ تا ۱۰۰ تعریف میشود. سایت با اعتبار صفحه زیاد همانی است که در نتایج جستجوی گوگل رتبه اول یا دوم را به خود اختصاص میدهد. ولی اگر اعتبار صفحه کم باشد ممکن است که در صفحه اول گوگل و یا بطورکلی در نتایج گوگل حضور نداشته باشد. توچه داشته باشید که این اعتبار برای هر صفحه سنجیده میشود و مقدار یکسانی برای کل سایت ندارد.

اعتبار صفحه چگونه محاسبه میشود؟

 

تعیین میزان اعتبار صفحه کار مشکلی است زیرا عوامل زیادی برآن تاثیرگذارند و نمیتوان تنها یک عامل را در آن موثر دانست. محتوای متنی مناسب، لینک های خارجی از صفحه تگ تصاویر بیشترین اهمیت را در اعتبار صفحه خواهند داشت.

اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی و لینک به صفحات داخلی سایت نیز میتواند اعتبار صفحه های شما را افزایش دهد.

 

راههای افزایش اعتبار صفحه

 

صفحاتی وجود دارند که مشخصا اعتبار بیشتری کسب میکنند مثلا اعتبار صفحه وبلاگ شما در مقایسه با صفحه درباره ما به مراتب بیشتر است زیرا مطالب آن بروزرسانی میشوند، افراد دیدگاههای خود را در آن مطرح میکنند و میزان فعالیت و بازدید بیشتری دارد. اعتبار دامنه که بعنوان اعتبار برای کل سایت در نظر گرفته میشود اهمیت بالایی دارد ولی با افزایش اعتبار صفحه ها شما شانس بیشتری برا موفقیت خواهید داشت.

همکاران خود را بشناسید

 

در زمینه فعالیت شما در اینترنت مسلما افراد زیادی مشغول هستند، آنها را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنید و ارتباط دوطرفه ایجاد کنید، سایت های یکدیگر را در صفحات خود ارجاع دهید و در مورد یکدیگر مطلب بنویسید، با این کار به سرعت اعتبار صفحه شما بالا خواهد رفت.

محتوا حرف اول را میزند

 

برای صحبت در هر زمینه ای که به سئو مربوط میشود در نهایت به کیفیت محتوای سایت و استفاده از عکس و متن در کنار یکدیگر میرسیم اتوریته نیز از این قاعده مستثنی نیست. محتوای صفحات خود را تا حد امکان پربار و با کیفیت کنید، گوگل رضایت بازدیدکنندگان شما را خواهد فهمید و اعتبار صفحه شما را بالا خواهد برد.

استفاده از تگ عکس

 

زمانی بود که گوگل هیچ اهمیتی به تصاویر موجود در صفحات نمیداد ولی در حال حاضر راههای زیادی برای یافتن تصاویر در اینترنت وجود دارد پس با برچسب گذاری عکس ها (alt tag) برای صفحه خود اعتبار کسب کنید. درواقع این امر نشانگر رعایت اصول نگارشی و اهمیت به حقوق بازدیدکنندگان از طرف شماست.

مطالب را بروزرسانی کنید

 

شاید فکر کنید که قدیمی بودن مطالب بر اعتبار صفحه بیافزاید، خیر. روزنامه ای را تصور کنید که سه ماه از تاریخ انتشار آن میگذرد، آیا مطالب آن برای شما قابل استناد است یا ارزش مطالعه را دارد؟ بروزرسانی مرتب صفحه و ایجاد تغییرات در آن اعتبار صفحه شما را افزایش میدهد و درست به همین دلیل است که وبلاگ اعتبار بیشتری کسب میکند.

تعیین اعتبار صفحه

 

برای رسیدن به صفحه اول گوگل و نتایج بالایی آن شما نیاز به اعتبار صفحه مناسب دارید، اگر میخواهید که وضعیت کنونی سایت خود را بسنجید و با رقبای اصلی خود مقایسه کنید از ابزار Page Authority Checker استفاده کنید. که میزان اعتبار صفحه شما و اعتبار کلی سایت را از دید گوگل به شما نمایش میدهد.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 3k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید