چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم ؟چه فایده ای دارد اگر در صفحه اول باشیم؟

سه شنبه 21 آذر 1396

در این مقاله به شما خواهیم گفت: بله دعواها برای صفحه گوگل دلیل دارد و منطقی هست که وب مستران و مالکین وب سایت ها برای آمدن در صفحه اول گوگل و مخصوصا نتایج 1 تا 3 آن تلاش کنند چون: بیش از 90 درصد کاربران فقط صفحه اول گوگل را بررسی میکنند و به صفحات بعدی وارد نمی شوند!!!! پس بی جهت نیست...

چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم ؟چه فایده ای دارد اگر در صفحه اول باشیم؟

چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم ؟چه فایده ای دارد اگر در صفحه اول باشیم؟ مهمترین و اصلیترین دلایلی که ایجاب میکند ما باید در صفحه اول گوگل باشیم. 

 این همه دعوا بر سر صفحه گوگل بودن برای چیست؟ آیا واقعا اول بودن در صفحه اول گوگل مهم هست؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت:
بله دعواها برای صفحه گوگل دلیل دارد و منطقی هست که وب مستران و مالکین وب سایت ها برای آمدن در صفحه اول گوگل و مخصوصا نتایج 1 تا 3 آن تلاش کنند چون: بیش از 90 درصد کاربران فقط صفحه اول گوگل را بررسی میکنند و به صفحات بعدی وارد نمی شوند!!!! پس بی جهت نیست...

گوگل


همیشه در مقالات تخصصی می‌خوانیم که رعایت نکات سئو تنها به هدف رسیدن به صفحه اول گوگل انجام می‌شود، دلیل این همه تلاش برای راضی کردن گوگل جهت معرفی ما به کاربران چیست؟
هر روز میلیون‌ها جستجو در موتورهای جستجو توسط کاربران انجام می‌گیرد که بیش از ۷۰٪ آن در گوگل انجام می‌گیرد. موتورهای جستجوی یاهو و بینگ هرکدام به ترتیب ۷.۰۷ و ۹.۲۶ درصد از این بازار سهم دارند. در نتیجه حضور در صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.
به اعتقاد ما اگر بخواهیم بگوییم به عنوان یک متخصص سئو موفق بوده ایم باید توانسته باشیم وب سایت خود و یا مشتریانمان را برای کلید واژه‌های مناسب حداقل به صفحه اول گوگل و در ردیف 1 تا 3 بالا آورده باشیم.
آمارها حاکی از آن است که ۹۰ درصد کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنند و هیچ گاه به صفحات بعدی وارد نمی‌شوند. در واقع عدم حضور شما در صفحه اول گوگل به معنی شکست شما در سئو است.
بررسی های انجام شده توسط Optify  نشان میدهد که 36.4 درصد از کاربران تنها روی اولین نتیجه جستجو گوگل کلیک می نمایند. 12.5 درصد روی دومین گزینه و 9.5 درصد سومین گزینه کلیک می نمایند. یا به عبارت خلاصه تر تعداد افرادی که وارد سایتی که گوگل به عنوان اولین نفر پیشنهاد داده وارد می شوند برابر است با 5 ردیف بعدی.!!!
در زیر آمار کلیک بر اساس جایگاه را مشاهده می‌نمایید.
 امار گوگل


سهم هریک از نتایج گوگل به کلیک بازدیدکنندگان

اگر دقت نمایید متوجه نکته جالبی می شوید نفر اول از صفحه دوم (11) بیشتر کلیک میشود نسبت به نفر آخر از صفحه اول (10) !!!
اکنون که به اهمیت صفحه اول گوگل بودن واقف شدید لازم است برای رسیدن به این جایگاه تئوری را خدمت شما ارائه نماییم :
یک شیر برای زنده بودن در جنگل باید یک قانون نانوشته را بپذیرد : برای هربار شکار باید سریعتر از کندترین آهو بدود!!! اگر تعداد آهوهای کند زیاد باشد کار شکار راحتتر است و هرچه آهوها تندتر بدوند کار شکار شیر سختر می شود. برای اول شدن در گوگل باید ابتدا رقبای ضعیف را پشت سر بگذارید تا به رقبای قوی برسید شما باید مدام تلاش کنید هر روز کارشما سختتر میشود چرا که رقبای ضعیفتر را پشت سر گذاشته اید و نوبت رقبای قویتر رسیده است. همان گونه که شیر پس از شکار آهوهای کند و تمام شدن آنها اکنون باید بیشتر تلاش کند تا بتواند آهوهای دونده و سریعتر را شکار کند.
یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود کاربران از صفحه اول گوگل به سایت شما توضیحات صفحه و نحوه نمایش آن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل است. شما با نوشتن توضیحات مناسب و مربوط به مطلب می‌توانید بازدیدکننده بیشتری به سایت خود جذب کنید. به این طریق ممکن است شما در صفحه اول گوگل رتبه سوم را داشته باشید ولی بازدیدتان از رتبه دوم هم بیشتر باشد.
هرچقدر سایتی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود عنوان و توضیحات جذابی داشته باشد، نرخ کلیک آن و در نهایت رتبه‌اش نیز در گوگل ارتقا خواهد یافت.
آیا پس از رسیدن به صفحه اول گوگل کار تمام هست؟ چطور در صفحه اول گوگل بمانیم؟
هرگز اینگونه نیست که اگر شما در صفحه اول گوگل بودید دیگر نیازی به تلاش ندارید چرا که شما جای یکی از رقبا را گرفته اید !! و رقیب شما آرام نخواهد نشست پس برای اول ماندن به مراتب باید بیشتر تلاش کرد.
در زیر تعدادی از نکات مهم برای اول مانده و یا حتی رسیدن به جایگاه اول را به صورت فهرست بیان خواهیم کرد:

1. چند وقت یک بار مطالب خود را به روز کنید و اطلاعات تکمیلی به کاربران ارائه دهید.
2. جایگاه مطلب را در صفحه اول گوگل بررسی کنید و میزان کلیک کاربران را با اعداد میانگین نمودار بالا مقایسه کنید، اگر تعداد کلیک ها پایین است عنوان و توضیحات را بازبینی کنید.
3. برای مطالب خود لینک سازی کنید و در صفحات و سایت های مرتبط آن را معرفی کنید.
4. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
5. نظرات کاربران را در مورد متن خود بپرسید و به درستی پاسخ آنها را بدهید.
پس از رسیدن به صفحه اول گوگل کار و تلاش تازه شروع خواهد شد. باید یک به یک رقبا را بررسی نمایید و یکی پس از دیگری آنها را پشت سر بگذارید تا به نفر اول هم برسید.

تهیه شده توسط گروه وب مک

webmac

نویسنده 28 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید