12مورد از بهترین مهارت های مورد نیاز یک طراح وب

یکشنبه 9 اردیبهشت 1397

احتمالا به این موضوع فکر می کنید که برای اینکه یک طراح وب سایت نامیده شوید چه کاری باید انجام دهید؟ چه چیزی به شما به عنوان یک متخصص طراح وب کمک می کند؟ بنابراین در این مقاله 12 مورد از مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای طراحان وب سایت و همچنین مهارت های فردی که نیاز دارید را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

 12مورد از بهترین مهارت های مورد نیاز یک طراح وب

طراح وب کسی است که در سمت توسعه ی front-end یک وب سایت قرار دارد. front-end سایت چیزی است که کاربر و یا بیننده پس از ورود به سایت می بیند. Layout کامل ، grid ، رنگ ، فونت و هرچیزی که در صفحه ی وب دیده می شود کار طراح وب سایت است.

مطمئن هستیم به این موضوع فکر می کنید که برای اینکه یک طراح وب سایت نامیده شوید چه کاری باید انجام دهید؟ چه چیزی به شما به عنوان یک متخصص طراح وب کمک می کند؟ این موضوعات اگر ذهن خود را آماده کرده باشید بسیار آسان است.

برای شروع

1) تحصیلات

شاید تصمیم به گذراندن دوره ها ی طراحی وب سایت داشته باشید.این دوره ها را می توانید به صورت آنلاین و یا با تحصیل در مراکز مختلف شناخته شده بگذرانید.توجه داشته باشید گرفتن مدرک هدف اصلی نیست و مطمئنا دانشی که از گذراندن دوره ها فرامی‌گیرید کافی نخواهد بود.آن چیزی که از شما انتظار میرود یادگیری و تمرین چیز هایی که یاد گرفته اید و گشتن به دنبال منابع بیشتر است.

این کار به سادگی یادگیری الفبا نیست اما آسان است. برای نمونه ممکن است شما HTML ابتدایی را یاد بگیرید اما با گذشت زمان متوجه شوید که XHTML و HTML5 نیز وجود دارد بنابراین متوجه خواهید شد که باید فراتر از مواردی که یاد گرفته اید فکر کنید و گام های بعدی را بردارید.

دوره های همراه با صدور گواهینامه در سراسر جهان وجود دارد. اگر فکر می کنید که گرفتن مدرک شرکت در یک دوره ی خاص کافی است باید بگوییم که متاسفانه اینطور نیست بلکه مهارت شما و آن چیزی که می توانید طراحی کنید مهم است.

2) نمونه ی کاری

یک موضوع جالب دیگر درباره ی یک طراح وبسایت شدن این است که شما فقط محدود به انجام یک کار نیستید. خبر خوب این است که می توانید کار های بسیاری فراتر از طراحی وبسایت انجام دهید. برای شروع، شما یاد گرفته اید که یک ظاهر خاص را پیاده سازی کنید اما یک موضوع ثابت که به آن نیاز خواهید داشت:

تمرین کردن

ایجاد وب سایت های متعدد

آپلود آنلاین آن ها( برای نشان دادن مهارت های خود)

آپلود آنلاین وبسایت یک موضوع دوطرفه است. شما ممکن است یک domain خاص خریداری کرده باشید و با یک ارائه دهنده ی host برای host وبسایت خود در ارتباط باشید با این کار می توانید وبسایت های دیگری که به عنوان subdomain در وبسایت اصلی ساخته اید را آپلود کنید. در نمونه های کاری خود می توانید صفحات وب را به یک وب سایت خاص با استفاده از لینک ، به آن ها لینک کنید. به ما اعتماد کنید اگر شما طراحی وبسایت را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده اید اگر نمونه ی کاری داشته باشید در مقایسه با افرادی که ندارند مشتریان بیشتری خواهید داشت.

گزینه ی دوم این است که همه ی پروژه های خود را در Github یا پلت فرم هایی که آپلود پروژه را ارائه می دهند ، آپلود کنید. هر بار که پیشرفت می کنید و متوجه می شوید که یک کار را بهتر انجام می دهید منتظر مشتری نباشید و خودتان یک وبسایت کاملا کاربردی را طراحی کنید. این کار را تا زمانی که در حال تمرین کردن هستید انجام دهید.

3) شناخت سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا شامل Joomla, WordPress, Drupal و همه ی پلتفرم های تجارت الکترونیک می باشد. به عنوان یک طراح نیاز است که درباره ی CMS ها اطلاع داشته باشید. در این زمینه نیاز است که درباره ی مبانی پایگاه های داده نیز اطلاع داشته باشید به این ترتیب می توانید از این دو با یکدیگر استفاده کنید.

CMS بطور گسترده استفاده می شود به همین دلیل است که دانستن چگونگی نصب آن ها و اطمینان از درست عمل کردن آن ها مهم است.

4) شناخت تجربه کاربر(UX)ی

به عنوان یک طراح شما نیاز دارید که یک وبسایت را همانگونه که یک کاربر می بیند ببینید. پس از طراحی وب سایت از یکی از دوستان خود بخواهید که بازخورد خودش درباره ی آن را به شما بگوید. همچنین شما باید تلاش کنید که خودتان اشتباهات را به وسیله ی مشاهده ی وب سایت مانند یک کاربر، نیز پیدا کنید و مواردی که بیش از همه شما را در وبسایت اذیت می کند را یادداشت کنید.

مطمئن شوید که با خودتان تاجایی که امکان دارد صادق هستید. با این روش می توانید متوجه شوید که کاربران چه حسی پس از مشاهده ی وبسایت شما خواهند داشت. صادق باشید تا در انتهای روز یک تجربه ی کاربری(UX) عالی بسازید.

5) استفاده از نرم افزار های طراحی

نرم افزار هایی نظیر فتوشاپ و Illustrator برای یک طراح مهم هستند. دانستن چگونگی ویرایش عکس ها ، ساخت تصاویر و عکس ها مهم است. Illustrator یک ابزار عالی است که بطور عمده توسط طراحان گرافیک و طراحان وبسایت استفاده می شود. شما باید درحد امکان خلاق باشید. برای یک وبسایت داشتن لوگو ضروری است. لوگو ها به شما یک حس تعلق می دهند و مانند یک برند برای شما هستند.

با داشتن این دانش شما مشتریانی برای طراحی کارت ویزیت، صورت حساب و مواردی از این قبیل نیز خواهید داشت. اینکه آن هارا قبول نکنید و یا با متخصصان دیگر مشورت کنید عادلانه نخواهد بود. تنوع پذیر باشید و هرچیزی را یادبگیرید.

6) دانش CSS و استایل دهی

دانستن CSS و زبان های مختلف که برای front-end طراحی شده اند ضروری است.برای مثال اگر می خواهید که فونت خاصی را تغییر دهید نیاز به کد زدن در یک فایل جداگانه ی CSS و یا کد زدن به صورت inline دارید. این دانش برای اینکه وبسایت شما ظاهری عالی داشته باشد ضروری است.

در فایل CSS می توانید برای تصاویر و همچنین نوار منو ابعاد مختلف تعریف کنید.

7) دانش responsive کردن سایت

در سال های گذشته که از لپ تاپ و کامپیوتر های رومیزی به صورت گسترده استفاده می شد نیازی نبود که وبسایت ها با موبایل سازگار باشند. اما از زمانی که استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها افزایش یافت اینکه وب سایت ها با هر اندازه ی صفحه نمایش تنظیم شوند ضروری است.

برای بسیاری از کاربران زوم کردن روی وبسایت برای دیدن محتوای خاصی آزاردهنده است.

8) دانستن چگونه اصلاح کردن وبسایت موجود

ممکن است شما مشتری داشته باشید که وبسایت او 5 سال پیش ساخته شده است و هیچ تغییری نداشته است در این مواقع نیاز است که شما وب سایت را اصلاح کنید و از المان های به روز استفاده کنید. به همین دلیل به عنوان یک طراح وبسایت نیاز است بدانید که چگونه وبسایت های قدیمی را اصلاح کنید تا با روند فعلی به روز باشند.

9) تحقیقات و پیوستن به گروه ها و انجمن ها

اگر می خواهید که یک طراح وبسایت متخصص باشید نیاز دارید تا جایی که ممکن است تحقیقات انجام دهید و به وبسایت ها یا وبلاگ هایی نظیر Smashing Magazine بپیوندید و خبرنامه های آن هارا بخوانید و دانش خود را به روز کنید.

با این کار می توانید چیزهارا بهتر از آن چیزی که تصور می کنید به تصویر بکشید. اگر به گروه ها و انجمن ها بپیوندید قادر خواهید بود که نظرات را تغییر دهید و اگرفردی با مشکلی مواجه شد به یکدیگر کمک کنید.

10) دانستن چگونگی برنامه ریزی یک طراحی

به عنوان یک طراح وب سایت نیاز دارید که بدانید چگونه یک طرح اولیه بسازید و یا نقشه ی اینکه ظاهر وبسایت چگونه باشد را طراحی کنید. پس از برنامه ریزی ساخت حقیقی وبسایت آسان تر خواهد بود.

11) دانستن مبانی jQuery, Php و JavaScript

تا حدودی دانستن jQuery, Php و JavaScript ضروری است زیرا این زبان ها توابعی را اضافه خواهند کرد که وبسایت شما حرفه ای تر به نظر برسد و به شما در پیش برد مسیر شغلی خود کمک خواهد کرد.

12) آگاهی از بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو درواقع بهینه سازی محتوا ، فیلم ها ، تصاویر و کد برای مشاهده ی آسان به وسیله ی موتور جستجو است. تابه حال فکر کرده اید که چرا برخی از صفحات بالاتر از صفحات دیگر نشان داده می شوند؟ این به این دلیل است که این وبسایت ها به روش بهینه ساخته شده اند و بارگذاری سریع وبسایت نیز یکی دیگر از دلایل آن است.

بنابراین به عنوان یک طراح وبسایت حتی اگر به عنوان توسعه دهنده ی front-end کار می کنید نیاز دارید که تمام مبانی بهینه سازی برای رتبه ی بالاتر رابدانید. اینکه شما چیزی روی وبسایت قرار می دهید و به عنوان اولین نتیجه در جستجوی گوگل و یا یاهو مشاهده شود بسیار رضایت بخش خواهد بود.

مهارت های فردی که به آن ها نیاز دارید

خلاقیت

برای شروع نیاز دارید که خلاق باشید. شما باید جزئیات کوچک را به خوبی یک تصویر بزرگ ببینید و چیز هایی که دیگران نمی بینند را شما ببینید.این هنر یک طراح است.

شکیبایی

مورد دوم این است که شما باید صبور باشید و به جزئیات دقت کنید. ممکن است شما فکر کنید چون جزئیات دیده نمی شوند مهم نیستند اما این فکر اشتباه است. برای نمونه ممکن است شما یک تگ را نادیده بگیرید و از آن استفاده نکنید که همین باعث می شود که تمام کد شما از بین برود.

حلال مشکلات

برای اینکه یک طراح وبسایت حرفه ای شوید نیاز دارید که بدانید چگونه یک مشکل خاص را درهرجایی حل کنید. باید همه چیز را منطقی ببینید و دلایل مشکلات را تشخیص دهید. اگر اینگونه باشید می توانید مشکلاتی که در طی طراحی سایت به وجود می آید را حل کنید. اگر مشکل به وجود آمده بزرگ است از اینکه از توصیه های یک متخصص دیگر استفاده کنید نترسید.

کار کردن با سایر توسعه دهندگان

همانطور که قبلا گفتیم اگر یک طراح وبسایت باشید به صورت یک توسعه دهنده ی front-end کار خواهید کرد. بنابراین نیاز دارید که بدانید چگونه با یک تیم کار کنید که یکی از اعضای تیم توسعه دهنده ی back-end است که اطمینان حاصل می کند که همه چیز در back-end درست کار می کند. back-end شامل مواردی است که با چشم دیده نمی شود.

نتیجه

پس از مطالعه ی این مقاله امیدواریم که متوجه شده باشید که چقدر یک طراح وبسایت شدن آسان است اما اگر به این کار علاقه ندارید این کار برای شما آسان نخواهد بود. شما باید به خود متکی ، صبور و خلاق باشید.

هرکسی می تواند در یک دوره ی طراحی وبسایت شرکت کند اما به نظر شما چه چیزی باعث می شود که شما منحصربفرد باشید؟ چه کاری باید انجام دهید که در بین دیگران شاخص و بهترین باشید؟

نمونه های کاری شما درباره ی شما صحبت خواهند کرد بنابراین مهم است که تا جایی که ممکن است پروژه های خود را خوب ، جذاب و منحصر بفرد بسازید. به خاطر داشته باشید که دانش بدون مهارت بیهوده است . همه ی ما می توانیم انجام دهیم.

منبع : تم شاپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید