مقدمه ای بر طراحی سایت

یکشنبه 29 فروردین 1395

قبل از هر چیز باید نکته ای راجع به طراحی سایت خدمتتون عرض کنم. در کلاسهایی که تا کنون برای طراحی سایت تشکیل دادم، به این نتیجه رسیدم که متاسفانه متقاضیان یادگیری طراحی سایت، بر این عقیده هستند که منظور از کلمه ی "طراحی سایت" مثل نقاشی کشیدن در فتوشاپ می باشد! باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که در طراحی حرفه ای سایت از زبان های سمت سرور به همراه پایگاه داده استفاده می شود که چند نمونه از زبان های سمت سرور عبارتند از: PHP, Asp.Net, Jsp, ColdFusion و غیره...

پایگاه های داده نیز عبارتند از Mysql, MsSql, Oracle, Ms Access و غیره

همچنین زبان های Html بعنوان زبان پایه وب ؛ زبان Css بعنوان زبان قالب نویسی و نیز JavaScript بعنوان زبان برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده در طراحی سایت استفاده می شوند.

پس اگر شما هم جزء آن گروه از افرادی هستید که به برنامه نویسی علاقه ندارند، پیشنهاد می کنم کلمه ی طراحی سایت را به کل فراموش کرده و سراغ علاقمندی خود در رشته ی کامپیوتر بروید.

حال به دو مقوله ی کلی می پردازیم:

سمت سرویس دهنده Server-Side

سمت سرویس گیرنده Client-Side

منظور از سمت سرویس گیرنده همان کامپیوتر بازدید کننده ی وب سایت می باشد و منظور از سمت سرویس دهنده همان سروری است که وب سایت بر روی آن قرار گرفته و قادر به پاسخگویی در فضای اینترنت می باشد.

در مثال های بالا زبان های PHP, Asp.Net, Jsp, ColdFusion سمت سرویس دهنده می باشند و زبان های Html, Css, JavaScript زبان های سمت سرویس گیرنده هستند.

در وب سایت گروه نرم افزاری صفر و یک به آدرس web01.ir فرض را بر این می گذاریم که شما با زبان های سمت سرویس گیرنده آشنایی لازم را دارید و بیشتر آموزش زبان PHP  بهمراه پایگاه داده Mysql را در مقالات بعدی خواهیم گذاشت.

البته در آینده مقالاتی راجع به زبان های Html و Css نیز خواهم نوشت.

با در نظر گرفتن این مقدمه اگر هنوز به طراحی سایت علاقمند هستید، می توانید بخش مقالات طراحی سایت گروه نرم افزاری صفر و یک را دنبال نمائید.

 

منبع : طراحی سایت صفرویک

bitaazimi68

نویسنده 2 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 3 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید