تکنیک های هک رشد برای استفاده در وب سایت

یکشنبه 23 اردیبهشت 1397

در این مقاله روی برخی تکنیک های هک رشد (Growth Hacking) که می توانید از آن ها در وب سایت استفاده کنید تمرکز خواهیم کرد. برخی حوزه ها در این موضوع نیاز به اطلاعاتی درباره ی بازاریابی موجود، SEO ، copywrite و برخی اطلاعات پایه ای درباره ی کدزنی وب سایت دارد.

 تکنیک های هک رشد برای استفاده در وب سایت

اگرچه کلمه ی هک با مفاهیم غیر اخلاقی و غیر قانونی همراه شده است اما در حقیقت این چنین نیست و این فقط یک شایعه است که با این استراتژی همراه شده است.

Growth Hacking (هک رشد) چیست؟

راه های مختلفی برای تعریف Growth Hacking موجود است اما اینکه چگونه در مورد آن فکر کنیم، راهی برای افزایش ارزش آماری در استراتژی بازاریابی شما است و این به این معنای که یک تفکر خلاقانه است که می توانید از آن برای افزایش فروش ، کاربران ، بازدیدکنندگان و یا هر عامل دیگری که برای افزایش کسب و کارتان به آن نیاز دارید، می توانید استفاده کنید.

مثال هایی از Growth Hacking

در ادامه به رایج ترین تکنیک های هک که می توانید امروزه روی وب سایت خود پیاده کنید را توضیح می دهیم که پیاده سازی برخی از آن ها ممکن است آسان باشد و پیاده سازی برخی از آن ها ممکن است زمان بر باشد که بستگی به دانش شما از کدزنی و بازاریابی دارد البته نیاز نیست که شما همه ی استراتژی ها را پیاده سازی کنید از مواردی که درحال حاضر می توانید انجام دهید شروع کنید و راه خود را از آن ها ادامه دهید.

قرار دادن  CallToAction ها در تگ عنوان

یک راه برای افزایش نرخ کلیک در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل استفاده از تعدادی Call To Actions ها در تگ عنوان و یا تعاریف meta است. اگر مطمئن نیستید که Call To Actions چیست Read, Click, Shop, Save, View و غیره مثال هایی از آن است.

اگر یک رتبه بندی بالا در گوگل دارید اما رتبه ی اول نیستید داشتن چند Call To Actions می تواند تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد با افزایش میزان کلیک می توانید رتبه ی خود در گوگل را افزایش دهید.

اگر می خواهید یک تگ عنوان در صفحه ای را تغییر دهید که رتبه ی بالایی در گوگل دارد حتما چیزی را که قبل از تغییر بوده یادداشت کنید وقتی که تغییرات را انجام دادید رتبه بندی خود را ارزیابی کنید نتایج ممکن است تغییر بکند و یا نکند پس از چند روز اگر نتیجه همان نتیجه ی مدنظر شما نبود به عقب برگردید و دوباره ارزیابی کنید.

اطلاعات مفید

افزایش مشارکت کاربران ، به اشتراک گذاری ها ، ساخت لینک ها و کاهش نرخ از دست دادن کاربران فقط به محتوای سایت شما بستگی دارد. اگر محتوای سایت ویا وبلاگ شما چیزی است که دیگران از آن آموزش می بینند و از آن لذت می برند شما آن ها را همیشه خواهید داشت این موضوع نه تنها ترافیک شما را افزایش می دهد بلکه کمک می کند که از کاربران برای اهداف وب سایت خود استفاده کنید.

در ادامه روی چند حوزه ی وسیع محتوا تمرکز خواهیم کرد

سرفصل ها

یک نقطه ی شروع خوب عناوین پست های شماست که موجب جلب توجه بازدیدکنندگان می شود. به کاربران خود به صورت جلب کننده ای بگویید که مقاله درارتباط با چیست شما فقط نیاز دارید که کاربر کلیک کند ادامه ی کار را پست شما انجام خواهد داد.

تصاویر

در رابطه با این موضوع مشکلی وجود ندارد زیرا در اینترنت می توانید عکس های مناسب پیدا کنید  اما چیزی که مهم است این است که تصویر بطور خلاصه هدف پست را نشان دهد. حتما از تصاویر در پست های خود استفاده کنید اگر یک متن طولانی بدون هیچ تصویری داشته باشید کسی آن را نخواهد خواند.

طول مقاله

نظرات مختلقی درباره اینکه طول مقاله چقدر باشد وجود دارد. برخی می گویند طول مقاله به قدری باشد که خواننده ایده و محتوای اصلی مقاله ی شما را دریافت کند. برخی می گویند که هرچه مقاله بلند تر باشد احتمال به اشتراک گذاری آن و صحبت درباره ی آن بیشتر است. پیشنهاد ما این است که فقط آنچه را که نیاز است بنویسید اما طوری باشد که محتوا را پوشش دهد و طول آن نیز قابل قبول باشد.

نمودار اطلاعات

نمودار اطلاعات یک راه عالی برای اشتراک گذاری اطلاعات به روش گرافیکی است با این روش نه تنها کاربران بیشتر جذب محتوای سایت میشوند بلکه یک راه عالی برای به اشتراک گذاری و backlink ها است. از آنجایی که درست کردن این نمودار ها برای اکثر افراد کار ساده ای نیست ارزش این را دارد که فرد دیگری طراحی آن را برای شما انجام دهد.

استفاده از Snippet ها در پست های وبلاگ

Snippet ها یک تکنولوژی نسبتا جدید است که به موتور های جستجو کمک می کند که تشخیص دهند که پست های شما حاوی چه اطلاعاتی است که شامل اطلاعاتی نظیر نام نویسنده ، رتبه ی بازبینی ، رویداد ها و فیلم ها می شود. موضوعی که ما روی آن تمرکز می کنیم اضافه کردن سیستم رای گیری برای پست های شما و بررسی Snippet ها با آن است. این کار به شما امکان نشانه های بصری بیشتر در رتبه بندی موتور جستجو و افزایش تعداد کلیک ها را می دهد.

محتوای خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید

اگر شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید و follower دارید بهتر است که محتوا های خود را مقابل آن ها به اشتراک بگذارید وقتی یک پست جدید دارید و یا یک پست قدیمی که فکر می کنید مفید است و می خواهید به اشتراک بگذارید این کار را انجام دهید این باعث می شود که  آنچه را که مخاطبین شما به آن علاقه دارند را به اشتراک بگذارید به مواردی که follower های شما درباره آن نظر می دهند ، به اشتراک می گذارند و یا درباره آن صحبت می کنند توجه کنید.

می توانید از پست های دیگران در حرفه ی خود استفاده کنید این موضوع در به اشتراک گذاری مطالب مورد توجه مخاطبانتان کمک میکند. به مطالبی که مخاطبانتان به اشتراک میگذارند توجه کنید و آن ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. ببینید مخاطبان شما به چه موضوعی بیش از همه علاقه دارند و درباره چگونگی استفاده از آن در سایت خود فکر کنید.

توسعه ی تاثیرگذاران

اگر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید احتمالا متوجه شده اید که تاثیرگذاران در حوزه ی کاری شما چه کسانی هستند کمک گرفتن از چنین افرادی در به اشتراک گذاری و مشورت درباره وب سایت طبیعتا به شما کمک خواهد کرد با این کار ترافیک ، فروش ها و Load ها افزایش می یابد.

ممکن است قبل از به اشتراک گذاری وب سایت با مخاطبان آن ها نیاز داشته باشید ابتدا آن ها را نسبت به محتوای وب سایت توجیه کنید. می توانید با به اشتراک گذاری برخی نظرات آن ها و یا نام بردن از آن‌ها در پست های وب سایت خود کار با آن ها شروع کنید یک راه دیگر برای شروع همکاری با آن ها follow کردن و همکاری با فعالیت های آن هاست.

استفاده از ورود به ایمیل های Popup

این مورد ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد اما در اغلب موارد نمی توان درباره نتیجه پیش بینی کرد این موضوع چندین دفعه ثابت شده است که استفاده از این تکنیک مشترکین خبرنامه ی شما را افزایش می دهد. شرکت های خبرنامه ی شما یک راه عالی برای درجریان گذاشتن بازدیدکنندگان شما از چرخه ی وب سایت است علاوه براین می توانید با این کار فروش ، هدایتگری ها و یا هرنوع تصمیم گیری درباره وب سایت را افزایش می دهد.

ارائه مواردی به صورت رایگان

برای بهبود تکنیک های قبل می توانید برخی موارد را به صورت رایگان ارائه دهید یک هدیه ی معمول ارائه ی اسنادی انحصاری و کتاب های الکترونیکی است که اطلاعاتی به کاربران دهد که از جای دیگری نمی توانند پیدا کنند. یک فروشگاه اینترنتی می تواند به کاربران یک پیشنهاد ویژه یا کوپن برای ثبت نام بدهد این پیشنهاد می تواند هرچیز دارای ارزش برای کاربر باشد با این کار می توانید تغییرات وب سایت را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

شخصی سازی

تکنولوژی ردیابی در تشخیص نحوه کارکردن وب سایت به شما کمک می کند. با این تکنولوژی می توانید دقیقا متوجه شوید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند با این کار می توانید نوع تبلیغاتی که به کاربران نمایش می دهید را شخصی سازی کنید.

برای مثال اگر شخصی به دنبال کفش است چرا تبلیغاتی درباره پیرهن به او نشان می دهید؟

در وب سایت خود اگر کاربران به دنبال یک دسته ی خاصی هستند تبلیغاتی به آن ها نشان دهید که درباره ی همان دسته است. با شخصی سازی تبلیغات خود باعث افزایش کلیک ها و نرخ تغییرات در جهت اهداف شما می شود.

مکان بالاتر در صفحه

این متد بازاریابی تقریبا از زمانی که روزنامه ها چاپ شدند وجود داشته و ایده ی آن این است که هر مطلبی که در صفحه بالاتر باشد توجه بیشتری به آن معطوف می شود که این نتیجه از قبل تا به کنون درست بوده است.

قرار دادن اجزای مهم در مکان بالاتری در وب سایت این مزیت را دارد که بازدیدکنندگان آن را خواهند دید. با این کار احتمال اینکه نظر کاربر را تغییر دهید 90% است اما در سایر اوقات این احتمال 30% است.

برای پیدا کردن خط مناسب برای تبلیغ، نیاز به برخی تجزیه و تحلیل ها دارد. در نرم افزار تجزیه و تحلیل خود معمول ترین رزلوشن مرورگر را پیدا کنید و کار را بر طبق آن پیش ببرید. گاهی طراحی شما ممکن است اجازه ندهد که اجزای مورد نظر شما در مکانی که می خواهید قرار بگیرد در چنین مواردی باید تصمیم بگیرید که آیا تغییر طراحی ارزش دارد یا نه.

این کار به یک بازی که تغییرات چقدر برای شما سود خواهد داشت تبدیل می شود.

تست A/B برای صفحات Landing خود

تست A/B یک راه برای فرستادن برخی از کاربرانتان برای مشاهده ی طراحی ، اجزا یا محتوا های متفاوت روی وب سایت خود برای بررسی واکنش آن ها قبل از ایجاد تغییرات روی وب سایت است.

در ادامه ی سناریوی بالا تست A/B زمان بیشتری را برای شما ذخیره می کند با این کار می توانید عناصر وب سایت و مکان آن هارا تغییر دهید و نتایج را بررسی کنید.

سعی کنید به هرچیزی که روی وب سایت شما تاثیر می گذارد فکر کنید. دکمه ها ، رنگ ها ، کپی روی صفحه و مکان ها می تواند نتیجه مثبت و یا منفی در زمینه ی UX داشته باشد. آزمایش کردن همه ی این عناصر به شما کمک می کند که نتایج را تشخیص دهید.

زمان بارگذاری

مطالعات زیادی درباره ی زمان بارگذاری صفحات انجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که هر یک ثانیه تاخیر نرخ تبدیلات را 7% کاهش می دهد.

یک میزان مشخص برای زمان بارگذاری وجود ندارد. افزایش سرعت تاجایی که نرم افزار و سخت افزار اجازه می دهد متغیر های موثر دیگر را حذف خواهد کرد. هرچه کاربر بیشتر منتظر بارگذاری وب سایت شما باشد شانس انجام عملیات توسط آن ها در وب سایت کاهش می یابد.

ارائه طرح های رایگان

اگر شما یک محصول و یا یک سرویس پولی دارید طرح های رایگان برای افزایش انجام عملیات در وب سایت خود ارائه دهید. فروش محصول به دیگران کار دشواری است اما دادن امکان تست کردن به آن ها اعتماد بیشتری در تصمیم گیری می دهد.

ورود کاربران به بخش خرید سخت ترین بخش است که در اکثر مواقع بخش خرید از عملیات وب سایت شما محدود می شود درنظر گرفتن یک نقطه ی شروع به شما یک فرصت بزرگ برای نگه داشتن کاربران خود برای مدت طولانی تری می دهد حتی اگر کاربران همان زمان عملیاتی در وبسایت انجام ندهند شما اطلاعات آن هارا خواهید داشت و می توانید بعدا در جهت انجام عملیات به وسیله ی آن ها تلاش کنید.

اکنون Growth Hack شروع می شود

راه های آسان تری در زمینه ی Growth Hack برای وب سایت شما وجود دارد. تنها گام باقی مانده انتخاب یک و یا دو متد که اکنون می توانید به سادگی روی وب سایت خود پیاده سازی کنید، است. اگر موضوعی نیاز به چند روز وقت دارد فعلا آن را رها کنید و متد هایی را انتخاب کنید که فقط چند دقیقه تا نهایتا یک ساعت از شما وقت بگیرد و کار خود را شروع کنید.         

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید