10 نکته موثر برای نرخ تبدیل کاربر به خریدار

چهارشنبه 8 آذر 1396

در این مقاله سعی شده است 10 نکته ای که با بهره گیری از آنها تا 50٪ نرخ تبدیل به مشتری را در وب سایت خود افزایش دهید. شاید موضوعی که سئو کارها خیلی کم به آن فکر کرده باشند . تبدیل یک کاربر ساده به عضو و البته خریدار باشد . شاید بهتر باشد این موضوع را به این صورت بررسی کنیم .

10 نکته موثر برای نرخ تبدیل کاربر به خریدار

واقعا ما برای چه سعی می کنیم وب سایت خود را بهینه کنیم ؟ ایا فقط نیاز به بازدید کننده داریم ایا تجارت ما فقط از تعداد بازدید ها صورت میگیرد اگر جواب شما به این سوال بله هست . نیاز به دانستن این ترفند ها نخواهید داشت . ولی اگر به دنبال ان هستید که بازدید کنندگان سایت خود را به عضو و مشتری تبدیل کنید . دانستن این تکنیک ها خالی از لطف نیست . با به کارگیری این نکات تا 50٪ می توانید بازدید کنندگان خود را به یک مشتری سود اور تبدیل نمایید.

جلب توجه در وب سایت:

اگر هدف  شما این است که یک فرم برای دریافت اطلاعات از کاربر داشته باشید مثل عضویت در خبرنامه به شما پیشنهاد میکنیم این فرم را در اول صفحه فرود خود نمایش دهید چرا که تحقیقات نشان می دهد بیشتر کاربران اگر هدف شما را خوب درک نکنند اسکرول نمی کنند. لازم به ذکر است اگر ابتدای صفحه شما برای بیننده جذاب نباشد احتمال مشاهده دیگر قسمت ها بسیار اندک خواهد بود. اگر شما به داشتن پاپاپ در صفحه خود اصرار دارید با این علم که اکثر مخاطبین از این کار خوششان نمی اید . سعی کنید نمایش پاپاپ را در هنگام ترک صفحه و یا مرور صفحه برای کاربر انجام دهید . نکته ای که اکثر وب سایت های ایرانی رعایت نمی کنند در انتخاب بنر ها می باشد . سعی کنید از بنر های بومی و ساخته شده توسط خودتان استفاده کنید.

به وقت بازدید کننده احترام بگذارید:

سعی کنید اگر فرمی  در صفحه فرود خود.استفاده نمایید که بسیار جذاب بوده و همچنین به طور مثال فقط ایمیل را از مشتری درخواست نمایید . انالیز رفتار کاربران نشان می دهد که بیشتر انها تمایل دارند فیلد های کمی از یک فرم را پر کنند . متن درخواست برای فرم باید مجذوب کننده باشد.

ایا طولانی بودن به کیفیت کمک می کند.

اغلب ادمین های وب سایت ها این تصور اشتباه را دارند که با طولانی کردن فرم های نظیر ثبت نام حرفه ای بودن خود را به کاربر نشان می دهند . قافل از این موضوع که این امر می تواند باعث شود که کاربران از ثبت نام در این سایت به طور کل صرفه نظر کنند . لازم به ذکر است کوتاه بودن این فرم تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل کاربر به عضو را خواهد داشت.

از تیتر های مناسب استفاده کنید.

فرقی نمی کند تیتر ثبت نام باشد یا تیتر یک خبر و یا حتی مقاله همیشه باید روی تیتر هایی که برای کاربر قرار می دهید بسیار حساس باشید سعی کنید با بیان خاصی مشتری را برای ادامه به فراینده خواسته شده ترقیب نمایید . همچنین باید این نکته را اعلام نماییم که به هیچ عنوان نباید تیتر شما اغراق امیز باشد و در واقع  چیزی باشد که کاربر ان را متوجه شود.

اعتماد کاربران را بدست اورید

این موضوع کاملا مشهود هست که فروشگاه های انلاین هر روز در حال رشد هستند اگر شما هم جزو وب سایت هایی هستید که فروش انلاین دارید باید بتوانید اعتماد مشتری را در وب سایت خود جلب نمایید . از ابزار هایی که می توانید توسط ان اعتماد  کاربران خود را بدست اوردید دریافت نماد های قابل اعتماد مانند نماد الکترونیک است . یکی دیگر از این ابزار صفحات مهم شما در وبسایتتان هست یکی از مهمترین این صفحات درباره ما می باشد . سعی کنید از عکس هایی واقعی از کسب و کار خود استفاده کرده و همچنین توضیحی کامل به مشتریان خود بدهید .

پر رنگ کردن مزایا

شما به عنوان یک بازار یاب بیشتر از هرچیزی می دانید که نقطه قوت تجارت شما کجاست . شما می توانید با ایجاد صفحات فرود هر چه بیشتر مزایای استفاده از خدمات و یا کالای خود را به مشتری گوشزد نمایید

محدوده زمانی

برای اینکه شما بتوانید نرخ تبدیل به مشتری را افزایش دهید نیاز دارید برای تعدادی از خدمات و یا محصولات خود یک زمان محدود اعلام نمایید . تا با توجه به پیشنهاد شما مشتری در یک بازه انتخاب قرار گیرد .

به مشتریان خود هدیه بدهید.

مطمئنا شما هم می توانید به مشتریان خود هدیه بدهید . شاید در تجارت شما بسته های تبلیغات وجود داشته باشد که با هر خریدی که کاربران انجام میدهد به عنوان هدیه ارسال نمایید . اما شما می توانید هر چیزی را به عنوان یک هدیه به کاربران خود بدهید اگر مقاله جالبی در کسب و کار خود دارید نیز می توانید ان را به عنوان یک هدیه به مشتریان خود تقدیم نمایید.

با پیشنهاد های خود کاربران خود را شگفت زده کنید.

فرقی نمی کند محصول خاصی را به فروش می رسانید و یا  با خدمات خود به مشتریانتان خدمت می کنید . همیشه پیشنهاداتی وجود دارند که در هر لحظه می توانند کاربران را به وجد بیاورند.  واقعیت موضوع این است که شما تنها 8 ثانیه وقت دارید تا نظر کاربران را به خود جلب نمایید در غیر این صورت کاربران به سرعت وب سایت شما را ترک می کنند. همچنین بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید که حتما برای پیشنهاد خود یک تصور مناسب و هیجان انگیز استفاده نمایید.

به حریم شخصی کاربران خود احترام بگذارید.

متاسفانه بسیاری از سایت های ایرانی با بی توجهی به حریم شخصی کاربران این ذهنیت منفی را در کاربران ایجاد کرده اند که با در اختیار دادن ایمیل خود با موجی از هرزنامه ها مواجه می شوند بد نیست این اعتماد را به کاربر بدهید که به هیچ عنوان برای انها هرز نامه ارسال نخواهد شد و همچنین در صورت درخواست شما دیگر پیامی برای شما ارسال نخواهد شد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید