سئو و بازاریابی در موتور های جستجو

یکشنبه 23 شهریور 1393

سئو ؟SEO مقاله ای که در این باره مینویسم شاید بیشتر از تجربیات خودم در این زمینه صحبت کنم و کار هایی که از نظر من موفق بوده و استراتژی موفقی در نتایج جستجو داشته یا شاید از اصلا نمیشه اسمشو سئو گذاشت شاید میشه گفت تکنیک بازاریابی.

سئو و بازاریابی در موتور های جستجو

 بازار یابی اینترنتی به چند دسته ، گروه تقسیم میشن، مهم ترین ها آن ها بازریابی موتور های جستجو (Search Engine Marketing) بازاریابی در شبکه های اجتماعی  است  Social Media Marketing و بازار یابی دیگری که بستگی به نوع وب سایت دارد یعنی بازار یابی محتوایی.

همه این موارد دست به دست هم میدن تا وب سایت موفق در زمینه ای که فعالیت میکنیم داشته باشیم.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

سئو : تعریفی که براش دارم اینه که سئو یک راه روش  نداره ! سئو ابزار کار نداره ، کسی که سئو میکنه باید یک مشاوره خوبی باشه.سئو یک تخصصه که با تجربیات و علمی که داریم به دست میاد

اینکه بگیم سئو فقط مختص موتور های جستجو است تعریف غلطیست ، سئو محتوایی داشتن،شاید دو معنی داشته  باشه یکی اینکه مطالب درست نوشته شده باشن قوانین سئو (مشخص کردن کلمات کلیدی در محتوا،مشخص کردن کلمه مهم در محتوا) را رعایت کرده باشیم دوم اینکه محتوای ما کاربر را به سوی خودش جذب کنه ، محتوایی که در بین نتایج جستجو شده کاربر را به سمت خودش بکشونه ! ما بنا به نیاز کاربرامون باید مقاله بنویسیم باید نظرات و درخواست آنها را برسی کنیم محتوایی ارائه بدیم که نیاز کارربر را ررفع کنه.راه دیگه که پیشنهاد میکنم برسی ورودی ها سایت است : چه کاربرانی از کجا با چه موضوعی با چه جستجو و با چه روش جستجویی وارد سایت میشن،آیا مطالبی که میخوان پیدا میکنند ؟ به چیزی که میخوان میرسن ! اهیمت دادن به کاربر نتایج موثر خوبی خواهد داشت مهم تر اینکه در نتایج جستجو محبوب خواهید شد این یعنی بازاریابی موتو های جستجو.

فرار ی ندادن کاربر :

تیتر خوبی براش نوشتم که راحت متوجه موضوع بشید ؟ خوب یعنی چی ؟

سایتی که از تبلیغات ازار دهنده  استفاده میکنه ، خودتون بگید چه تبلیغاتی ؟ پاپ آپ ؟ درسته ؟

این کار باعث میشه یک محیط زجر آور را برای کاربر فراهم کنیم دسترسی به صفحات را برای کاربر سخت کنیم و مطمننا  ورود به صفحات ما برای کاربر غیر ممکن خواهد شد.استفاده از فرم های تک صفحه ای همانند فرم های ثبت نام و... به کارربر کمک خواهد کرد سریع تر به هدف خود برسد.

خوب موتور های جستجو ؟

موتور های جستحو امروزه پیشرفت بسیاری داشتند الگوریم هایی را به وجود اوردن که همانند  یک  چشم همه چیز را دنبال میکنند ! لینکی و محتوایی برای سرچ انجین ها ارزش داره که متوجه بشن برای کاربر هم با ارزشه و کاربر را به هدفی که میخواد میرسونه.این رو هم بگم وقتی دارید مقاله ای منتشر میکنید حتما هدف داشته باشید که بخوایم کاربر  را به چیزی که میخواد برسونیم و مقاله خود را موفق به پایان برسونیم  ن اینکه فقط مقاله برای Index شدن در موتو های جستجو منتشر کنیم.فرق  زیادی بین این دو هست.

یک توصه ساده.:

برای ارسال مطالب حتما مطالب سایتتون را بهم مرتبط کنید !  بهم لینک بدید.

ایمیل مارکتینگ را هم فراموش نکنید.

همانطور که اول گفتم از تجربیاتم در اختیارتون قرار دادم.امیدوارم که مفید باشه براتون.

مسعود شریفی پور

نویسنده 15 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید