نکات طلایی طراحی نسخه موبایل سایت با Adobe Muse

شنبه 5 اسفند 1396

نسخه موبایل سایت با Adobe Muse سبب می شود که سایت شما از دید گوگل رتبه خوبی داشته باشد. طراحی نسخه موبایل سایت با Adobe Muse بسیار ساده است.

 نکات طلایی طراحی نسخه موبایل سایت با Adobe Muse

امروز قصد داریم نسخه موبایل سایت با Adobe Muse را طراحی نماییم. در واقع قرار بر این است که تمامی مراحل برای طراحی این نسخه به طور شفاف توضیح داده شود. از دید گوگل هماهنگی سایت طراحی شده با گوشی های همراه هوشمند بسیار مهم است. متن زیر نکات طلایی در این خصوص را عرضه می نماید.

اصول طراحی وب سایت با Adobe Muse

در ابتدا می بایست محتوای وب سایت در موبایل به طور دقیق تنظیم شود برای این این عمل میبایست قابلیت استفاده از صفحه به درستی مشخص شود. می بایست Gesture ها در موبایل به درستی طراحی شوند. همینطور چرخش عمودی و افقی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تنظیمات اولیه نسخه موبایل سایت با Adobe Muse می بایست یک موبایل لایوت ایجاد نمایید. هدرها می بایست به درستی تنظیم شود. تمامی فونت های فارسی می بایست به web font تبدیل شود. برای تنظیم footer می توانید کمی دلخواه عمل نمایید. پس زمینه ای که برای اینکار در نظر گرفته می شود می تواند در دو سبک سایه روشن باشد تا در فضایی با نور کم نیز قابل استفاده باشد.

ساخت انواع منو سایت با Adobe Muse

ساخت نسخه موبایل سایت با Adobe Muse نیاز به منو بندی دقیقی دارد. در ابتدا می بایست لینک های منو به درستی ایجاد شود، استفاده از منو های بازشونده که به collapsible مشهور هستند یکی از گزینه های بسیار مهم در نسخه موبایل سایت با Adobe Muse می باشد. منوهای ساخته شده به صورت lightbox نیز در کنار هم قرار می گیرند.

اگر علاقمند به زیباسازی گسترده برای نسخه موبایل سایت با Adobe Muse باشید، می توانید از منوهای بازشونده عرضی نیز استفاده نمایید. ابزاری با نام anchor point نیز وجود دارد که برای ساخت منو مورد استفاده قرار می گیرد. متون و تصاویر باید تنظیماتی هماهنگ با نسخه موبایل داشته باشند. با ایجاد anchor point کاربر می تواند به مطالب مهم دسترسی داشته باشد. لینک دهی در طراحی نسخه موبایل سایت با Adobe Muse بسیار مهم است، در واقع لینک سبب می شود که در گوشی بتوانید به نسخه دسکتاپ تغییر کاربری دهید. گرافیک بندی صحیح، ایجاد لینک گرافیکی به URL دلخواه در ساخت استاندارد نسخه موبایل سایت با Adobe Muse نقش مهمی دارد.

Widget در نسخه موبایل سایت با Adobe Muse

بهتر است که نسخه موبایل سایت با Adobe Muse به صورت اسلاید شو طراحی شود و ابزار swipe gesture این کار را انجام می دهد. برای استفاده مناسب از فضا می بایست محتوای بازشونده به طور دقیقی طراحی شود. collapsible content عنوانی است که به محتوای بازشونده داده می شود. حتماً در وب سایت خود از google map استفاده نمایید. ایجاد فرم های تماس با ما و همینطور فرم ایمیل از گزینه هایی است که با توجه به نوع سایت قابل اعمال می باشد.

از وب سایت نهایی می توان با استفاده از export as HTML خروجی صحیح گرفت. نسخه موبایل سایت با Adobe Muse می بایست برای طراحی ریسپانسیو به دقت طراحی شود. ابزار PIN یکی از گزینه های پر کاربرد در ساخت سایت با Adobe Muse است. محتوای نوشته شده می بایست مطابق با صفحه نمایش تبلت و همینطور صفحه نمایش موبایل تنظیم شود. برای کاربران موبایل شرایط برای تغییر منو و پس زمینه نیز فراهم می شود به این معنی که کاربر بتواند منو را با توجه به نیاز و سلیقه خود تنظیم نماید. تنظیمات نسخه موبایل سایت با Adobe Muse نیاز به دقت خاصی دارد اما در عین پیچیدگی بسیار ساده و شیرین است.

بهینه سازی نسخه موبایل سایت با Adobe Muse

همانطور که می دانید رتبه گیری از گوگل در طراحی وب سایت بسیار مهم است. این موضوع حتی برای نسخه های موبایل نیز مطرح می شود، به راستی برای اینکه وب سایت ما از دید گوگل در رتبه ای قابل قبول باشد چه باید کرد؟

در ابتدا می بایست کار با پنجره های Page Properties را به دستی بیاموزیم. در هر صفحه کلمه کلیدی مشخص می شود و برای هر صفحه نیاز به مشخص نمودن Description است. اگر در وب سایت شما تصاویر مهمی دیده می شود بهتر است برای هر تصویر مهم یک دیسکرپشن تعیین نمایید. صفحه های وب سایت باید به طور دقیق تغییر نام دهند. هر صفحه نیاز به Title دارد. هر Title نیاز به پسوند و پیشوند دارد. تصاویر باید برای موتورهای جستجو به درستی بهینه سازی شود. مطمئن باشید در صورتی که تمامی موارد بالا در تولید نسخه موبایل سایت با Adobe Muse رعایت شود قطعاً سایت شما از نظر گوگل رتبه دار مشهوری خواهد بود.

توسعه نسخه موبایل سایت با Adobe Muse

حال می خواهید برای توسعه سایت با Adobe Muse ایده های جالب پیشنهاد دهیم. بهتر است که در بالای مرورگر بخشی قرار بگیرد که باعث شود منو به طور ثابت باری کاربر قابل رویت باشد. برای ایجاد تگ head می توانید از تب های metadata استفاده نمایید. کدهای Html در بخش های مختلف سایت قابلیت اضافه شدن دارند. می توانید به آپلود مستقیم از روی host فکر کنید البته این گزینه کمی دشوار می باشد. اگر بتوان طراحی نسخه موبایل سایت با Adobe Muse را به نوعی تکمیل نمود که بتواند در wordpress مورد استفاده قرار بگیرد در رتبه گیری آن بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید