نحوه صحیح جستجو در گوگل

دوشنبه 4 اردیبهشت 1396

در مطلب آموزشی نحوه صحیح جستجو در گوگل قصد داریم تا هم شما را در گام اول با اصول کلی نحوه صحیح جستجو آشنا کنیم و هم در گام دوم به شما بیاموزیم که پس از بدست آوردن لینک ها مورد نظر و عناوین مرتبط با جستجویتان،چگونه برترین عنوان سئو شده را انتخاب کرده و چگونه مطلبی را که یافته اید ویرایش کنید.

نحوه صحیح جستجو در گوگل

هدف اصلی شما از یافتن یک محتوا یا مطالعه آن و بدست آوردن یک سری اطلاعات است،یا استفاده از محتوای بدست آمده در مقاله یا تحقیقات دانشگاهی است،یا آن که میخواهید همانند سئو کاران و نویسندگان سایت به انتشار یک مطلب سئو شده بپردازید،پس اگر قصد شما این است تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا قدرت ویرایش مطالب سئو شده را بیاموزید.

روش صحیح جستجو در دنیای بسیار بزرگ و بی سر وته گوگل باعث زودتر رسیدن شما به نتیجه ی دلخواهتان میشود،پس شما نیز به عنوان یک فرد بادانش بهتر است که “نحوه صحیح جستجو در گوگل” را بیاموزید تا بهتر بتوانید در دنیایی که به عصر انفجار اطلاعات معروف است،سریع تر و دقیق تر به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید ،پس در ادامه مطلب “نحوه صحیح جستجو در گوگل” همراه ما باشید تا هم با روش های جستجو آشنا شوید و هم در انتهای مطلب آموزش نحوه جستجو در گوگل  بیاموزید که نحوه انتخاب مطلب مورد نظرتان  پس از جستجو در گوگل برای یک محتوا سئو شده بر چه اساس باشد.

روش های جستجو در گوگل:

کلمات کلیدی را جستجو کنید

هر چقدر کلماتی که شما در گوگل جستجو می­کنید معین، شفاف و ریز باشد، شما با سرعت بالاتری به نتیجه دست پیدا خواهید کرد. در مقابل اگر جستجوی خود را کلی مطرح کنید قطعاً با نتایج متفاوتی رو به رو خواهید شد. مثلاً اگر به دنبال اطلاعات مربوط به یک مدل گوشی خاص هستید به جای جستجوی کلمه ­ی موبایل”، بهتر است سرچ خود را جزئی ­تر به صورت “موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note3”  انجام دهید تا سریعاً به نتیجه ­ی مطلوب دست پیدا کنید.

جستجوی نوع خاصی از رسانه­ ها

اگر شما به دنبال جستجوی نوع خاصی از رسانه مثلاً (عکس، آهنگ و یا فیلم) در گوگل هستید، بهتر است در جستجوی خود نوع آن را مشخص کنید. به عنوان مثال “آهنگ شیدایی از محسن چاوشی”.

جستجوی نوع خاصی از فایل

در صورتیکه به دنبال نوع خاصی از فایل هستید می­توانید پسوند آن فایل را در کنار عبارت مورد جستجوی خود در گوگل وارد کنید. مثلاً:

File Type:PDF  ” نحوه­ ی صحیح جستجو در گوگل”.

جستجو در یک وب سایت خاص

گاهاً پیش می­ آید شما مطلبی را قبلاً در سایتی مشخص مطالعه کرده ­اید اما اکنون هر چه در آن سایت به دنبال مطلب مورد نظر جستجو می­کنید آنرا پیدا نمی­کنید. شما می­توانید آن مطلب را در گوگل با مشخص کردن سایت مورد نظر جستجو کرده و به آن دست­ یابید.

جستجوی پیشرفته

یکی از بهترین ابزارهای جستجوی گوگل، ابزار جستجوی پیشرفته­ ی آن است. در صورتیکه تا کنون از آن استفاده نکرده ­اید به شما پیشنهاد می­کنیم حتماً آن­را امتحان کنید. در این ابزار شما می­توانید جستجوی خود را بر اساس مقادیر مختلفی همچون زمان، کشور، نوع فایل، زبان و پارامترهای بسیار دیگری جستجو کنید. کافیست جستجوی پیشرفته را در گوگل سرچ کنید تا صفحه ی آن برای شما به نمایش در بیاید و جستجوی بهتری را در گوگل داشته باشید.

پس از آن که مطلب مورد نظر خود را در گوگل پیدا کردیم ،حالا نوبت به استفاده از مطالب یافته شده در سئو کانتت سایت،و یا در مقالات و پروژه ها میباشد پس ویرایش کردن مطالب بدست آمده را بیاموزید.شاید اول از همه در ذهن شما سوالات زیر ایجاد شود:

از کجا شروع کنید!؟

از چه منابعی برای پیدا کردن مطلب مورد نظر استفاده نمائید!؟

چگونه اطمینان حاصل کنید که محتوای شما غیرتکراری است؟!

چگونه سئوی محتوا را در پست خود رعایت کنید؟!

چگونه اصول بازاریابی را در پست خود رعایت و آن­را انجام دهید؟!

و بسیاری سؤالات دیگر که در مطلب آموزشی امروز همراه ما باشید تا  راهنمایی برای دریافت  سوالاتتان بیایید.

در این راستا موتورهای جستجوی بسیاری معرفی کرده ­اند که در این میان google از مجبوبیت ویژه ­ای برخوردار است و شما می­ توانید کلمات کلیدی  موضوعی که درصدد یافتن آن هستید را به زبان فارسی و یا در صورتیکه مترجم حاذقی هستید به زبان­های دیگر جستجو کنید.

چنانچه شما جستجوی را به زبان فارسی انجام دهید، خواهید دید که یکی، دو سایتی که در صدر جستجوها یافت می­شوند، مطلب اصل را قرار داده­ اند و مابقی سایت­ها عینا آن­را کپی برداری کرده ­اند. جالب است بدانید گوگل  مطالب کپی و تکراری را سریعاً تشخیص داده و با بررسی زمان انتشار مطالب به اصل بودن یک محتوا و کپی بودن آن پی می­برد و صفحه­ ی غیراصل را از دید کاربران پنهان می­سازد و این ضربه­ ی بسیار بزرگی به سئوی سایت زده و در نهایت این سایت با کاهش بازدیدکنندگان رو­به­ رو خواهد شد.

بنابراین در صورتیکه تمایل به استفاده از منابع فارسی دارید بهتر است جستجوی خود را انجام داده، مطالب را خوانده و در انتها آنچه برداشت شما از آن مطالب بوده را با زبان خود یادداشت کنید. چناچه شما در ابتدای کار هستید و ذهن شما قادر نیست به یکباره مطالب خوانده شده را به خاطر آورد بهتر است ابتدا هر پاراگراف را که می­خوانید و تمایل به استفاده از آن در مطلب خود دارید در جایی نگه­داری کنید و بعد به ویرایش آن پاراگراف­ها به زبان خود بپردازید.

در صورتیکه شما در منابع غیر فارسی جستجو می­کنید با خیال امن­ تری می­توانید این کار را انجام دهید، چرا که کپی محتوا در آن­ها کمتر به چشم می­خورد و بنابراین کافی است مطلب مورد نظر خود را جستجو کرده و آنرا به زبان فارسی برگردانید. در این حالت حتی شما نیاز به ویرایش متن نخواهید داشت و صرف ترجمه­ ی تنها کافی خواهد بود.

نکته ­ای که وجود دارد این است که عنوان موضوع شما کلمات کلیدی پست ­شما خواهند بود که کاربر با جستجو ی آنها به سایت شما هدایت می­شود. بنابراین سعی کنید در مطالب پست خود کلمات کلیدی را رعایت کنید.

مورد آخر اینکه گاهاً برخی مطالبی که شما منتشر می­کنید نیاز به بازاریابی دارند. بنابراین سعی کنید در انتهای پست، پس از آنکه اهمیت موضوع را برای خواننده مشخص کرده­ اید، حال از توانایی­های خود و همکارانتان در ارائه­ ی مشاوره و دادن خدمات در همان زمینه به مشتری صحبت کنید و مشتریان را ترغیب به استفاده از آن نمائید.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید