استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف در به روز رسانی جدید Visual Studio Code

پنجشنبه 24 دی 1394

در به روز رسانی جدیدی که در ماه آگوست ارائه شد، Visual Studio Code قادر به پشتیبانی از زبان ها و تکتولوژی های جدیدی مانند JavaScript، JSON و ... شده است.

استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف در به روز رسانی جدید Visual Studio Code

Visual Studio Code محیط برنامه نویسی خود را برای کار با تکنولوژی های JavaScript، JSON، PHP و Dockerfile گسترش داده تا به همان راحتی کار با C# استفاده شوند.شان مک برین، در وبلاگ تیم Visual Studio   در مورد به روز رسانی Visual Studio Code گفته است که آن را با عنوان نسخه 0.7.0 معرفی کرده اند. این نسخه جدید استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف را بهبود داده و اشکال زدایی به صورت خودکار را افزایش داده است. همچنین مستندسازی یا documentation نیز بهبود چشمگیری داشته است. مستند سازی در شرکت های حرفه ای برنامه نویسی از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است. مستند سازی علاوه بر حرفه ای جلوه دادن نرم افزار باعث می شود در آینده ویرایش و توسعه نرم افزار به مراتب راحتتر صورت گیرد. مستندات نرم افزار اغلب مطالبی است که به اطلاعاتی درباره ایجاد روابط داخلی اجزای نرم افزار یا نحوه استفاده از نرم افزار اشاره دارد.

مک برین گفت که در این به روز رسانی جدید، مستند سازی به صورت قابل توجهی تغییر یافته و بسیار ساده تر شده است که به چهار بخش مختلف تقسیم شده است: Overview(بررسی اجمالی برنامه)، Editor(ویرایشگر کد)، Languages(زبان های برنامه نویسی استفاده شده) و Runtimes(اتفاقات رخ داده شده در زمان اجرا) 

تغییر در مستندسازی و بهبود آن، امکان استفاده از زبان های برنامه نویسی متعدد را ایجاد کرده است، که جزئیات آن در زیر بررسی می شود:

تنظیمات و پیکربندی ویرایشگر- لیست گزینه های سفارشی سازی در یک فایل JSON قرار گرفته و تنظیم اسناد کلیدی الزام آور است.

اشکال زدایی- به طور ویژه توسط Nod.JS انجام می شود تا از وقفه جلوگیری شود، فرایند اشکال زدایی در حال حاضر از طریق بخش هایی از آرایه های بزرگ و محتوای بافر در node.js 0.12.x انجام می شود، این عمل باعث می شود از تمام داده های موجود فایل node.js استفاده نشده و اطلاعات هرز کاهش پیدا کنندNod.Js به صورت پیش فرض ارسال می شود. همچنین گزینه nolazy از طریق VS Code در دسترس است بنابراین توابع داخل فایل های جاوا اسکریپت را تجزیه و breakpoints ها را قبل از اجرا اعتبار سنجی می کند. VS code از متغیرها در launch.json پشتیبانی می کند. همچنین منوی Context عملیاتی را برای اجرای کد تا مکان نمای فعلی(cursor ) اضافه کرده است.

وظایف(Tasks)- بسیار شبیه به تشخیص خودکار وظایف در Gulp و Jake tast runners می باشد، این عمل به طور مشابه در gruntfile پشتیبانی می شود.

فایل های Markdown- مستندات در این ورژن به صورت کامل آدرس دهی و کامنت گذاری شده اند که به خوبی نشان می دهد VS Code چگونه با فایل های Markdown کار می کند، همچنین برای درک بهتر از قطعه کد های موجود، فایل های CSS سفارشی، به روز رسانی های آنلاین استفاده کرده و وظایفی برای کامپایل کردن HTML نیز در نظر گرفته است. 

JavaScript- در حال حاضر موضوعاتی مانند EcmaScript 6، JavaScript projects و configuring linters نیز اضافه شده است.

 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید