فریم ورک های جاوا اسکریپت touch به جای طراحی ریسپانسیو

چهارشنبه 24 مرداد 1397

فریم ورک های جاوا اسکریپت touch دارای قابلیت های بسیار بیشتر نسبت به طراحی واکنش گرا هستند. فریم ورک های جاوا اسکریپت touch سبب افزایش کارایی اپلیکیشن می شود.

فریم ورک های جاوا اسکریپت touch به جای طراحی ریسپانسیو

آیا فریم ورک های touch javascript را می شناسید؟ اپلیکیشن های تحت وب روز به روز افزایش می یابند و این موضوع سبب شده است پیاده سازی اپ های بزرگ تحت وب کمی عذاب آور به نظر برسد. به هر حال باید فکری به حال معماری وب اپلیکیشن کرد. در واقع نیاز است که هسته کار میزان پشتیبانی خود را افزایش دهد. حال سؤال اینجا است که آیا دستگاه های جانبی مانند موبایل نیز باید از پشتیبانی وب اپلیکیشن ها بهرمند شوند یا خیر. در زمان ساخت و ایجاد یک اپلیکیشن باید به مسائلی از قبیل لود شدن در زمان کم، قابلیت توسعه پذیری و همین طور مطابقت داشتن با تم های مختلف توجه شود. وجود فریم ورک های touch javascript سبب شده است که تا حدی بتوانید طراحی ریسپانسیو را بهبود بخشیم.  باید بدانیم که فریم ورک های touch در واقع جایگزینی مناسب برای طراحی ریسپانسیو محسوب می شود.

ویژگی های فریم ورک های touch javascript

در ابتدا می خواهیم به زبان ساده تعریفی از فریم ورک داشته باشیم. باید بدانید که فریم ورک ها در واقع مجموعه ای از توابع و همین طور ابزار محسوب می شوند، که کمک می کند وب اپلیکیشن ها با سرعت بیشتر و همین طور با اختلال و درگیری کمتر لود شود. حال باید بررسی کنید که ویژگی های touch javascript چیست. در نظر داشته باشید که مسائل گفته شده در این بخش باید برای تمامی فریم ورک های javascript اعمال شود. کامپوننت های ارائه شده باید فعال و فورم های اعمال شده باید پر کاربر باشد، از معماری های مختلف باید پشتیبانی صورت پذیرد. گسترش آن باید ساده و راحت باشد. بر پایه شی گرایی توسعه یافته باشد، قابلیت بهینه شدن باید بر روی آن اعمال شود. باید از html5 پشتیبانی کند.

touch javascript و مدیریت رویدادها

حال می خواهیم بررسی کنیم که touch javascript چه می کند. در فریم ورک ها اغلب رویدادهای زیادی صورت می پذیرد و از این گزینه در طراحی ریسپانسیو وجود ندارد و البته کتابخانه و ابزارهای دیگر نیز وجود ندارد که چنین قابلیتی را به اپلیکیشن ها بدهد. در نظر داشته باشید که در touch یک سری رویدادها موجود است که سبب می شود اپلیکیشن حرفه ای شود. این رویدادها عبارت اند از : tap,tapstart,pinch و ... در صورتی که اگر بخواهید این گزینه را در طراحی ریسپانسیو اعمال کنید قطعاً باید به صورت جداگانه اقدام نمایید. بنابراین یکی از مهم ترین مزایای touch javascript وجود رویدادهای آماده است. در نظر داشته باشید که این گزینه سبب می شود که تعامل با کاربر آسان تر شود.

touch javascript و کامپوننت های آماده

می دانیم که در طراحی واکنش گرا چیزی به اسم کامپوننت های ui وجود ندارد و برنامه نویس مجبور به ساختن آن است در حالی که در فریم ورک touch بسیاری از ui باارزش وجود دارد که سبب می شود خیال برنامه نویس از وجود آن جمع شود. عده ای معتقد هستند که یک سری از کتابخانه ها در طراحی واکنش گرا وجود دارد که اجازه می دهد کامپوننت های ui را بنویسیم، بله این موضوع صحیح است اما باید بدانیم که این گزینه تنها برای حل مشکلات عمومی html مناسب است، اما هدف اصلی ما به این صورت است که بتوانیم حرکت قوی تری داشته باشید و فریم ورک های touch این امکان را در اختیار ما قرار می دهد. وجود فریم ورک های touch سبب می شود که تمامی اپلیکیشن ها به سادگی بر روی موبایل و تبلت ها نمایش داده شود و این موضوع می تواند کمک بزرگی به تکنولوژی کند.

touch javascript و اجرای هماهنگ روی تمامی مرورگرها

افرادی که در لاین html برنامه نویسی می کنند بهتر می دانند که خروجی گرفتن برای مرورگرهای مختلف کار آسانی نیست! قطعاً برای این گزینه زمان زیادی صرف خواهد شد و هزینه های زیادی نیز در بر می گیرد. در نظر داشته باشید که فریم ورک های touch javascript خروجی را در وضعیت از پیش تنظیم شده قرار می دهد و این موضوع سبب می شود که تا بتوانید بهترین خروجی را بر روی مرورگرهای مختلف به دست آورید. فرم های نمایشی یکسان در مرورگرهای دیگر سبب می شود که روند برنامه نویسی و همین طور سطح رضایت کاربران بیشتر شود.

موضوع دیگری که در خصوص touch دیده می شود تغییر قالب بندی آسان است. در پروژه های نیمه تجاری باید شرایطی فراهم باشد تا بتوان به سادگی قالب و تم ها را تغییر داد. به این ترتیب فریم ورک های touch javascript به شما این امکان را می دهد تا بتوانید یک مدیریت بسیار قوی بر روی تم ها داشته باشید و خروجی کار نیز بسیار زیبا خواهد بود.

touch javascript و سازگاری با سیستم عامل های مختلف

یکی از موضوعاتی که برنامه نویس ها به آن اهمیت می دهند یکبار نوشتن یک برنامه و اجرای آن در محیط های مختلف است. در واقع یکی از بهترین قابلیت های فریم ورک های touch javascriptاین است که سبب می شود برنامه نویس تنها یک بار زحمت نوشتن را بکشد و سپس آن را در بخش های مختلف استفاده کند. در نظر داشته باشید که کارایی touch javascript بسیار زیاد است و این موضوع برای افکت های انیمیشنی نیز بسیار دیده می شود و سبب یکنواخت سازی خروجی خواهد شد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید