تکنیک dublin core برای بهینه سازی سایت

پنجشنبه 24 آبان 1397

تکنیک dublin core یکی از روش ها جهت بهینه سازی سایت می باشد.در این متن به بررسی تاثیر dublin core بر سئو و دلایل استفاده از این تکنیک می پردازیم.

 تکنیک dublin core برای بهینه سازی سایت

استفاده از تکنیک dublin core برای بهینه سازی سایت امروزه یکی از متداول ترین و مؤثر ترین روش ها می باشد که می توان از آن بهره مند شد. به علت این که این تکنیک یک استاندارد در دنیا می باشد کد ها و تگ هایی که در آن استفاده می نمایید قدیمی و نا معتبر نمی باشد و همین موضوع بسیاری از درد سر ها را کم می نماید. در ادامه به این تکنیک dublin core و بهینه سازی سایت می پردازیم.

dublin core چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که واژه ی dublin core از کجا بر روی این تکنیک برای بهینه سازی سایت گذاشته شده است. این تکنیک از شهری به نام dublin شروع شده است و به همین جهت به این نام خوانده می شود. این تکنیک به هدف ساخت یک استاندارد اطلاعاتی در اینترنت می باشد. در حقیقت سیستم dublin core برای معرفی بیشتر و ارائه ی توضیحاتی در جهت تکمیل و معرفی سایت می باشد.در ادامه ی متن دلایل و مزایای استفاده از این تکنیک dublin core   و تاثیر آن بر سئو می پردازیم.

دلایل استفاده از تکنیک دی سی و dublin core

استفاده از این تکنیک dublin core به علت آن که قرار دادن آن ها در صفحات ساده می باشد بسیار کاربردی ست و مورد استفاده قرار می گیرد. این تگ ها تاثیری بر محتوای سایت شما نمی گذارند و به همین دلیل تغییری در ظاهر آن نیز به وجود نمی اورند. همان طور که اشاره کردیم این تکنیک  dublin core  یک استاندارد در جهان برای اطلاعات می باشد که همین موضوع سبب می شود تا کاربرد آن ها و استفاده از این تکنیک dublin core  نیز بیشتر شود. شما با استفاده از تگ ها و کد ها باعث می شوید تا موتورهای جست و جو گر گوگل برای درک مطالب و محتوای سایت تان به مشکل بر نخورند.

تاثیر dublin core بر سئو و تولید محتوا

فرمت dublin core  می تواند بر روی سئو و تولید محتوای سایت تان نیز تاثیر گذار باشد. وجود اطلاعات بیشتر در سایت شما برای موتور های جست و جو گر گوگل به منزله ی توضیح بیشتر و از بین بردن ابهامات محتوای سایت تان می باشد. به همین جهت فرمت دی سی برای سایت تان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. به طور کلی اما گوگل بیان کرده است که استفاده از این تکنیک dublin core در رتبه بندی سایت ها بی تاثیر می باشد اما اگر شما از این dublin core  به درستی استفاده نمایید می توانید تاثیر مثبتی را ایجاد کنید.

استفاده از dublin core

dublin core در حقیقت دارای 22 تگ متا می باشد که وظیفه ی ارائه ی اطلاعاتی جهت تکمیل موارد را بر عهده دارند. این تگ متا باید در مکان مناسب خود قرار بگیرند. این تگ ها که به آن اشاره کرده ایم شامل Title,subject,type,source,date,language,publisher و... می شود. تگ title همانند تگ عنوان می باشد و نشانگر موضوع سایت و محتوای سایت است. سابجکت را باید متناسب با محتوای سایت تان در نظر بگیرید و شامل کلمات کلیدی ست که در متن تان به کار رفته است. در حقیقت می توانید از این تگ به عنوان جایگزین کلمات کلیدی سایت تان استفاده کنید؛ اما تایپ به عنوان یک مشخص کننده نوع محتوای سایت تان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال در این بخش می توانید بنویسید متن عکس که نشان می دهد در سایت تان هم متن و هم عکس وجود دارد.

سورس به معنای منبع می باشد که در این جا به منبع محتوای سایت تان اشاره دارد که می تواند بر گرفته از یک سایت و یا یک مقاله باشد. در ادامه به طور کامل به توضیحاتی درباره ی دیگر تگ های dublin core می پردازیم.

تگ متا  dublin core

در این بخش قصد داریم تعداد دیگری از تگ های dublin core را توضیح دهیم.description یکی دیگر این تگ ها می باشد که در بهینه سازی سایت تاثیر به سزایی دارد. این تگ برای دادن توضیحات در نظر گرفته شده است و نباید بیشتر از یک پاراگراف در این بخش به توضیحات متن بپردازید. بهترین استفاده ای که می توانید از این تگ کنید آن است که بخش اول متن تان در سایت را در این بخش قرار دهید تا بهینه سازی سایت تان بهتر اعمال شود.

کریتور از دیگر تگ های dublin core برای بهینه سازی سایت می باشد که باید در آن نام نویسنده محتوای سایت و مقاله و یا سازمانی که این محتوا را ارائه داده است نوشته شود.publisher نیز از تگ هایی ست که برای بهینه سازی مورد استفاده واقع می شود. در این بخش باید نام شخص و یا سایتی که مطلب را منتشر کرده است قرار بگیرد.

در بخش date زمان انتشار مطلب و یا تاریخ آخرین باری که به بروز رسانی و آپدیت مطالب و سایت پرداخته شده است را باید بنویسید و این تاریخ شامل روز، ماه و سال می باشد. در بخش زبان که در بهینه سازی سایت مؤثر می باشد زبانی که محتوای سایت طبق آن نوشته شده است را مشخص می نمایید. اگر نوشته و محتوای سایت تان به چند زبان مختلف نوشته شده است می توانید در بخش زبان همه ی آن ها را وارد نمایید و با کاما آن ها را از یکدیگر متمایز کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید