بهترین ابزارهای فشرده سازی JavaScript

سه شنبه 31 مرداد 1396

در این مقاله قصد داریم که راه حل یکی از عوامل افزایش سرعت وب را به شما اموزش بدهیم که آن فشرده کردن فایل های JavaScript است.در این مقاله 15 تا از بهترین فشرده کننده های فایل های JavaScript را به شما معرفی میکنیم.

 بهترین ابزارهای فشرده سازی JavaScript

فشرده سازی JavaScript  یک فرایند برای حذف کاراکترهای غیر ضروری از منبع کد است که ضمنا نباید هیچ تغییری در عملکرد آن به وجود آید.این کاراکترهای غیرضروری معمولا شامل کاراکترهای فضای سفید (white space) ، کاراکترهای خط جدید ، کامنت ها و برخی اوقات بلاک delimiters میباشند که فقط برای خوانا بودن کد به آن افزوده می شوند و برای اجرا شدن آن مورد نیاز نیستند.در این مقاله ما 15 تا از بهترین ابزار های فشرده سازی JavaScript را  انتخاب کرده ایم که به شما در فشرده سازی و کم حجم کردن کدهای JavaScript در پروژه های مختلف کمک میکنند.از میان مبدل های ساده انلاین موجود به ابزارهای GUI و واسط های خط فرمان (command line interface) ، ما تقریبا تمام ابزارهای مفید برای کم کردن حجم کد شما را جمع آوری کرده ایم.اگر شما با ابزار بهتر دیگری آشنایی دارین آن را از طریق کامنت به ما اطلاع دهید.

1) JavaScript Minifier

این یک ابزار با ظاهری زیبا است که یک Api برای فشرده کردن کدهای Js شما دارد.

2)JSMIni

اگر می خواهید فایل های جاوا اسکریپت یا jQuery خود را به سرعت و به آسانی فشرده کنید، به jsMini مراجعه کنید.فقط کدهای خود را کپی کنید و در آن جایگذاری کنید و انتخاب کنید که آیا میخواهید فشرده سازی پایه ای(basic)  باشد یا کامل و بعد کد خود را فشرده کنید.

3)JSCompress

JSCompress.com یک فشرده ساز آنلاین javascript  است که به شما اجازه فشرده و کم حجم کردن فایل های javascript  تان را می دهد.

فایل های فشرده شده javascript  برای محیط تولید ایده آل هستند چون معمولا سایز آن ها را بین 30 تا 90 درصد کاهش می یابد.اکثر کاهش اندازه فایل ها به دلیل حذف کامنت ها و کاراکترهای فضا خالی اضافی که برای مرورگر وب و بیننده سایت مورد نیاز نیست ، است.

4)Minifier

یک ابزار ساده برای فشرده کردن CSS/JS بدون تنظیمات طولانی است.این ابزار آدرسها را در CSS با استفاده از آدرس اصلی به محل خارجی بازسازی میکند.این به طور خودکار دستورات import@ را در css حل میکند.

5)Gulp.js

Gulp.js یک سیستم ساخت جریان (Gulp.js) است. Gulp.js از جریان ها و code-over-configuration برای ساده کردن و راحت تر کردن ساخت استفاده میکند.با ارجعیت قرار دادن کدها نسبت به تنظیمات ، gulp چیزهای ساده را ساده نگه می دارد و چیزهای پیچیده را کنترل میکند.شما میتوانید با کنترل کردن قدرت نودها سرعت صفحتان را افزایش دهید چون دیگر نیازی نیست که بر روی دیسک چیزی را بنویسید.دستورالعمل های پلاگین قوی Gulp اطمینان می دهد که پلاگین ها ساده و کارآمد هستند.

6)Uglifyjs

هدف این پکیج پیاده سازی، تجزیه کردن ، کم حجم کردن وزیبا کردن فایل های JavaScript  است. این ابزار در NodeJS توسعه یافته است ، اما بر روی هر پلتفرم JavaScript که سیستم ماژول CommonJS را پشتیبانی میکند قابل اجرا است(و اگر هم پشتیبانی نمیکرد به سادگی میتوانید آن را پیاده سازی کنید).

7)Grunt

Grunt یک ابزار ساخت خط فرمان مبتنی بر وظیفه برای پروژه های جاوا اسکریپت است.این ابزار دارای وظیفه های از پیش تعریف شده مانند زیر است که شما میتوانید از آن ها در پروژه های خود استفاده کنید :

پیوند دادن فایل ها ، اعتبار سنجی فایل ها با JSHint ، کم حجم کردن فایل ها با UglifyJS ، اجرا کردن آزمون واحد با node unit  و غیره.

8)Koala

Koala  یک برنامه با رابط کاربری گرافیکی برای  Less و Sass و Compass و CoffeeScript compilation است که به توسعه دهنده وب کمک کند تا از آن ها به صورت کارامد تر استفاده کند.Koala می تواند بر روی ویندوز، لینوکس و مک اجرا شود.

9)Prepros

Prepros یک ابزار برای کامپایل کردن LESS و Sass و Stylus و Jade و خیلی موارد دیگر است که بصورت اتوماتیک پیشفرض CSS  دارند ، این ابزار بر روی سرور برای تست متقابل مرورگر ساخته شده  است.این برنامه در ویندوز ، مک و لینوکس قابل اجرا است.

10)Ajax Minifier

این ابزار یک برنامه ویندوز است که به شما اجازه می دهد Microsoft Ajax Minifier را بدون نیاز به استفاده از command line یا  Visual Studio اجرا کنید. این ابزار تمام فایل های جاوا اسکریپت را در یک فولدر و فولدر های تو در تو کم حجم میکند ، به صورت جداگانه فایل های javascript را کم حجم میکند  ، فعال و غیر فعال کردن (enable/disable ) گزینه های فشرده سازی hypercrunch  و hypercrunch  و بسیاری از موارد دیگر از جمله قابلیت های این ابزار است..

11)Smaller

Smaller  یکی از قدرتمندترین کم حجم کننده HTML و CSS و JavaScript  در OS X است که همچنین قابلیت ترکیب کردن چند فایل تبدیل آن ها به یک فایل را دارد.فایل های شما را فشرده میکند و باعث افزایش سرعت وب سایت شما می شود.

12)Ultra Minifier

Ultra Minifie دارای ساده ترین YUI Compressor GUI  برای کم حجم کردن کد های Javascript  و CSS بدون استفاده از ترمینال است.

13)Require Js

 RequireJS یک فایل JavaScript  و ماژول لودر است.این ابزار برای استفاده در مرورگر بهینه شده است اما این میتواند در محیط های دیگر JavaScript مانند Rhino  و Node نیز استفاده شود.استفاده از یک اسکریپت لودر مژولار (modular script loader) مانند RequireJS میتواند باعث افزایش سرعت و کیفیت کد شما بشود.این دارای یک ابزار بهینه شده است که شما میتوانید آن را به عنوان قسمتی از پکیج هایتان برای اجرای کدهایتان اجرا کنید.ابزار بهینه سازی می تواند فایل های جاوا اسکریپت شما را برای کارایی بهتر ترکیب و کم حجم کنند.

14)Online JavaScript/CSS Compressor

این یک اینترفیس وب است که برای فشرده کردن فایل های JavaScript یا CSS بکار میرود.این ابزار از UglifyJS 2 و Clean-CSS و HTML Minifier استفاده میکند.

15)Minify

Minify یک برنامه PHP5 است که به شما کمک می کند تا از چندین قوانین یاهو برای بالابردن عملکرد وب سایت ها پیروی کنید.

به عنوان مثال این ابزار چندین فایل CSS یا Javascript را ترکیب میکند ، برخی از فضاهای سفید و کامنت های غیر ضروری را پاک میکند و با بکار گیری کدگذاری gzip  کش هدر های مشتری را بهینه میکند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید