مروری بر Game Development

چهارشنبه 24 آذر 1395

در این مقاله به بررسی توسعه بازی ها خواهیم پرداخت و مروری بر جواب سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد ، خواهیم داشت . هدف بازی ها چیست ؟ برای چی این بازی توسعه پیدا میکنند ؟ بازی ها بر چند نوع هستند ؟ خطرات این حرفه در کجاست ؟ هر کس ممکن است جواب متفاوتی برای این سوالات داشته باشد ، که ما در این مقاله نظر خود را راجع به این سوالات ارائه داده ایم .

مروری بر Game Development


پیش نیاز ها :
1. GamingEnthusiasm

هدف بازی ها چیست ؟
هدف بازی ها با نگاه کردن از دیدهای مختلف ، متفاوت میباشد ، که معمولا بر پایه دیدگاه و برداشت شخصی در باره آن میباشد ، اما اهداف معمول آن بصورت زیر است :

1. مردم برای گذران وقت بازی میکنند :
این دلیل ، بیشترین دلیل مردم است که وقتی تنها هستند یا کاری برای انجام دادن ندارند ، بازی میکنند . 



2. مردم برای به چالش کشیدن خود بازی میکنند :
به عبارت دیگر برای فراموش کردن مشکلات روزمره خود و به چالش کشیدن خود و یا دوستانشان برای انجام یک رقابت ، بازی میکنند . این دست از بازی ها معمولا نیاز به تمرین دارد . بازی هایی همانند Mortal Kombat و ...

3. مردم برای ماجراجوویی کردن ، بازی میکنند :

برای ایجاد و یک تحول در زندگی معممولا این بازی ها را انجام میدهند ، بازی هایی همانند Tomb Rider , Assassin Creed و ازاین دست بازی ها . 


4. برای اهداف آموزشی بازی میکنند :

این امر در اکثره مردم وجود دارد که با مشاهده و دیدن چیزها ، مطالب را راحت تر نسبت به روش های دیگر فرا میگیرند . و این بدان دلیل است که آنها گرایش به دید بصری داشتن نسبت به مسائل دارند . به همین دلیل این دست از مردم ترجیح میدهند که از طریق بازی کردن مطالب را فرا بگیرند . 




5. مردم برای داشتن یک واقعیت شبیه سازی شده فانتزی بازی میکنند :

این یک سناریوی بی نظیر در بازی ها میباشد . معمولا ، این سناریو ها برای سازمان های بزرگ که میتوانند سازمان های دولتی باشد یا گروهی از مردم که دوست دارن داستان فانتزی از واقعیت شبیه سازی شده داشته باشند ، مناسب است . خب ، طبیعی است که بدست آوردن خیلی از چیزها در زندگی واقعی امریست بسیار دشوار ، در صورتی که این محدودیت در این دست بازی ها وجود ندارد . بازی های نظیر Sims , Farmvilla و ... .



چرا مردم بازی ها را توسعه میدهند ؟

توسعه بازی نیز دلیل های مختلفی دارد ک جواب آن بسته به دید شخصی فرد دارد اما تعدادی از دلایل این را در لیست زیر می توانید مشاهده کنید :

1. توسعه بازی یک سرگرمی و هنر است :
 همانند بازیکنندگان ، بازی برای توسعه دهندگان نیز یک نوع سرگرمی است ، به این دلیل که آنها یک جهان جدید ایجاد میکنند ، برایش قانون گذاری میکنند و سپس بازی میکنند . برا ی یک توسعه دهنده ، توسعه و برنامه نویسی یک شی ای که قابل مشاهده می باشد نسبت به یک برنامه ای که فقط مبتنی بر متن است ، خیلی جذاب تر است . توسعه دادن بازی نوعی خلاقیت و هنر است .

2.توسعه بازی نیازمند برنامه های ریاضی میباشد :
زمانی که ما معادلات ریاضی همانند حرکت پرتابی ، قانون نیوتون ، جاذبه ، معادلات دیفرانسیل را میخوانیم قطعا متوجه میشدیم که معلم ما چی میگفته است اما مشکل اینجاست که مسائل بالا فقط یکسری موضوعات تئوری و بلا استفاده در زندگی ما و دانش آموزان هستند . در حالی که توسعه دادن بازی بصورت کلی و اساس درباره ریاضی میباشد . بالاخره اون معادلات ریاضی کلاس های درس معنی پیدا میکنند و ما میفهمیم که چرا آنها را خواندیم . ما معمولا فقط از جمع و تفریق و ضرب و تقسیم در زندگی روزمره خود استفاده میکنیم اما در توسعه بازی فرق میکند ما گاهی اوقات نیاز به استفاده از معادلات داریم . 



بازی ها بر چند نوع هستند ؟

بازی ها قسمت بندی های فراوانی دارند ، که در زیر آنها را بررسی میکنیم :

1. بازی های Arcade (گذرگاهی) :



2. بازی های Adventure (ماجراجویانه)



3. بازی های استراتژیک 

خطرات این حرفه کجاست ؟

با وجود fun بودن توسعه بازی ها و بازی کردن آنها ، انتخاب Game Development به عنوان شغل ، امری مخاطره آمیز است . این امر تماما به مدل کسب و کار شرکت بستگی دارد . اگر یک شرکت به دنبال این است که فقط بر روی بازی سرمایه گذاری کند و پس از تولید آن و فروش آن کسب درآمد کند ، ریسک بسیار بزرگی کرده است به این دلیل که فروش بازی بستگی به بازخورد مردم و بازی کنندگان و در نتیجه فروش بازی در بازار دارد .  اما اگر مدل سرویس آن شرکت فقط مبتنی بر خدمات دادن با توسعه بازی ها است ، این نیز در نهایت به دلیل ایجاد یکنواختی خسته کننده خواهد شد . مدلی که شرکت های امروزی بر میگزینند معمولا ترکیبی از دو روش بالا میباشد . در کل ، انتخاب توسعه دهنده بازی به عنوان یک شغل کار ریسکی میباشد به این دلیل که توسعه یک بازی زمان بسیار زیادی را میطلبد و درآمد آن نیز مشخص نیست که چگونه خواهد بود .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید