سورس پروژه ساخت فرم های شفاف و شیشه ای (Transpatence) در زبان سی شارپ (C#.NET)

شنبه 4 خرداد 1392

سورس پروژه ساخت فرم های شفاف و شیشه ای (Transpatence) در زبان سی شارپ (C#.NET) <br/> در ابتدا یک پروژه مبتنی بر فرم – Windows Form Application را در C# ایجاد کنید و نام Glass Forms را بر آن بگذارید.

سورس پروژه ساخت فرم های شفاف و شیشه ای (Transpatence) در زبان سی شارپ (C#.NET)
 
  

در ابتدا یک پروژه مبتنی بر فرم – Windows Form Application  را در C# ایجاد کنید و نام Glass Forms را بر آن بگذارید.

در ابتدا یک پروژه مبتنی بر فرم – Windows Form Application  را در C# ایجاد کنید و نام Glass Forms را بر آن بگذارید. سپس فرم را انتخاب کرده و در پنجره Properties خاصیتTransparencyKey را به یک رنگ دلخواه تغییر دهید. ما در اینجا از رنگ DeepBlueSky استفاده کرده ایم. این کار باعث می شود که هر چیزی که بر روی فرم با این رنگ رسم شود آن قسمت بصورت کاملا شفاف و نامرئی نمایش داده شود. (می توانید از خاصیت های ForeColor یا BackgroundColor یک شئ استفاده کنید.)

همچنین اگر رنگ پس زمینه – Background Color فرم را به رنگی معادل با رنگ انتخاب شده در خاصیت TransparencyKey درآورید کل فرم شفاف می شود. کاربران عزیز می توانند با استفاده از این تکنیک پروژه های بسیار زیبایی بسازند. می توانند از این گونه فرم ها به عنوان فرم آغازین برنامه یا همان Splash Screen استفاده کنند. عصر دانش پروژه ای کامل را برای دانلود شما عزیزان آماده کرده است که با این تکنیک یک Splash Screen ساخته است که شامل یک نوشته است که بصورت انیمیشنی ظاهر می گردد. همچنین اگر می خواهید که فرم نیمه شفاف باشد می توانید از خاصیت Opacity فرم استفاده کنید تا میزان شفافیت را کنترل کنید

دانلود سورس پروژه ساخت فرم های شفاف و شیشه ای (Transpatence) در زبان سی شارپ (C#.NET)

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 4k بازدید
  • 4 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید