پیاده سازی WPF برای Java Script

یکشنبه 27 دی 1394

این مقاله راجع به یک پروژه ی تحت توسعه به نام Granular است که با هدف پیاده سازی WPF بر روی JavaScript اجرا شده است.

پیاده سازی WPF برای Java Script

در این مقاله می خواهیم یک پروژه ی open source  به نام Granular  رامعرفی کنیم که می تواند قابلیت WPF را بر روی  Java Script پیاده سازی کند .

اخیرا میزان علاقه ی کاربران به دو تکنولوژی WPFو   Silverlight افزایش چشمگیری داشته است، همچنین تعداد پروژه هایی که از این دو تکنولوژی استفاده می کنند هم بسیار زیاد شده است.

یکی از پروژه هایی که از قابلیت WPF استفاده می کند،  Granular است. این برنامه به تازگی به نسخه ی 0.1.3 رسیده است. Granular توسط یک برنامه نویس و تنها در طول پنج ماه نوشته  شده است،ولی با این حال برنامه ی توانا و قدرتمندی است و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ممکن است این سوال پیش بیاید که چطور یک چنین برنامه ی قدرتمندی در این مدت کوتاه و فقط توسط یک فرد نوشته شده است؟

پاسخ این سوال ساده است : WPF یک UI کامل و پیشرفته با امکاناتی مثل visual trees ،routed events ، dependency properties ،data binding و البته XAML است و به این ترتیب کار با آن بسیار راحت است و این امکان را به افراد می دهد که پروژه های خودشان را در مدت زمان کوتاهی تمام کنند.

بخاطر قابلیت های گسترده ای که WPF دارد ، برنامه نویسان زیادی از آن به عنوان UI Framework خودشان استفاده میکنند و حتی این تمایل را دارند که از آن بر روی سایر platform ها هم استفاده کنند.

شیوه ی کار Granular به این صورت است که قسمت هایی از فایل WPF  را می گیرد و آن را با استفاده از ابزار های  Visual Studio project و WPF application و  Web application ، بر روی JavaScript پیاده سازی می کند.

Web application و فایل های WPF  با استفاده از Saltarelle C# ،کامپایل می شوند و سپس به کامپایلر JavaScript فرستاده می شوند، در این برنامه یک کامپایلر C#  به JavaScript هم وجود دارد ، در حقیقت ما در این پروژه دو تا کامپایلر داریم .

مزیت این روش این است که شما می توانید برنامه ی خودتان را با استفاده از   Visual Studioگسترش بدهید و از مسائل سخت و پیچیده ی مربوط به مرورگر (Browser) دور بمانید. همانطور که در فایل توضیحات  پروژه هم آورده شده  است،هیچ نیازی به کارکردن  با html/css و JS framework های جدید نیست.

API، Granular  های قدرتمند و سازمان دهی شده ی WPF را در اختیارتان می گذارد و به این ترتیب تمام فرآیندهای  پردازشی بسیار سریع تر و ساده تر انجام خواهند شد.

استفاده از Granular،  راه خوبی برای کار کردن با یک UI‌ سطح بالا به نظر می رسد، شما می توانید از مهارت های #C و WPF ای که دارید استفاده کنید و به ساده ترین شکل ، کار موردنظرتان را پیاده سازی کنید..

برای امتحان کردن این موضوع ، GranularPad که یک مرورگر REPL برای Granular است را ببینید. شما می توانید در قسمت XAML آن تایپ کنید و تغییراتی که اتفاق می افتد را ببینید. مواردی که در زیر در عکس می بینید، توسط Granular، پشتیبانی می شوند.

با نگاهی به لیست امکانات پروژه ، به قدرت و کارایی بالای  آن پی می بریم.

همان طور که در توضیحات این برنامه آمده است، این برنامه به کمک شما نیز نیاز دارد:

Granular هنوز در حال توسعه است و راه های پیشرفت زیادی پیش رویش قرار دارد. هر کمکی از جانب برنامه نویسانی که به WPF علاقه دارند، می تواند برای پروژه مفید باشد و از جانب تیم توسعه ی این پروژه ،مورد قدردانی قرار می گیرد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • WPF
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید