استفاده از DropDownListChosen با JQuery در ASP.NET

پنجشنبه 7 آبان 1394

DropDownList یک راه آسان برای ارائه مجموعه ای از انتخاب ها برای کاربر است. اما اگر بخواهید به کاربر اجازه دهید که اطلاعات مورد نظر را در DropDownList جستجو کند، چنین امکانی در دسترس نیست. در این مقاله چگونگی انجام این کار را توضیح می دهیم.

استفاده از DropDownListChosen با JQuery در ASP.NET

برای انجام این کار باید کدهای JavaScript یا Jquery به خصوص را وارد کنیم. DLL های به خصوصی وجود دارند که به آسانی به پروژه اضافه می شوند.

نمونه برنامه ارائه شده در این زمینه از تکنولوژی های زیر استفاده می کند:

ASP.NET 4.0 / Webforms

#C

jQuery

پلاگین Chosen JQuery

Chosen CSS

برای استفاده از DropDownListChosen باید اطلاعات کافی در مورد jQuery، JavaScript و CSS داشته باشید. نمونه برنامه ضمیمه شده به این مقاله شامل class library های مربوط به DropDownListChosen است و برنامه Test برای استفاده از کنترل DropDownListChosen آورده شده است.

استفاده از Nuget-Package

حالا شما می توانید رفرنس های مورد نظر را از Nuget-Package دریافت کنید. برای این کار تنها لازم است Install-Package DropDownListChosen را وارد کنید و می بینید که پیکربندی های مورد نیاز به برنامه اضافه می شود، اما در انتها تگ زیر را نیز به صفحه WebForm خود اضافه کنید تا DropDownListChosen به صفحه اضافه شود:

<asp:DropDownListChosen ID="DropDownListChosen1" runat="server" 
            NoResultsText="No results match." width="350px"            
            DataPlaceHolder="Type Here..." AllowSingleDeselect="true">                
        </asp:DropDownListChosen>

خروجی کار به صورت زیر می شود:

 

در این جا DropDownList سمت راست از کنترل های معمولی ASP است و سمت چپ ChosenDropDownList می باشد که برای مقایسه ویژگی ها قرار داده شده است، همانطور که می بینید در ChosenDropDownList امکان جستجوی بخش ها وجو دارد. به صورت زیر:

 

برای اضافه کردن بخش های مورد نظر به DropDownList می توانید لیست بخش ها را هم به طور دستی و هم با اتصال به بانک اطلاعاتی وارد کنید.

فایل های ضمیمه

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید