زامارین به صورت رایگان در Visual Studio ارائه شد!

یکشنبه 15 فروردین 1395

همان طور که می دانید و در اخبار های قبلی مطالعه کردید ماکروسافت زامارین را خرید، که در ماه گذشته زبان #c برای سیستم عامل اندروید و ios یکی از محبوب ترین ها بوده است، در کنفرانس ماه گذشته اعلام شد که این شرکت اولین گام بزرگ خود را یعنی قرار دادن زامارین در هر نسخه ی visual studio قرار داده است.

زامارین به صورت رایگان در Visual Studio ارائه شد!

می توانید قبل از خواندن این اخبار، خبر رایگان شدن زامارین را مطالعه نمایید.

دیگر زامارین بر روی هر نسخه ای از visual studio قابل اجرا است، و توسعه دهندگان می توانند با زبان های اندروید و ios با استفاده از دستگاه های OS X و زبان برنامه نویسیNET .  برنامه هایی را توسعه دهند.

آموزش های ویدئویی مرتبط را زامارین 

آموزش زامارین اندروید

آموزش زامارین فرم 

آموزش زامارین فرم پیشرفته

زامارین در ابتدا یک شرکت مستقل بود ولی امروزه ماکروسافت آن را خریداری کرد و زامارین را بر روی تمام نسخه های visual رایگان قرار داد.ولی یک محصول که ارائه می گردد نیاز به یک حمایت کوچک دارد بنابر این نیاز به یک License دارد حتی خود visual studio 2015 با آن که جامع است ولی یک سری محدودیت های دیگری را دارد.

برخی از ویژگی های زامارین محدود است بنابر این باید از visual studio نسخه ی Enterprise آن استفاده نمایید.

علاوه بر آن زامارین OS X را هم به وسیله ی Xamarin Studio توسعه می دهد، هم چنین به صورت رایگان به عنوان یک نسخه ی جامع برای تیم های کوچک در دسترس است.

زامارین هم چنین sdk را به صورت open source تا چند ماه دیگر قرار می دهد، بنابر این تمام کتابخانه های زامارین و تمام ابزارهای موجود در GitHub منتشر خواهد شد، و آن ها توسط تیم NET. مدیریت خواهد شد.

از دیگر امکانات این  است که open source شدن کتابخانه های xamarin.form ابزار cross platform بودن را برای ساخت رابط کاربری در نرم افزار فراهم می کند.

این تصمیم مسلما یکی از کارهای اصلی و مهم بود که توسعه دهندگان امیدوار بودن آن انجام پذیرد، زامارین ابزار آلات و قابلیت های زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد، اما رایگان نبودن آن باعث شد که دور از دسترس توسعه دهندگان قرار گیرد که با این تغییرات توسعه دهندگان بیشتری به سمت زامارین حرکت خواهند کرد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید