سئو و بهینه سازی بیش از حد سایت

چهارشنبه 4 اسفند 1395

در این مقاله می خواهیم شما را با روی دیگر سکه ی بهینه سازی یعنی Optimization Over به معنای بهینه سازی و سئوی بیش از حد آشنا کنیم. اصطلاح Over Optimization به هرگونه عملی مبنی بر زیاده روی در بهینه سازی و سئو گفته می شود.

سئو و بهینه سازی بیش از حد سایت

در حقیقت همانگونه که عدم رعایت قوانین و استاندارهای سئو و بهینه سازی تأثیر منفی بر امتیاز یک وب سایت خواهد داشت، زیاده روی و افراط در بهینه سازی بیش از حد آن نیز منجر به افت رتبه برای آن خواهد بود. در حال حاضر با به کارگیری الگورتیم های هوش مصنوعی توسط موتورهای جستجو همچون الگورتیم پاندا گوگل و مرغ مگس خوار دیگر استفاده از روش های Over Optimization منسوخ گردیده است. بنابراین هرگز سایت خود را به صورت مصنوعی و فریبکارانه بهینه سازی نکنید، چرا که موتورهای جستجو به خصوص گوگل متوجه زیادی خوب بودن وب سایت شما شده و این خود منجر به پنالتی و افت وب سایتتان در نتایج جستجو و گاهاً اسپم آن می گردد. در ادامه به ذکر مواردی که منجر به بهینه سازی بیش از حد وب سایت شما می گردند، می پردازیم.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

نمونه های بهینه سازی بیش از حد

تکرار بیش از حد و نامرتبط کلمات کلیدی

تراکم کلمات کلیدی بیش از حد و آمدن آن ها به صورت پشت سر هم و مصنوعی (keyword stuffing) ممنوع است. همچنین استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط که هیچ ربطی به متن و محتوای وب سایت شما ندارند، از موارد بهینه سازی بیش از حد است که نباید اتفاق بیفتد.

قرار دادن تگ های alt و  title برای بهینه سازی تصاویر بی معنا و نمادین

روال استاندارد و صحیح این است که برای تصاویر معمولاً از تگ های alt و title استفاده شود، اما نه در همه ی موارد! کاربرد این تگ ها در سئو باعث شده عده ای سودجو حتی برای تصاویر بی معنا و نمادین (مثلاً تصویر یک تیک) نیز از alt و title استفاده کنند. بنابراین از قرار دادن این تگ ها در مواردی که نیاز نیست، بپرهیزید.

تکرار بیش از حد لینک های داخلی

یکی دیگر از نمونه های بهینه سازی بیش از حد سایت، استفاده ی افراطی در به کار گیری لینک های داخلی به خصوص بر روی کلمات کلیدی است.

انکر تکست های نا به جا

مورد دیگر که باید از آن دوری شود لینک دادن به منابع خارجی معتبر است که هیچ گونه ارتباطی با موضوع و محتوای وب سایت شما ندارند.

استفاده بیش از حد از تگ های عنوان

تنها یکبار از تگ H1 در مطالب وب سایت خود استفاده کنید. استفاده ی غیر اصولی از تگ H1 همچنین بیش از حد از تگ H2 منجر به ایجاد پنالتی برای سایت و کاهش رتبه ی آن خواهد شد.

استفاده بیش از حد تبلیغات

استفاده از تبلیغات نکته ی دیگری است که می تواند هم پیامد مثبت به همراه داشته باشد و هم منجر به پیامدهای منفی گردد. در صورتیکه شما تبلیغات در وب سایت خود را بیش از حد افزایش دهید، گر چه در ابتدا کاربران زیادی به سمت سایت شما هدایت می شوند، اما بدانید در انتها نارضایتی کاربران و جریمه ی گوگل و سایر موتورهای جستجو را دریافت می کنید.

بنابراین در هیچ یک از تکنیک های سئو افراط و تفریط نکنید.

دارا بودن سایتی با بهینه سازی طبیعی و غیر مصنوعی و همچنین تشخیص میزان نیاز سایت به سئو  برای جلوگیری از اتفاق افتادن over optimization   و قرار گرفتن در لیست سیاه موتورهای جستجو نیازمند تخصص، دانش و تجربه ی کافی است، بنابراین بهتر است کار خود را به متخصیص در امر بهینه سازی بسپارید

منبع: سایت وب یار.

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 8 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید