ویژوال استودیو آنلاین با Git

دوشنبه 16 آذر 1394

در این مقاله (Visual Studio Online (VSOو Tfs به عنوان یکی از گزینه های پیش فرض برای کنترل پروژه در یک تیم جدید را بررسی میکنیم.مفاهیم مربوط به اجرا شدن Git ، توسط (Visual Studio Online (VSO و Tfs را بیان می کنیم.

ویژوال استودیو آنلاین با Git

Git یک سیستم کنترل شده و توزیع شده است. که در ابتدا به عنوان بخشی از ابتکار توسعه لینوکس بود و بعد از ان به عنوان یک منبع باز مستقل درامده است .

تیم Foundation Server مایکروسافت،  Git  را در Tfs 2012 در اختیار گرفت.

جهت یادگیری گیت میتوانید آموزش git از صفر را در سایت تاپ لرن مشاهده کنید .

زمانی که ایجاد یک تیم پروژه در Tfs یا vso داشته باشیم یکی از گزینه ها ی در دسترس Git میباشد. 

TFVC یک سیستم کنترل نسخه متمرکز است.  تمام نسخه ها ی یک نرم افزار را  در یک منبع مرکزی (پایگاه داده از TFS)ذخیره میکند. هر زمان که یک درخواست ارسال می شود هم اخرین نسخه و هم یک نسخه خاص از فایل ها به کاربر با انتقال بروی شبکه  TFS داده می شود. تمام نسخه های دیگر فقط در مخزن مرکزی باقی میمانند. رفتار GIT  نسبت به TFVC کمی متفاوت است. هر زمان کاربر میخواهد روی نرم  افزار کار کند به او اجازه کار میدهد. وGIT اجازه کار با تمام نسخه ها را در سیستم محلی میدهد. که البته بسیار سریع تر از کار روی یک سرور مرکزی در شبکه یا اینترنت می باشد.

تا کنون این مدل از نظر یک فرد توسعه دهنده عالی است .  چگونه یک توسعه دهنده سهم کار خود را با اعضای تیم مشخص کند . اینجاست که TFS وارد می شود.

وقتی یک تیم پروژه ایجاد می کند با انتخاب گزینه GIT، side empty git یک مخزن خالی ایجاد می شود. 

هر زمان که تیم توسعه نیاز به اشتراک گذاری کار با دیگران را داشته باشند  بخشی از نرم افزار را که در

مخزن GIT که در TFS یا  VSO وجود دارد به اشتراک میگذارند. برای این کار همه اعضای تیم باید عضو  باشند.

اگر یک کاربر جدید به تیم بپیوندد او توسط شبیه سازی repository  از راه دور که در VSO وجود دارد شروع به کار خواهد کرد.

فایل های اشتراک گذاشته شده پیش از همه با همه نسخه ها از این پرونده در دسترس خواهد بودو سپس این فایل های به اشتراک گذاشته شده میتواند برای توسعه دهنده  در منبع محلی در دسترس باشد.

قبل از جستجو در مقالات GIT چند کلمه درباره خود VSO صحبت میکنیم. VSO توسط مایکروسافت ایجاد شده است. 

لازم نیست TFS را اجرا و حفظ کنید . بلکه توسط مایکروسافت حفظ شده است. این باعث کاهش هزینه زیر ساخت ها و همچنین کاهش تلاش ها برای پشتیبانی از پایگاه داده برای  failovers می شود.

اخرین ویژگی tfs همیشه در دسترس بودن ان است. بر روی  VSO زودتر از ویژگی های مشابه در دسترس قرار دارد. هنگامی که یک مخزن شبیه سازی می شود که درپوشه دستگاه کاربر قرار دارد.که  شامل پوشه مخفی با نام GIT می باشد.

این پوشه  شامل تمام تنظیمات و اشیایی است که در حال کار روی انها در سیستم محلی هستید.

git حاوی subfolder ای با نام refs که شامل ارجاعات به شعبه است. ما در یک عملیات git بیانیه ای با نام  fetch داریم  fetch عملیاتی است که تازه ترین خبر ها را  از شعبه های راه دور  که ردیابی می کنید را میاورد این شاخه ها توسط VSO به صورت REmote  به اشتراک گذاشته می شود  .  اوردن شعبه به این معنا نیست که هنوز میتوانید روی ان کار کنید و کد را ویرایش کنید اگر شما می خواهید مشارکت داشته باشید و کمک کنید به شعبه ، شما نیاز به ایجاد یک شبکه محلی دارید . زمانی که شبکه محلی همانند سازی شد شما می توانیدروی کد کار انجام دهید یا کد را ویرایش کنید بهتر است شما  به صورت  راه دور عملیات fetch و merge را انجام دهید.

Vso گزینه های دیگری را فراهم میکند که ترکیب میکند  fetch و merge را که  Pull نامیده شده است. عملیات pull ،

   merge خودکار است  . بسیاری از برنامه نویسان هنوز ترجیح میدهند عملیات به صورت دستی انجام شود. 

دکمه async که شما در شکل میبینید یک عملیات خاص به vso است که ترکیبی pull که البته شامل عملیات  fetch,mergeو Push می باشد.که همزمان شعبه محلی با شعبه از راه دور async می شود.

پس از عملیات push  عمل vso  منعکس می گردد که بر روی code option پروژه های تیمی و نیز جزییات ان عملیات را نشان میدهد.

وقتی که مخزن git  با vso برای یک تیم پروژه ایجاد میشود و تیم شروع به کار بر روی ان میکند. تنها یک شاخه پیش فرض در vso  وجود دارد که نام ان  master می باشد.

از چک باکس برای پرداخت نهایی استفاده می شود که شما در عکس میبینید. عملیات خروجی نیست که بین توسعه دهندگان با استفاده از tfvc شناخته شده باشد. 

در طول زمان شاخه های بسیاری ایجاد خواهد شد.

همچنین ممکن است شما مقایسه کنید 2 شاخه را و چک کنید تفاوت های ان شاخه ها را .

آموزش سی شارپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 4k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید