معماری پروژه native در زامارین

شنبه 2 اردیبهشت 1396

دوره بومی (native) زامارین به اپلیکیشن های اختصاصی پلتفرم اشاره می کند . به وسیله زامارین ما می توانیم اپلیکیشن های بومی در اندروید و iOS و ویندوز بسازیم . در حقیقت با یک بار کد نویسی سه خروجی متفاوت برای پلتفرم های مختلف می سازیم .

معماری پروژه native در زامارین

 در اپلیکیشن های بومی زامارین ما اپلیکیشن های اختصاصی هر پلتفرم را می سازیم مانند Xamarin.Android،Xamarin.iOS  و  Xamarin.Windows. هر پلتفرم بومی شامل ویوهایUI  و هرچیزی که برای طراحی و توسعه در محیط های اصلی  وجود دارد است . در اندروید ما UI را در فرمت axml. می سازیم در حالیکه در IOS ما از storyboards استفاده می کنیم .

بدین ترتیب ما در این مقاله نحوه پیاده سازی معماری پروژه بومی زاماراین را آموزش می دهیم.

برای پیاده سازی معماری زامارین از مراحل زیر پیروی کنید.

مرحله 1

Visual Studio را باز کنید و یک پروژه جدید ایجاد کنید(create New Project)  .از منوی سمت چپ Cross Platform  را انتخاب کنید و روی گزینه Blank app (native portable) کلیک کنید.

در تصویر بالا شما می توانید معماری solution   را ببینید که شامل 4 پروژه است که Portable، Droid (Android Project) وiOS (iOS Project) و WinPhone(Windows Project) نامیده می شوند. پروژه Portable شامل کد هرچیزی که روی همه ی پلتفرم ها قابل دسترسی است و کدهای اختصاصی پلتفرم ها مانند UI، فعالیت ها، عملگرهای اختصاصی (بلوتوث . وای فای و ...).

در پروژه Portable  ما از منطق تجاری اپلیکیشن استفاده می کنیم و آن شامل همه مدل ها ، ویومدل ها و Helper  ها و .. می باشد.

 در پروژه اندروید ، ما ویوها را در .axml می سازیم و آنها را با ویو مدلی که در پروژه portable  قرار دارد، پیاده سازی می کنیم.

در پروژه IOS ما ویوها را درstoryboard   می سازیم و آنها را با ویو مدلی که در پروژه portable  قرار دارد، پیاده سازی می کنیم.

پروژه Portable  باید روی همه ی پلتفرم ها قرار گیرد و همه جا در دسترس باشد . ما از الگوی MVVM استفاده می کنیم . در اینجا ما منطق تجاری را باUI  جدا می کنیم .

مرحله 2

در این پروژه ، ما قصد داریم از کتابخانه MVVM استفاده کنیم ، بنابراین به پروژه portable   می رویم و Add NuGet Packages را انتخاب می کنیم . Add MvvmLightLibs را انتخاب می کنیم .

ما از الگوی MVVM (Model-View-View-Model) برای توسعه اپلیکیشن استفاده می کنیم .

مرحله 3

در این مرحله  فولدرهایی  با نام های ViewModel ، Model، Repositories ، Helpers   و Services   را در پروژه portable  اضافه می کنیم .

جزئیات هر فولدر به ترتیب زیر می باشد :

ViewModel: شامل همه ی ویو مدل ها

Models: شامل همه ی مدل ها

Helpers: شامل helperهایی مانند اتصال شبکه و ...

Services: این لایه تصمیم می گیرد که کد به داده هایی ازSQLite  و یا  فراخوانی یک API نیاز دارد.

Repositories: در این قسمت فراخوانی تمام APIها قرار داده می شود.

 این solution  آماده استفاده است .

موفق باشید.

آموزش های ویدئویی مرتبط را زامارین 

آموزش زامارین اندروید

آموزش زامارین فرم 

آموزش زامارین فرم پیشرفته

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید