چگونه در گوگل رابط کاربری API را ایجاد کنیم؟

شنبه 30 مرداد 1395

این کلمه سه حرفی (API) خلاصه شده گزینه (Application Programming Interface) می باشد که به معنی رابط کاربردی برنامه نویسی بوده و همینطور یکی از امکانات زیربنایی وب 2 شمرده می شود.

 

چگونه کلید رابط کاربری API Key  را در گوگل بسازیم- چگونه کلید رابط کاربری API Key  را در گوگل بسازیم

 

 

این کلمه سه حرفی (API) خلاصه شده گزینه (Application Programming Interface) می باشد که به معنی رابط کاربردی برنامه نویسی بوده و همینطور یکی از امکانات زیربنایی وب 2 شمرده می شود.

برای شروع توضیح راجع به ساختن رابط کاربری برنامه نویسی لازم است بدانید که API  را می توان به صورت یک رابط میان دو سیستم و یا دو سرویس دیگر مورد استفاده قرار داد. همچنین این قابلیت را دارد که بین دو نرم افزار جداگانه به عنوان رابط استفاده شود.
تعریفی که از این رابط کاربری می شود بدین نحو است که API رابط کاربری می باشد که برای پیاده سازی یک نرم افزار استفاده شده و برای سایر نرم افزارها این قابلیت را مهیا می نماید تا با هم رابطه برقرار نمایند.
دلیل استفاده از API در برنامه ها و سیستم ها برای ارتباط دهی است که این رابط میان سیستم ها و سرویس ها گوناگون و همینطور میان نرم افزارهای محتلف پدید می آورد. اگر بخواهیم کمی جزیی تر راجع کارکرد و دلیل بهره گیری از آن توضیح بدهیم بهتر است اینگونه بگوییم که: 
مثلا شما از متن یا نوشته ای در یکی از مرورگرهای کروم، یا فایرفاکس خوشتان آمده است و می خواهید آن را درون پوشه ای داشته باشید تقریبا بدون کمک از API  این کار خیلی دشوار می شود به صورتی که مجبور خواهید بود نوشته دلخواه و گزینش شده تان را به صورت دستی وارد پوشه کامیپوترتان نمایید. این تنها یک مورد کاملا ساده شده از نحوه کارکرد این رابط کاربری API  است مسلما با پیچیده شدن کارها مراحل به دست آوردن مطالب و استفاده از دنیای وب نیز برای شما دشوارتر می شود. ولی به خاطر بسپارید که همگی ارتباطات استفاده شده در دنیای اینترنت و فضای مجازی با رابط کاربری برنامه نویسی API به آسانی امکان پذیر شده است.
حالا در این میان رابط کاربری بسیاری ساخته شده که قادر هستند دنیای وب را برای شما به محیطی دلپذیر تبدیل کنند و دسترسی شما را به خواسته ها و نیازهایتان راحت تر نمایند. به عنوان مثال می توانید به آسانی کار با شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر و فیکر و موارد دیگر فکر کنید که این سهولت توسط  API فراهم شده است.  

 

نحوه ساختن یک رابط کاربری یا API Key در گوگل:

اول حساب کاربری در گوگل بسازید و اگر قبلا ساخته اید وارد آنجا شوید
دوم وارد نشانی اینترنتی console.developers.google  شوید البته برای ورود لازم است فیلتر شکن داشته باشید چون این سایت از دسترسی کشور ما خارج شده است.
سوم مراحل زیر را اجرا کنید 
مرحله اول: ساختن پروژه جدید
مرحله دوم: ساختن رابط کاربری یا همان API Key

نحوه ساختن پروژه جدید:

پس از وارد شدن به سایت console.developers.google قادر خواهید بود پروژه تازه ای را پدید آورید.


 بعد از ساختن پروژه جدید، برای پروژه خودتان نامی تعیین نمایید و در نهایت روی کلید کرید پروژه کلیک فرمایید.

چگونه یک رابط کاربری  یا همان API Key را بسازیم

برای ساختن این مرحله به قسمت  Credentials بروید:


در این مرحله کلید رابط کاربری را انتخاب کرده و در بخش باز شده روی کلید  Browser keyکلیک کنید.


 نام موردنظرتان را بنویسید و روی گزینه ایجاد کردن کلیک نمایید.


بعد از اجرای این دو مرحله خواهید توانست رابط کاربری یا همان  API Keyرا در اختیار داشته باشید. 

 

faryalsarkhani

نویسنده 3 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید