سورس بازی Circular در اندروید

سه شنبه 20 بهمن 1394

در این مقاله قصد داریم یک بازی به زبان جاوا بنویسیم که در این بازی یک دایره در وسط صفحه قرار دارد و دایره هایی که از اطراف به سمت دایره ی بزرگ تر می آید نباید داخل آن دایره جمع شوند و باید از سمت دایره ی بزرگتر به بیرون گلوله ها یی پرتاب شود و دایره های بیرونی را دفع نماید.

سورس بازی Circular در اندروید

ابتدا در مورد لایه های activity آن صحبت می نماییم.

6 لایه activity داریم:

اولین لایه startscreen است منوی اصلی است که شامل دو دکمه است اولی شروع بازی که با زدن آن وارد activity بازی می شویم، دومی نمایش بالاترین امتیاز است که بالاترین امتیاز کاربر در این activity نمایش داده می شود.

یک edittext در این صفحه قرار دارد که کاربر می تواند نام خود را داخل آن وارد نماید.

یک activity برای نمایش تنظیمات است، activity بعدی Paused است که در این activity بازی اگر کاربر بخواهد بازی را توقف می نماید و یا ادامه می دهد و یا اینکه دوباره از اول بازی را شروع می نماید.

activity بعدی برای نمایش بالاترین امتیاز هر کاربر است، activity دیگر زمانی است که کاربر در بازی gameover شده است به کاربر امتیاز اش را نمایش می دهد و کاربر می تواند بازی را از اول شروع نماید.

حالا برای تعریف کلاس های نوشته شده کلاس StartScreen داخل این کلاس همان ابزارهایی که در منوی اصلی تعریف کرده ایم را داخل این کلاس معرفی می نماییم، کلاس دیگری به نام shot است که داخل آن

x,y را تعریف می نماییم و این کلاس برای جهات حرکت دایره ها استفاده می شود.

یک کلاس برای تنظیمات برنامه می نویسیم که از کلاس dialogfragment ارث بری می کند که برای activity صفحه ی تنظیمات استفاده می شود.

کلاس بعدی به نام PausedDialog است که برای متوقف کردن activity استفاده می شود که از دو دکمه تشکیل شده است یک دکمه برای توقف برنامه و ادامه ی بازی و دکمه ی دیگر برای شروع بازی از اول استفاده می شود.

کلاس بعدی highscore است که برای نمایش بالاترین امتیاز ها استفاده می شود که داخل این کلاس ابزارهایی که استفاده شده است را تعریف می نماید برای رفتن از یک actvity به activity دوم هم از انیمیشن های تعریف شده استفاده می نمایند.

کلاس HighsoreData برای ذخیره ی امتیازات کاربران استفاده می شود که یک جدول ایجاد می نماید و داخل این جدول اطلاعات کاربران اضافه می شود و بعد از داخل جدول برای کاربران نمایش داده می شود.

برای کشیدن دایره ها در صفحه باید از canvas استفاده نماییم، داخل کلاس BaseCamp برای کشیدن دایره ها از drawcircle استفاده می نماییم که برای آن x,y,radiuse را مشخص می نماییم.

باید قبل از کشیدن دایره ها یک کلاس پایه تعریف نماییم و x,y را تعریف کنیم و کلاس ای که canvas داخل آن تعریف شده است را با استفاده از کلاس پایه ی ایجاد شده ارث بری نماید.

کلاس EndGameDialog داخل این کلاس امتیاز های کاربران را نمایش می دهد و یک دکمه برای شروع ادامه ی بازی استفاده می شود.

خروجی برنامه به صورت زیر خواهد بود:

 

فایل های ضمیمه

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید