چگونه برنامه نویس حرفه ای شویم

یکشنبه 7 تیر 1394

اگر می خواهید یک برنامه نویس خوب شوید باید به نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم توجه فرمایید چرا که این نکات روش های کلیدی در درک بهتر برنامه نویسی و کد ها می باشد .

چگونه برنامه نویس حرفه ای شویم

1 . کار بر روی اصول اولیه

همانطور که برای هر صنعت و هر شغل درک مفهومی کلیدی برای موفقیت است . مگر اینکه دارای بنیان مفهومی قوی باشد ، در این صورت هرگز نمی توان یک برنامه نویس خوب شد .درک مفاهیم اصلی شما را در طراحی کمک می کند و بهترین راه حل ها را در بهترین روش های ممکن اجرا می کند . اگر هنوز احساس می کنید در درک علوم کامپیوتر و مفاهیم خاص زبان برنامه نویسی دارای مشکلاتی هستید ، اصول اولیه را دوباره مرور کنید .

2 . در هر کدی که می نویسید توضیحاتی برای آن کد ارائه دهید .

یکی از مواردی که مورد توجه قرار دارد این است که برنامه نویس توضیحاتی واضح درباره کد برای کاربرانی که مشتاق هستند بدانند چه اتفاقی افتاده ارائه دهد . گروهی از افراد وجود دارند که هرگز نمی توانند کدها را بدون دانشتن عملکرد دقیق برنامه در زمان اجرا ترک کنند . گاهی اوقات به دلیل محدوودیت زمانی نمی توان کد ها را دقیق بررسی کرد فقط می توان از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کرد. اگرچه این یک موضوع متفاوت از نحوه رسیدگی چنین شرایطی است ،اما به عنوان یک برنامه نویس همیشه سعی کنید نسبت به دیگری به بهترین سطح دست یابید . با گذشت زمان این یک عادت می شود و سپی نا خود آگاه در هر زمان آن را انجام می دهید .

3 . با کمک به دیگران محدوده یادگیری خودتان نیز افزایش می یابد .

بسیاری از افراد زمانی که به کمک نیاز دارند مشتاق هستند در  انجمن ها و گروه ها شرکت کنند . در یک گروه ، به دیگران کمک کنید تا مشکلاتشان برطرف شود . درک مشکلات دیگران ،بررسی و ارائه راه حل ، کمک می کند یادگیری و اطلاعات خودتان نیز بسیار فراتر از قبل شود .

4 . کد های ساده و قابل درک اما منطقی بنویسید .

همانطور که تقریبا در هر جنبه ای از زندگی فرمول KISS که اختصار یافته Keep it simple and short کار می کند در برنامه نویسی نیز صدق می کند . کد های منطقی بنویسید و از پیچیدگی اجتناب کنید . گاهی اوقات مردم نوشتن کدهای پیچیده را  فقط برای اثبات توانایی خود ترجیح می دهند . تجربه ثابت کرده کدهای ساده اما منطقی همیشه عملکرد بهتری داشته اند .

5 . زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل مسائل صرف کنید ، زمان کمتری برای رفع آن نیاز دارید .

زمان زیادی در درک و تحلیل مشکل و طراحی راه حل برای آن صرف کنید . باید بقیه چیزهایی که براحتی قابل انجام است را پیدا کنید . طراحی همیشه به معنای زبان و ابزار مدلسازی نیست، می تواند به سادگی نگاه کردن به آسمان و فکر کردن به راه حل در ذهن باشد .

6 . اولین بار کد های خود را بررسی و تجزیه تحلیل کنید .

اگر چه کمی دشوار است ، اما سعی کنید قبل از اینکه دیگران کد های شما را تجزیه و تحلیل کنند کد های خود را تحلیل کنید .  همیشه یک بررسی نزدیک و بی طرف از کد خود انجام دهید . بنابراین هرگز در اظهار نظر دیگران درباره کد شما تردید نداشته باشید . کار با برنامه نویسان خوب و گرفتن بازخورد آن ها مطمئنا به شما کمک میکند تا یک برنامه نویس خوب شوید .

7 . با مشاهده تغییرات در دنیای تکنولوژی مضطرب نشوید .

در طول این دوره صنعت فناوری اطلاعات ،بسیاری از مردم کار خود را ترک کرده اند و به دنبال شغل جدید رفته اند که تکنولوژی های جدید را فرا گیرند و با آن کار کنند ." فناوری های جدید" عبارت صحیحی نیست ، چیزی که هر روز می شنویم به معنای ابزارهای جدید ، Framework، API و ... که برای ایجاد برنامه نویسی ساده و سریعتر به وجود آمده اند. این به هر حال در دنیای فناوری ادامه خواهد داشت . اما باید تغییرات اساس و پایه تغییرات را درک کنیم . این به دریایی شباهت دارد که سطح آب بسیار سریع حرکت می کند اما عمق آن نسبتا آرام و متمرکز است.بنابراین خود را در آن آب عمیق و نزدیک به هسته فناوری تصور کنید.

8 . استفاده از یک متد در کوتاه مدت

اکثر اوقات برنامه نویسان راه حل را اجرا می کنند (ممکن است به دلیل کمبود وقت و عدم درک مشکل یا عدم تجربه تکنولوژی باشد ). اما در طول دوره این راه حل ها همیشه منجر به تخریب کدها می شوند .اغلب اجرا زمانی ترجیح داده می شود که ورودی و خروجی راه حل را بدانید .

9 . مروری بر مستندات

یکی از عادات ضروری برنامه نویس خوب این است که مستندات زیادی را بخواند . خواندن مستندات برای ایجاد پایه ضروری براساس اینکه کدام برنامه در بهترین راه است شما را کمک می کند .

10 . شما همچنین می توانید از کد های دیگران نیز برای یادگیری خود استفاده کنید .

تعامل من با برخی برنامه نویسان بسیار عالی است که در واقع منبع پروژه جاوا داخل IDE دارند و آن را در کار های روزانه می خوانند .این کار را فقط برای تمایل به دانستن اصول اولیه انجام نمی دهند بلکه راه های نوشتن برنامه خوب را یاد می گیرند . خواندن و مراجعه کدهای شناخته شده و قابل اطمینان ، می تواند به شما در برنامه نویسی بهتر کمک کند .

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید .

مقایسه خود با دیگران فقط منجر به تکامل احساسات منفی و رقابت غیر سالم می شود . هر کسی نقاط قوت و ضعفی دارد . مهم  که نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و روی آن ها تمرکز کنیم .

آموزش سی شارپ

قربانی

نویسنده 44 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 3k بازدید
  • 9 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید