امکانات جدید در Asp.Net نسخه 2015

دوشنبه 7 اردیبهشت 1394

در این مقاله با امکانات جدید در Asp.Net نسخه 2015 آشنا خواهید شد

امکانات جدید  در  Asp.Net  نسخه 2015

به صورت عادی هر زمانی که ما در پروژه تغییری ایجاد کنیم , برای اعمال تغییر باید پروژه خود را Rebuild کنیم , اما در نسخه جدید Asp.Net دیگر احتیاجی به ReBuild پروژه نیست , چرا که خود ویژوال استودیو از طریق Roslyn Compiler نرم افزار را بازسازی مجدد می کند .

در نسخه های قبلی عملیات متعددی را برای publish و یا گسترش پروژه در Cloud انجام می دهیم , اما در نسخه جدید با استفاده از Cloud Ready Configuration این عملیات را میتوانیم به راحتی انجام دهیم .

نحوه publish پروژه : در ابتدا باید پروژه خود را به پروژه  azure cloud تغییر (convert) دهیم و سپس پروژه azure تبدیل شده را publish می کنیم .

در نسخه جدید Asp.Net پروژه خود را به راحتی در هاست IIS اجرا کنیم .

در نسخه جدید Asp.Net منبع باز (open source) در github میباشد , به این معنی میباشد که شما می توانید کدهای مربوط به asp.net 5 را از github دریافت کنید و شما می توانید به راحتی  repository خود را در پروژه ایجاد کنید .

نسخه جدید Asp.Net از سه نوع موتور زمان اجرا (run time engine) استفاده میکند .

1 - Full .Net CLR که به صورت پیش فرض از این موتور استفاده می کند .

2 - Core CLR که مورد استفاده برای مواقعی میباشد که قصد استفاده دیگر از system.console را داریم .

3 - Cross Platform CLR برای اجرای نرم افزار در سیستم عامل مک (mac) و یا لینوکس میباشد .

در نسخه جدید Asp.Net شما میتوانید کد های قدیمی و یا جدید را با هم به کار ببرید .برای این کار شما باید از CLR core استفاده کنید .

در نسخه جدید Asp.Net شما میتوانید به راحتی از تکنولوژی MVC  , Web api و صفحات وب را با یکدیگر بدون ایجاد تضاد (conflict) استفاده کنید .

در نسخه جدید Asp.Net می توانید از http pipeiline نسخه جدید استفاده کنید , که از overhead کمتری در pipeline استفاده میشود و باعث افزایش سرعت و عملکرد پروژه میشود .

در نسخه جدید Asp.Net 5 می توانید از dependency injection استفاده کنید که می توانید module را با module دیگر جایگزین کنید .

در نسخه جدید Asp.Net می توانید پروژه های قدیمی را بدون اصلاح و تغییرات (modification) در Mv6 و signal r3 اجرا کنید .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید