20 نرم افزار Open Source رایگان که در سال 2016 پیشنهاد می شود.

پنجشنبه 22 بهمن 1394

همزمان با آغاز سال 2016 ، می خواهیم یک لیست بیست تایی از نرم افزار های رایگان و Open Source را برای شما معرفی نماییم، البته برخی از این نرم افزارها جدید نیستند چون در سال های قبل منتشر شده اند.امیدوارم این نرم افزار ها برای شما هم مفید باشند.

20 نرم افزار Open Source رایگان که در سال 2016 پیشنهاد می شود.

اگر به دنبال نرم افزار خاصی هستید که در لیست زیر موجود نبود، با استفاده از کلمات کلیدی زیر می توانید آن را پیدا کنید.

Fedoraاگر نرم افزار مورد نیازتان از  دسته ی  و یا زیرمجموعه های آن است،از کلمات کلیدی زیر استفاده کنید:

# yum search all package

Or

# dnf search all package

Debianاگر نرم افزار مورد نیازتان از  دسته ی  و یا زیرمجموعه های آن است،از کلمات کلیدی زیر استفاده کنید:

# aptitude search package

OpenSUSEاگر نرم افزار مورد نیازتان از  دسته ی  و یا زیرمجموعه های آن است از کلمات کلیدی زیر استفاده کنید:

# zypper search package

Arch Linux اگر نرم افزار مورد نیازتان از  دسته ی  و یا زیرمجموعه های آن است از کلمات کلیدی زیر استفاده کنید:

# pacman -Ss package

همچنین برای دانلود هر کدام از نرم افزارهایی که در زیر درباره ی آن ها توضیح دادیم،می توانید به سایت آن مراجعه کنید و فایل نصبی برنامه را دانلود کنید.

Bleachbit

برنامه ی Bleachbit مثل برنامه ی CCleaner  در سیستم عامل Linux  است، با این تفاوت که برنامه ی Bleachbit کارایی های بیشتری دارد. این برنامه  با پاک کردن فایل های غیرضروری و موقتی ،فضای حافظه را آزاد می کند و همچنین عملکرد Firefox را هم سریع تر می کند.

وبسایت  :   http://bleachbit.sourceforge.net/

Jaspersoft Studio

Jaspersoft Studio  برنامه ای است که به کاربر اجازه می دهد تا بتوانید گزارش های ساده و عملی و هم چنین نمودار، زبانه و جداول و حتی گزارش های در سطح جهانی را می توانید ببینید و خروجی آن ها انواع مختلفی از فرمت هایی را در برداشته داشته است از جمله معروف ترین فرمت pdf است.

انجمن های پرسش و پاسخ و گروه های کاربری مثال و نمونه ای از این برنامه است، وب سایت این برنامه یک منبع بزرگ از کارشناسان و کارشناسان ارشد که در این برنامه ها مهارت دارند تشکیل شده است.

وبسایت  :http://community.jaspersoft.com/

SimpleScreenRecorder

شما می توانید از این نرم افزار برای گرفتن عکس و ویدیو از صفحه ی کامپیوترتان استفاده کنید. این برنامه به سادگی نصب می شود و امکانات زیاد و قدرتمنمدی دارد.

وب سایت  : http://www.maartenbaert.be/simplescreenrecorder

Visual Studio Code

اگر چه هنوز نسخه ی بتا این نرم افزار موجود است و هنوز در میان توسعه دهندگان شهرت نیافته است ولی برنامه نویسانی که با لینوکس کار می کنند برای افزودن قابلیت های پشتیبانی آن را به تاخیر انداخته اند.

وبسایت این نرم افزار : https://code.visualstudio.com/

Ekiga

این نرم افزار می تواند به عنوان یک جایگزین برای نرم افزار محبوب  Skype به شمار بیاید. Ekiga یک وسیله ی مناسب برای استفاده در جلسه های ویدیویی از راه دور است . این نرم افزار  هم برای سستم عامل Linux و هم برای Windows منتشر شده است.

وب سایت  : http://www.ekiga.org/

Childsplay

این نرم افزار برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد که فعالیت هایی برای یادگیری صداها و تصاویر و حروف و اعداد استفاده می شود به ویژه برای استفاده کردن از عامل های ورودی مثل صفحه کلید و ماوس استفاده می شود.


وب سایت  :  http://childsplay.sourceforge.net/

TuxGuitar

اگر شما به سازهای موسیقی به ویژه گیتار علاقه دارید این نرم افزار به شما کمک می کند که ساز خود را ویرایش و یا درست نمایید.

وب سایت : http://sourceforge.net/projects/tuxguitar/

Dia

این نرم افزار مشابه نرم افزار Microsoft Visio است که هر دو برای تولید نمودار به کار می روند. علاوه بر شکل ها و تصاویری که به طور پیش فرض در برنامه وجود دارند، کاربر می تواند شکل دلخواه خودش را  به راحتی به آن اضافه کند، این نرم افزار به فرمت های مختلف مثل EPS,SVG,XFIG,PNG و ... برای اشتراک گذاری و انتقال راحت تر به افراد است

وب سایت  : http://live.gnome.org/Dia

FreeCAD

FreeCAD  یک برنامه برای ساخت الگوهای 3D  (سه بعدی ) است که در رشته معماری استفاده می شود. الگوهایی که با این نرم افزار تولید می شوند به راحتی قابل ویرایش هستند و کاربر می تواند الگو ها را به سلیقه ی خودش تغییر بدهد.توسعه ی این نرم افزار از طریق اسکریپت های پایتون قابل انجام است.

وبسایت:  http://www.freecadweb.org/

MediaWiki

MediaWiki یک برنامه است که برای مدیریت وب سایت هایی که مشابه Wikipedia هستند به کار می رود.(در حقیقت ، Wikipedia هم توسط این برنامه مدیریت می شود). در این گونه سایت ها اطلاعات ممکن است توسط نهاد ها و افراد گوناگونی اضافه،حذف و یا به روز رسانی شوند.

وب سایت  : http://www.mediawiki.org/

 CodeMirror

 CodeMirror یک ویرایشگر متن  بسیار قدرتمند است که برای مرورگرهای وب به کار می رود. این برنامه بیش از 100 زبان برنامه نویسی را پشتیبانی می کند . اگر شما یک وب سایت و یا یک وبلاگ دارید و می خواهید قابلیت های آن را افزایش بدهید ، این نرم افزار یک ابزار بسیار مفید برای شما است.

وب سایت  : http://codemirror.net/

GNUMed

پزشکان با استفاده از این نرم افزار می توانند پرونده های پزشکی بیماران را به صورت دسته بندی شده نگه دارند.در سرتا سر دنیا پزشکان و مراکز درمانی زیادی از این نرم افزار برای ذخیره سازی اطلاعات یک فرد بیمار انجام شده است.

وب سایت : http://wiki.gnumed.de/

Owncloud

این نرم افزار جایگزین نرم افزار DropBox است که از نظر مالی، امنیتی و حفظ حریم خصوصی هر کاربر مورد اطمینان خواهد بود و به شما اجازه ی ذخیره سازی و اشتراک گذاری فایل ها را می دهد.

وب سایت  : http://www.owncloud.com/

GLPI

این نرم افزار برای ساختن پایگاه داده برای صفحات وب استفاده می شود. از قابلیت های این نرم افزار  سیستم اطلاع رسانی رویداد ها، با استفاده از ایمیل است.

دیگر ویژگی های این نرم افزار :

1-تاریخ ورود و خروج

2-تصویب شدن solution

3-بررسی saticfaction

4-تبدیل فایل به pdf و PNG

وب سایت  :   http://glpi-project.org/spip.php?lang=en

Ampache

به کمک نرم افزار Ampache شما می توانید یک لیست از موزیک های مورد علاقه اتان بسازید و از سراسر جهان با وصل شدن به اینترنت به آن دسترسی پیدا کنید، اگر چه این نرم افزار به صورت شخصی است ولی می تواند به صورت عموم هم در اختیار قرار بگیرد و مدیر می تواند ویژگی هایی را برای آن فعال نماید.

وب سایت : http://ampache.org/

OCS Inventory NG

OCS Inventory NG یک نرم افزار پرکاربرد برای وب سایت ها است. مدیران سیستم  با استفاده از این نرم افزار می توانند در هر لحظه، همه ی وسایل متصل به شبکه ، پیکربندی شبکه و نرم افزارهای نصب شده را مشاهده کنند. کابر می تواند ابتدا نسخه ی آزمایشی را دانلود و استفاده کند و سپس در صورت تمایل ،نسخه ی کامل محصول را تهیه کند.

به علاوه این نرم افزار متکی بر اتوماسیون شناخته شده مثل/MariaDB /my sql/apache است.که برنامه های قدرتمندی را هم ایجاد می نماید.

وب سایت: http://www.ocsinventory-ng.org/en/

PDFEdit

PDFEdit یک نرم افزار قدرتمند برای ویرایش متن های PDF است . با استفاده از این برنامه کاربر می تواند به راحتی اسناد مورد نظرش را ویرایش کند. در وب سایت این نرم افزار توضیح کاملی درباره ی ویژگی های این نرم افزار و همچنین طریقه ی استفاده از آن داده شده است.

وب سایت  : http://pdfedit.cz/

Lemon POS

اگر به یک سایت خرید و فروش نیاز دارید، این نرم افزار یک انتخاب مناسب برای شما است .این برنامه برای ذخیره ی داده ها از پایگاه داده MySQL / MariaDB استفاده می کند.از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار ،داشتن قسمت جستجودر میان کالاها برای کاربر ،یک ابزار برای ارزیابی قیمت کالا و همچنین یک  ابزار برای ایجاد صورت حساب برای مشتری  است.

وب سایت  :  http://sourceforge.net/projects/lemonpos/

LAN Messenger

LAN Messenger یک برنامه برای ایجاد تماس در محدوده ی یک شبکه ی LAN است.(شبکه ی LAN در محدوده ی جغرافیایی کوچکی مانند یک خانه،یک دفترکار یا گروهی از ساختمان ها فعالیت می کند. )، و همینطور این نرم افزار cross platform است و بر روی مک و لینوکس و ویندوز کار می کند این برنامه امکاناتی مانند انتقال فایل و نمایش اعلان برای پیام ها را نیز دارد و بدون راه اندازی سرور کار می نماید.

وب سایت  : http://lanmsngr.sourceforge.net/

OpenShot

OpenShot یک برنامه برای ویرایش فیلم در سیستم عامل Linux است که به شما در ساخت فیلم ،تصاویر و همچنین فایل های موسیقی کمک می کند. این نرم افزار  امکان اضافه کردن زیرنویس و افکت های متنوع دارد. در انتها ی کار، شما می توانید ویدیوی خودتان را در فرمت های دلخواهتان ذخیره کنید.

وب سایت  :  http://www.openshot.org/

آموزش سی شارپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 13k بازدید
  • 10 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید