ابزارهای مفید برای توسعه دهندگان AngularJS

سه شنبه 9 شهریور 1395

در این مقاله، درباره بهترین و پرکاربردترین ابزارها برای ساده کردن این جریان ، برای ساختن برنامه های فوق العاده ، بحث خواهیم کرد . که این شامل ابزار های modules, extensions, testing و debugging می باشد. می شود .

ابزارهای مفید برای توسعه دهندگان AngularJS

AngularJs یک کتابخانه جدید ، سریع و پرکاربرد برای ایجاد سریع  برنامه است . سخت گیرانه ترین کتابخانه ها میتوانند کار توسعه دهندگان را سهولت بخشند ، که این جریان باعث ایجاد dynamic viewها در برنامه های Web میشود . همچنین HTML های قدیمی را برای ساده سازی پردازش شما ، گسترش می دهد .

WebStorm باهوشترین JavaScript ، IDE است که بسیار کم حجم ، قدرت مند و مجهز به 
Complex Client Side و  Server Side node.js می باشد . 
دارای ویژگی هایی برای پشتیبانی JavaScript, HTML, CSS از Angular JS میباشد . این یکسری کد های کمکی ساخته شده مثلا  برای تشخیص خطاها و ... ، دارد . از نسخه  Git و Control System ، SVN پشتیبانی میکند . 
حال ، این از Angular 2, Typescript و React پشتیبانی می کند. 


Sublime Text یک ویرایشگر شیک برای کد است . دارای یک user interface تر و تمیز است و کارایی جذاب و قابل اعتمادی دارد .  با ویژگی Goto ، شما به هر چیزی میتوانید بروید و  آن را با کلید باز کنید . 
انتخاب چندگانه ، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بیش از یک وضعیت را بتوانید تغییر دهید. حالت 

Distraction  به شما اجازه کار با برنامه با صفحه کامل را می‌دهد .
Split editing این امکان را به شما میدهد که در یک زمان بر روی یک فایل با تغییرات متعدد بدون هیچ دردسری کار کنید . برای cross platform در دسترس است . برای کارکردن با AngularJS باید Package را به آن اضافه کنید . 


Aptana یک Open Source ، IDE است ، که یک نسخه سفارشی از eclipse می باشد که تمرکز خود را روی HTML, CSS و JavaScript  گذاشته است . Integrated Debugger در دسترس است که به راحتی مشکلات و خطاها رو پیدا میکند . همچنین پشتیبانی از git را نیز دارا میباشد . شما این توانایی را دارید که ظاهر IDE را شخصی سازی کنید.  برای گسترش دادن IDE برای AngularJS ، شما باید extensionی را از 
 Eclipse marketplace نصب کنید . 



Karma یک بزار برای Test گرفتن از AngularJS و سایر زبان های اسکریپتی است . که این ، test را در دستگاه های واقعی یا مرورگرها تست میکند . 




Jasmine یک کتابخانه برای تست رفتار-محور برای javascript است و این به مرورگرها  , DOM و
کتابخانه ها بستگی  ندارد . در طی این ، بیشتر مورد استفاده برای وب سایت ها , nodeJS و هر جایی که javascript اجرا میشود ،  است 



Protractor یک end to end testing framework برای برنامه های AngularJS است ، که در بالای ساخته WEBDRIVERJS میشود ، که از مرورگرها استفاده میکند که با برنامه شما شبیه کاربران برخورد کند . با این ، شما میتوانید برنامه خود را بدون هیچ مشکلی تست کنید . گزینه Automatic waiting این امکان را برای شما ایجاد میکند که برای تست کردن رخداد بعدی هیچ معطلی ای نداشته باشید -- pending task تست بعدی را اجرا میکند . 



Batarang یک ابزار Debbuging است که از Chrome extension در Chrome Webstore در دسترس است . برنامه شما را بازبینی خواهد کرد و نتیجه را در سه tab نمایش خواهد داد . tab ها شامل 
model, dependency و  performance می شوند . شما همچنین میتوانید dependecy را برای نمایش در tab ها کنترل کنید .


ng-inspector یک Browser extension است ، که در مرورگرهای Chrome, Firefox و Safari پشتیبانی می شود . یک ابزار بازبینی برای AngularJS است . شما میتوانید عناصر DOM را بازبینی و highlight کنید . شما میتوانید تغیرات scope را بصورت بلادرنگ مشاهده کنید .  همچنین شما میتوانید ، برنامه های انگولار را  debug, develop و inspect  کنید. 




Mobile Angular UI یک کتابخانه mobile UI برای ایجاد mobile UI برنامه ها به کمک HTML5 و AngularJS می باشد . یکسری عناصری که برای موبایل لازم است و در Bootstrap 3 وجود نداشت را دارد . به jQuery وابستگی ندارد ، فقط به Angular directiveهای ساده برای ساده کردن این جریان ، نیاز دارد. 




Restangular یک سرویس ساده میباشد که از GetUPDATEDelete و متدهای Post ، با روشی ساده ، پشتیبانی  می کند . 



Angular UI مجموعه ای از عناصری است که با استفاده از AngularJS ساخته شده اند . دارای دستورات از پیش ساخته شده می باشد که زندگی را راحتر میکند و بهره وری ساختار برنامه را افزایش میدهد . 


ngDocs به شما امکان یادگیری AngularJS حتی بر روی موبایل را می دهد ، اگر شما وقت کافی برای یادگیری AngularJS بر روی PC را ندارید  . این برنامه برای این منظور طراحی شده است که به یادگیری بدون داشتن تخصص در Platform با ویژگی های غنی  ، بپردازد . همانند
 offline support documentation, Developer Guide, tutorial for the beginners, fast navigation, code samples, voice search and view source features .




Videogular  یک HTML Player آینده نگر برای AngularJS است . یک کتابخانه برنامه video می باشد که برای desktop و mobile است و توسط AngularJS توانمند شده است . 

 

Angular Angury 
یک Chrome developer tool extension برای شرح حال و debbug کردن برنامه های AngularJS ، می باشد .
 visualization را با استفاده از عناصر درخت ها و ابزارهای debbuging نمایش میدهد . این open source است و هر کسی برای بهتر شدن آن میتواند اقداماتی را نجام دهد . 




 Codelyzer یک ابزار آنالیر ایستا برای پروژه های  Angular2 و Typescript است. شما حتی قادر به اجرای کدهای static در برنامه web خود هستید . 

آموزش angular

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید