سئو 2017

سه شنبه 18 آبان 1395

با سلام خدمت دوستان عزیز و کاربران سایت برنامه نویسان همانگونه که می دانید همواره در ابتدا سال میلادی برخی از الگوریتم‌های سئو دچار تغییرات می‌شود و بهتر است بدانید سال 2017 سال تحول در سئو می‌باشد.

سئو 2017

با سلام خدمت دوستان عزیز و کاربران سایت برنامه نویسان همانگونه که می دانید همواره در ابتدا سال میلادی برخی از الگوریتم‌های سئو دچار تغییرات می‌شود و بهتر است بدانید سال 2017 سال تحول در سئو می‌باشد البته از همین الان تغییرات در الگوریتم‌های گوگل قابل مشاهده می‌باشد به همین دلیل است که جابه‌جایی در گوگل بسیار زیاد شده است ولی در ابتدا سال میلادی این تغییرات خیلی محسوس‌تر خواهد شد. به همین دلیل این مقاله را برای شما تهیه نموده‌ایم البته هیچ‌کس از تغییرات گوگل با اطلاع نیست ولی این مقاله از ترجمه متون موجود در بخش بلاگ گوگل و همچنین تجربیات شخصی و مطالعه در چندین سایت ایرانی و خارجی گردآوری شده است امیدواریم برای شما کاربران گرامی مفید باشد.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

گجت های مختلف

می‌توان گفت این مهمترین تغییر گوگل است که چندی پیش آن را اعلام نموده است و کاملاً هم منطقی می‌باشد. خود شما کمی فکر کنید می‌بینید چند درصد جستجوها در دنیای اینترنت توسط موبایل انجام می‌شود و دیگر کمتر کسی برای جستجو در اینترنت به دنبال نشستن پار کامپیوتر می‌رود(البته ما سئو کارا همچنان جستجوها را با کامپیوتر انجام می‌دهیم) از این مطلب می‌توان نتیجه گرفت تلفن‌های همراه بزرگترین تأثیر را بر سئو خواهد داشت. پس اگر سایت شما ریسپانسیو نیست از همین امروز برای ریسپانسیو (واکنشگرا) کردن آن اقدام نمایید. البته نظر شخصی من این است از همین امروز به دنبال نمایش درست سایت در ساعت‌های هوشمند نیز باید بود زیرا سرعت رشد این نوع گجت بسیار بالا رفته است.

AMP

AMP شاید براس بسیاری از شما واژه‌ای نا آشنا باشد، البته این واژه حدوداً یک سال است از طرف گوگل معرفی شده و امروز می‌بینیم که کمکم در حال اجرایی شدن است.  در این تکنولوژی در کوشی های موبایل تنها متن نمایش داده می‌شود و عکس‌های پرحجم و حتی css  و دیگر عواملی که موجب دیر لود شدن سایت می‌شود کاملاً حذف می‌گردد و در نتیجه سرعت لود بسیار بالا می‌رود. در مورد AMP بسیار در میان سئو کارها تفاوت نظر وجود دارد ملی به نظر شخصی من این موضوع در آینده نزدیک بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

سرعت

سرعت از دیرباز بسیار مهم بوده و لازم به توضیح زیادی ندارد. سرعت لود شدن سایت بسیار مهم بوده و به همین دلیل است که نباید از تصاویر و یا انیمیشن‌های پر حجم استفاده نمود. به بیان ساده خود را به جای کاربران قرار دهید، با این حجم بالا از وب‌سایت های متنوع در اینترنت اگر سایتی را باز کرده و ببینید لود آن زیاد زمان می‌برد حتماً آن را بسته و به دنبال سایت دیگری خواهید رفت. نظر شخصی من این است: بعد از طراحی سایت آدرس سایت خود را در سایت gtmetrix قرار دهید و سرعت آن را بسنجید و ببینی چه فاکتورهایی موجب پایین آمدن سرعت سایت شما شده‌اند و آنها را رفع نمایید. (سعی دارم به زودی یک مقاله جامع در زمینه کار با این سایت قرار دهیم زیرا این سایت دارای قابلیت‌های بسیار بالایی می‌باشد)

محتوا

با ورود به سال 2017، کیفیت محتوا بسیار از کلمات کلیدی مهمتر است. البته کلمه کلیدی نیز با اهمیت است ( به نظر من 10%) ولی در سال 2017 گوگل کلمات کلیدی را در میان متن جستجو می کند و از میان متن کلمات کلیدی سایت شما را انتخاب می کند. پس به دنبال محتوا بکر و موثر باشید.

جستجو محلی

سئو برای جستجو محلی واژه ای است که به تازگی اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت یک کسب و کار پیدا کرده است و گوگل نیز به آن بسیار اهمیت می دهد. گوگل برای این موضوع یک سرویس ویژه به نام Google My Business راه اندازی کرده و این سرویس روز به روز در حال گسترش و به زودی کاملآ اجرایی می شود. نظر شخصی من این است که این موضوع بیشتر بر روی سئو سایت های فروشگاهی تاثیر دارد.

جستجوی صوتی

این موضوع نیز به دلیل استفاده روز افزون از موبایل بسیار پر اهمیت شده است. برای مثال شما با برنامه‌هایی مانند Siri و OK Google که سرویس دستور صوتی حتماً آشنا هستید. تحقیق روانشناسان در برخی از دانشگاه‌های کانادا نشان می‌دهد افراد دوست دارند به گوشی تلفن همراه خود خیره شده و نیاز خودشان را بگویند و به نتیجه مورد نظر برسند. در این تکنولوژی صدا به متن تبدیل می‌شود و سپس جستجو انجام می‌شود. نظر شخصی من این است که در این مورد باید هوشمندانه رفتار کنید و ببینید مردن بیشتر با چه کلماتی جستجو می‌کنند، برای مثال کلمه چرا که در اغلب سؤالات استفاده می‌شود بسیار مهم است.

نظر کلی نویسنده مقاله

دوستان عزیز نظر شخصی من این است همواره در سئو خود را به روز نگاه دارید، البته به تجربیات نیز بسیار دقت نمایید. به نظر من اولین موضوع در سئو هنوز هم محتوا می‌باشد و این موضوع از دیرباز دارای بیشترین اهمیت بوده است، به نظر من بر روی لینک‌ها به میزان قبل تمرکز نکنید و اگر بک لینک می‌خواهید بگیرید تنها از سایت‌های مرتبط باشد. البته برنامه نویسی سئو به یس و اصولی بسیار پر اهمیت است برای مثال استفاده درست از تگ‌ها و دیگر عناصر بسیار مهم است، یک مثال برای اینکه بدانید گوگل به چه میزان بر روی کد نویسی حساس شده است این که با قرار دادن سایت‌های مختلف مشتریان در ابزارهای مختلف به این نتیجه رسیدم که گوگل می‌گوید در انتهای کدها و در جاهایی که لزومی ندارد از; استفاده نمود آن را حذف نمایید و این میزان توجه به کدها واقعاً باور نکردنی است و به همین دلیل به نظر من سئو کارها باید تا میزانی با کدها آشنا باشند.

در انتها همواره خود را به جای کاربران سایت خود قرار دهید و ببینید چه جیز برای آنها خوشایند است، در واقع سایت را برای کاربران خود بهینه کنید نه برای جستجوگرها، در این صورت با بالا دفتن محبوبیت سایت در میان کاربران سئو آن نیز بسیار افزایش پیدا می‌کند.

نویسنده: امین جمالی

amin.jm63

نویسنده 7 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 6 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید