ایجاد دستگاه مجازی (AVD) در Android Studio

سه شنبه 25 اسفند 1394

در این مقاله می خواهیم در مورد ایجاد دستگاه مجازی avd در اندروید صحبت نماییم و اینگه چگونه می توانیم یک شبیه ساز در نرم افزار android studio ایجاد کنیم.

ایجاد دستگاه مجازی (AVD) در Android Studio

مرحله به مرحله مراحل ایجاد یک دستگاه مجازی را به صورت زیر انجام می دهیم.

اگر شما می خواهید اپلیکیشن های اندرویدی ایجاد نمایید ولی گوشی که سیستم عامل اندروید نداشته باشد بخواهید اپلیکیشن را داخل آن تست نمایید مطمئنا به مشکل خواهید خورد بنابر این باید از یک دستگاه مجازی و یک گوشی مجازی استفاده نمایید.

برای ساخت یک دستگاه مجازی باید به قسمت Tools بروید و گزینه ی Android/AvdManager را انتخاب نمایید.

به صورت زیر:

قدم دوم:

پس از کلیک کردن روی AvdManager که این صفحه به شما اجازه ی ساخت دستگاه مجازی را می دهد و با کلیک بر روی گزینه به صورت زیر خواهد بود:

در مرحله ی بعدی باید دستگاه خود را انتخاب نمایید برای اجرا می توانید هم روی تبلت اجرا بگیرید هم روی ساعت های هوشمند که سیستم عامل Wear هست و هم روی گوشی های اندروید خود اجرا بگیرید در اینجا Nexus 5 را انتخاب نمایید به صورت زیر:

قدم چهارم:

در مرحله ی بعدی باید api مورد نظر مورد قبول باشد اگر نصب شده است در غیر این صورت در سمت راست پیغام می دهد که نیاز به نصب HAXMI است به صورت زیر:

قدم پنجم:

بعد از کلیک کردن یک صفحه ای باز خواهد شد که داخل آن می توانید Ram و تنظیمات گوشی را انجام دهید و اندازه ی Ram را داخل آن مشخص نمایید به صورت زیر:

قدم ششم:

زمانی که مرحله ی پنجم انجام شد با زدن دکمه ی Finish یک صفحه به صورت زیر باز خواهد شد که می توانید دستگاه مجازی ایجاد شده را ببینید.

حالا زمانی که برنامه را اجرا نمایید یک پیغام در مورد نصب Haxm دریافت خواهید کرد برای دریافت Haxm یکی از راه ها این است که از داخل نرم افزار SDK تیکHaxm را بزنید و دانلود نماید، دیگری این است که به صورت مستقل آن را دانلود نمایید و داخل آن SDK قرار دهید.

بعد از کامل شدن دانلود، برنامه را اگر اجرا نمایید بعد از چند دقیقه دستگاه مجازی که ایجاد کرده اید برای شما نمایش داده می شود خروجی به صورت زیر خواهد بود:

زمانی که اجرا نمایید برنامه ای معروف و اولین application خود را خواهید دید که بر روی گوشی نصب شده و نمایش داده می شود:

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید