10 نکته برای افزایش بهره وری ویژوال استودیو کد

یکشنبه 12 بهمن 1399

در این متن به بررسی ویژوال استودیو می پردازیم.همچنین 10 نکته و مواردی که باعث افزایش بهره وری ویژوال استودیو کد می شود را نیز بیان می کنیم.

 10 نکته برای افزایش بهره وری ویژوال استودیو کد

ویژوال استودیو کد امروزه برای ویرایش کردن متن ها توسط برنامه نویسان به شدت مورد استفاده واقع می شود. ویژوال استودیو در حقیقت اپن سورس بوده که همین موضوع به شما این امکان را می دهد تا بتوانید منابع و کد های آن را مشاهده و مطالعه کنید. در این متن به بررسی 10 راهکار برای افزایش بهره وری ویژوال استودیو می پردازیم.

یادگیری کامل پالت دستورات و تعیین پوشه برای پروژه

ویژوال استودیو دارای قسمتی به نام پالت دستورات می باشد. این بدان معنا ست که با استفاده از این بخش شما می توانید به دستورات مختلف تنها با تایپ کردن دسترسی پیدا کنید و این سرعت گشتن را افزایش داده و کار را برای شما آسان تر می کند. برای آن که به پالت دستورات در ویژوال استودیو دسترسی داشته باشید می توانید با فشردن سه دکمه ی ctrl + shift+p این کار را به راحتی انجام دهید.

تعیین پوشه و مشاهده یک باره ی چندین فایل

از دیگر کار هایی که می توانید برای افزایش بهره وری ویژوال استودیو انجام دهید تعیین پوشه برای پروژه تان در هنگام کار می باشد. برای این کار باید بر روی گزینه ای در نوار کنار صفحه تان کلیک کنید که نام آن explorer می باشد با این کار یک پنل برای شما باز می شود. سپس با کلیک کردن بر روی open file می توانید یک پوشه بر روی سیستم انتخاب کنید. پوشه ای که شما انتخاب کرده اید در ویژوال استودیو به صورت پروژه ای که در دست دارید بارگذاری خواهد شد.

اما راه دیگر برای افزایش بهره وری ویژوال استودیو مشاهده یک باره چند فایل می باشد. شما می توانید در ویژوال استودیو برای افزایش بهره وری و کارایی چندین فایل را هم زمان باز و مشاهده نمایید و علاوه بر آن فایل ها را در کنار هم دیگر ویرایش کنید.

تغییر هم زمان چند خط و تغییر نام

شما در ویژوال استودیو می توانید با ایجاد multiple cursors چند نسخه از یک متن یکسان را در چند نقطه ی متفاوت کپی و یا حذف نمایید؛ که این موضوع می تواند در سرعت و افزایش بهره وری این برنامه برای شما بسیار مؤثر باشد. برای این که به این قابلیت دسترسی پیدا نمایید کافی ست بر دکمه ی alt کلیک نمایید و آن را فشار دهید.

اما راه و نکته ی دیگر برای افزایش بهره وری و کارایی برنامه و ابزار ویژوال استودیو تغییر دادن نام و اسم همه ی موارد می باشد. برای آن که بتوانیم در نوشتن کد موفق عمل نماییم باید از بازسازی بهره مند شویم؛ اما بازسازی یک منبع بزرگ از کد بسیار سخت و پیچیده است و ممکن است برای ما ایجاد مشکل نماید. در ویژوال استودیو دیگر نیازی نیست برای تغییر نام زحمت زیادی بکشید و این برنامه برای شما این کار را بسیار آسان نموده است. تنها کافی ست بعد از انتخاب موردی که برای تغییر در نظر گرفته اید دکمه ی f12 را فشار دهید.

رجوع به مکان تعریف متد و یا متغیر

از دیگر مواردی که برای زیاد شدن بهره وری ویژوال استودیو می توان به آن پرداخت رفتن به مکان تعریف متد و یا متغیر می باشد. شاید در زمانی که دارید به یک برنامه نویسی و کد نویسی می پردازید بخواهید به تعریف متغیر و یا کد دسترسی داشته باشید و آن را مشاهده نمایید. برای این کار اولین راهکاری که شاید به ذهن تان خطور نماید جست و جو کردن فایل مورد نظرتان است که ممکن است کمی وقت گیر باشد. راه دیگری که ما به شما پیشنهاد می کنیم انتخاب متغیر و زدن دکمه ی F12 می باشد.

اما برای آن که بتوانید در فایل های متفاوتی جست و جو نمایید نیز راهکار منحصر به خود را در این ابزار و برنامه دارد. این که بخواهید به دنبال یک واژه و یا جمله ای باشید که نمی دانید در کدام یک از فایل ها وجود دارد بسیار سخت و وقت گیر به نظر می آید اما شما می توانید تنها با فشردن سه دکمه ی CTRL +F+SHIFT در همه ی فایل های موجود به جست و جو بپردازید.

خط دستور و نصب قالب جدید

ویژوال استودیو دارای یک ترمینال یک پارچه و یک دست می باشد. این ترمینال در این ابزار می تواند چندین پنجره را به صورت جدا و مستقل داشته باشد. برای این که بتوانید چندین پنجره داشته باشید باید بر روی + که در قسمت بالا و سمت راست وجود دارد کلیک نمایید. با این کار ترمینالی جدید شروع به کار می کند و برای بستن ترمینال قبل تان باید بر روی شکل ظرفی که وجود دارد کلیک نمایید.

در وی اس کد می توانید قالب های جدیدی نصب نمایید و این کار یکی از نکات مهم در افزایش بهره وری این برنامه و ابزار محسوب می شود. شما می توانید برای هایلایت متن ها و یا کد های منبع از این قالب ها استفاده نمایید. شما می توانید با امکان هایلایت کردن سینتکس ها بهره وری ویژوال استودیو را تا حد زیادی افزایش دهید؛ اما آخرین راه و نکته برای افزایش بهره وری وی اس کد نصب کردن شاخه ها و افزونه های سوم به این برنامه می باشد. برای این که بتوانید به آن ها دسترسی پیدا نمایید و نسبت به نصب شان اقدام کنید باید به بازار وی اس کد مراجعه کنید.

 

در صورت نیاز میتوانید از آموزش رایگان Vs Code استفاده کنید 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید