معرفی پنج گام طلایی آموزش HTML

پنجشنبه 3 اسفند 1396

آموزش HTML از گام های اولیه برای ساخت صفحات وب است. یادگیری تگ های مختلف و کاربرد هر یک از تگ ها در جای صحیح خود بخش اصلی از آموزش HTML است.

 معرفی پنج گام طلایی آموزش HTML

HTML یک زبان نشانه گذاری است. در آموزش HTML در ابتدا می بایست تگ ها به صورت کاملاً دقیق بررسی شود و سپس کاربرد هر یک مورد بررسی قرار بگیرد. تگ های HTML مشخص می کند که هر عنصر به چه صورتی می بایست نمایش داده شود.

گام اول آموزش HTML

در آموزش HTML در ابتدا می بایست تگ های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. تگ head اولین تگی است که می بایست در این آموزش مورد توجه قرار بگیرد این تگ به همراه تگ body از تگ هایی هستند که اصلی ترین چهارچوب های کدنویسی به این زبان می باشند. تگ هد مربوط به تیتربندی و تگ بادی مربوط به بدنه نوشتاری است. در کنار تگ head تگ title نیز وجود دارد که همانطور از اسمش پیداست مربوط به عنوان دهی می باشد.

این تگ در بهینه کردن سایت و رتبه گیری در گوگل نقش بسیار پر رنگی دارد. برای ایجاد پاراگراف می بایست از تگ p استفاده شود و با استفاده از این تگ پاراگرف در متن به درستی قابل درک است. یکی سری خصوصیات مهم در آموزش HTML وجود دارد که به عنوان style نشان داده می شود. این خصوصیت به نوعی به سایز، رنگ، فونت، میزان ضخامت و ... مربوط است. تگ br برای اتمام یک مطلب و رفتن به خط بعدی می باشد که از پر استفاده ترین تگ هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد.

گام دوم آموزش HTML

برای ایجاد لینک می بایست از خصوصیت href استفاده شود این خصوصیت در بهینه سازی سایت شما نقش بسیار مهمی دارد. آدرسی ها در زبان html متفاوت هستند و هرکدام دارای کاربردی مشخص می باشد. Target یک تگ بسیار مهم در آموزش HTML است که با عنوان تگ هدف مشهور است، این تگ زمانی استفاده می شود که تاکید بر موضوعی وجود دارد. شما می توانید برای ایجاد bookmark از تگ a استفاده نمایید.

در آموزش HTML بخشی برای نمایش عکس ها در صفحه وب وجود دارد. به این معنی که می توانید با استفاده از تگ img و خصوصیت src تصویر مورد نظر را لود نمایید. یک خصوصیت بسیار مهمی که یادگیری HTML را آسانتر می کند استفاده از border است، این خصوصیت سبب می شود که عکس در لینک مورد نظر قرار بگیرد. چند صباحی است که قابلیت کلیک در عکس بسیار رواج پیدا کرده است به این معنی که می توان چند ناحیه کلیک ایجاد نمود و خصوصیت map این کار را برای شما انجام می دهد.

گام سوم آموزش HTML

لیست ها در آموزش HTML از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند شاید در ابتدا از خود بپرسید که لیست مرتب و یا نامرتب چیست و یا چه اهمیتی دارد؟

یک اصل کلی در این خصوص وجود دارد به طور کلی هرچه متون نوشته شده شکیل تر باشد، خوانایی بیشتری خواهد داشت. تگ Ol این ویژگی را به سادگی به متون شما اضافه می نماید، با این تگ می توانید لیست مرتب شده ای داشته باشید.

گاه شرایط به نوعی است که می خواهید لیست شما به صورتی که خود می خواهید و نامرتب تنظیم شود که تگ ul اینکار را برای شما انجام می دهد. خصوصیت Type به شما اجازه می دهد که نوع متن را با سلیقه خود انتخاب نمایید. اگر با Bullet گذاری آشنا باشید می تواند از عکس به عنوان پیش زمینه بولت استفاده نمایید. توجه نمایید که تگ HTML دارای خاصیت بدون رنگ و شکل هستند و تنها برای متون شما بکار می رود.

گام چهارم آموزش HTML (تگ div)

وقتی صحبت از آموزش HTML است، تگ div بسیار مهم و مشهور است. هر تصمیمی که دارید می بایست در این تگ آن را اعمال نمایید. تگ div یک شروع و یک پایان دارد و به معنی بلاک بندی می باشد، در واقع بخش بندی صحیح و شکیلی از کد ایجاد می نماید. برای قالب بندی صفحه می بایست تمامی div ها به درستی کنار هم چیده شود. دقت نمایید که مفهوم position به معنی مکان یابی و یا موقعیت سنجی باعث می شود که مختصات دهی دقیق به صفحه بدهید. دو مفهوم float و clear در HTML پیشرفته دیده می شود.

تگ form یکی از تگ هایی است که در صفحه وب نمایش داده می شود. این فرم ها کنترل گرهایی هستند که برای Html4 و html5 مورد استفاده قرار می گیرند. حتی می توانید برای ایجاد dropdown از تگ select و یا option استفاده نمایید. عموماً استفاده از تگ div سبب می شود که برای خطایابی در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسید، این تگ ستون آموزش HTML است.

گام آخر آموزش HTML

تا به اینجای کار اطلاعاتی برای متون و نوع ورود آنها دیده شد ،حال می خواهیم به سوی آموزش HTML پیشرفته حرکت نماییم. در Html تگ هایی وجود دارد که اجازه می دهد یک سری ویدیو در صفحه وب شما اعمال شود. تگ video و همینطور source از دسته تگ هایی هستند که این کار را به سادگی برای شما انجام می دهد. تگ audio برای بخش مربوط به صدا و بدون تصویر مناسب می باشد.

یک سری تگ ها هستند که درون بخش head استفاده می شود و معمولاً به تگ های meta مشهور هستند، این تگ ها برای مفهوم DOCTYPE مورد استفاده قرار می گیرد. مبرهن است که این مفهوم به نسخه HTML ما اشاره دارد و یک استاندارد سازی دقیق انجام می دهد. آموزش آسان HTML باعث بیشتر شدن انگیزه فرد به کدنویسی می شود.

منبع تاپ لرن

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 2k بازدید
  • 5 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید