کتاب آشنایی با Java و J2EE

چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395

در این کتاب شما با Java و J2EE آشنا می شوید.J2EE یک استاندارد است که برای پاسخ داده به یک نیاز نرم افزاری "سازمان مقیاس" چگونه باید با اجزاء نرم افزار رفتار کرد و برای مدیریت طول عمر نرم افزار چکار باید کرد.

کتاب آشنایی با Java و J2EE

فهرستی که در این کتاب می خوانید عبارتنداز:

مقدمه ای بر J2EE و تفاوتهای آن با .NET و IDE

مقدمه ای بر زبان Syntax جاوا و نحوه اجرای برنامه ها

عناصر و اجزاء گرافیکی در جاوا JFC and Swing

اتصال به پایگاه داده با JDBC

کار با JSP و Servelt

Java XML

آشنایی با EJB

برنامه نویسی با موبایل J2ME

مراجع

 

دات نت: یعنی یک بستر برای ایجاد نرم افزار و توسط مایکروسافت ایجاد شده اما تمام دات نت چیزی بیشتر از یک "بستر اجرای کد و کتابخانه مقدماتی کلاس" نیست. تمام دات نت یک FrameWork است و یک محیط تولید نرم افزار که بر پایه استفاده از DLL و مستنداتی جهت ایجاد ابزارهای متفرقه تولید نرم افزار و فقط روی ویندوز کار کرده.

J2EE یک استاندارد است که برای پاسخ داده به یک نیاز نرم افزاری "سازمان مقیاس" چگونه باید با اجزاء نرم افزار رفتار کرد و برای مدیریت طول عمر نرم افزار چکار باید کرد. این استاندارد توسط سان ارائه شده. خیلی ها مبتنی بر این استاندارد نرم افزارهای خودکار سازی ایجاد کرده اند، سان مایکروسیستمز نیز هم استاندارد J2EE که چگونه با زبان جاوا یک FrameWork ایجاد کنیم، چگونه کتابخانه کلاس برای تمام مقاصد بنویسیم، بانک اطلاعاتی چطور باشد و ... و شرکتهای متعددی بر اساس این استاندارد Applacation Server های مبتنی بر J2EE ایجاد کرده اند که برخی شون تمام J2EE رو پیاده سازی کرده اند و برخی ها فقط بخشی از آن را . Applacation Server یک زیر ساخت نرم افزار است که وظیفه اش Applaction Lifecycle Management است.

 

ادامه این توضیحات کتاب را میتوانید از قسمت ضمیمه دانلود کنید .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید