معرفی موتور بازی سازی فوق العاده یونیتی

دوشنبه 5 آذر 1397

موتور بازی سازی یونیتی یکی از بهترین موتورهای بازی سازی می باشد، در این مطلب قصد داریم به معرفی موتور بازی سازی یونیتی و ویژگی های آن بپردازیم.

 معرفی موتور بازی سازی فوق العاده یونیتی

بازی سازی امروزه به یکی از صنعت های بسیار پرطرفدار تبدیل شده است، موتورهای بازی سازی نقش اصلی را در این صنعت ایفا می کنند، بهترین و پرطرفدارترین موتور بازی سازی که در حال حاضر وجود دارد موتور بازی سازی یونیتی می باشد که طرفداران بسیار زیادی را داراست، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر با موتور بازی سازی یونیتی و ویژگی های فوق العاده آن آشنا شویم.

موتور بازی سازی یونیتی چیست؟

موتور بازی سازی یونیتی یک موتور بازی سازی است که با استفاده از آن می توانید برای پلتفرم های مختلف بازی سازی کنید، پلتفرم هایی که با استفاده از این موتور بازی می توانید برای آن ها بازی سازی کنید عبارت اند از اندروید، ios، ویندوز و ... . این موتور بازی سازی توسط فناوری های یونیتی ساخته شده است، بازی سازی با استفاده از موتور بازی سازی یونیتی کار سختی نیست و شما خیلی راحت می توانید با دیدن چند آموزش ساده بازی های ساده ای را بنویسید ولی مزیت بزرگ این موتور بازی سازی این است که در عین سادگی می توانید بازی های بسیار پیچیده و جالب را نیز طراحی کنید که برای این کار باید کمی در این زمینه تبحر داشته باشید.

برای بازی سازی با یونیتی چه چیزهایی مورد نیاز است؟

یکی از بزرگترین مزیت های بازی سازی با استفاده از موتور بازی سازی یونیتی این است که بسیاری کارهای گرافیکی و بصری در این موتور بازی سازی به صورت خودکار انجام شده است و شما برای کار با آن لازم نیست که برنامه نویسی های خیلی پیچیده ای را انجام دهید. برای بازی سازی با یونیتی می توانید بدون کد زنی هم این کار را انجام دهید اما اگر قصد دارید بازی های جالب و هیجان انگیز و پیچیده ای را طراحی کنید می توانید با کد نویسی بخش های مورد نیاز خود را نیز به مجموعه دستوراتی که در موتور بازی سازی یونیتی وجود دارد اضافه کنید. شما با استفاده از موتور بازی سازی یونیتی می توانید اشیا اولیه و مدل های اولیه خود همانند مکعب، کره و ... را طراحی کنید، همچنین این موتور بازی سازی برای شما این امکان را فراهم کرده است که  در داخل این موتور بازی سازی به برنامه های سه بعدی از قبیل Maya و Blender نیز دسترسی داشته باشید.

ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی با موتور بازی سازی یونیتی

یکی از برترین ویژگی های موتور بازی سازی یونیتی این است که با آن می توانید بازی هایی به صورت دو بعدی و سه بعدی را طراحی کنید، در اصل موتور بازی سازی یونیتی برای ساخت بازی های سه بعدی طراحی شده است ولی به کمک آن میتوانید بازی های دو بعدی را نیز طراحی کنید. این موتور بازی سازی از زبان های برنامه نویسی جاوا اسکریپت و سی شارپ پشتیبانی می کند و همین عامل باعث شده است که افراد حرفه ای که در زمینه برنامه نویسی مهارت بیشتری دارند معمولا موتور بازی سازی یونیتی را به عنوان موتور مورد نظر برای طراحی بازی انتخاب کنند.

ویژگی های ظاهری موتور بازی سازی یونیتی

همانطور که گفته شد موتور بازی سازی یونیتی یکی از بهترین موتورهایی است که در زمینه بازی سازی وجود دارد، این موتور بازی سازی دارای ویژگی های ظاهری فوق العاده ای می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از این ویژگی ها می پردازیم. یکی از برترین ویژگی های یونیتی این است که رابط کاربری آن بسیار ساده و قابل فهم است به طوری که افراد مبتدی نیز می توانند خیلی راحت شروع به بازی سازی با این موتور بازی سازی کنند. در موتور بازی سازی یونیتی می توانید از نرم افزاری های گرافیکی و سه بعدی برای تولید جلوه های ویژه استفاده کنید. یکی از ویژگی های اصلی این موتور بازی سازی این است که دارای یک کتابخانه بسیار وسیع است که در آن می توانید بسیاری از جلوه های مورد نیاز خود را طراحی کنید و در بازی خود از آن ها استفاده کنید، نام این کتابخانه Asset Library می باشد که استفاده های بسیار زیادی از آن می شود، این کتابخانه را می توانید از طریق اینترنت دانلود کنید و یا این که آن را خریداری کنید.

سایر ویژگی های موتور بازی سازی یونیتی

در قسمت های قبلی گفتیم که با استفاده از این موتور بازی سازی می توانید برای بسیاری از پلتفرم ها بازی بسازید، در واقع این یک ویژگی بسیار مهم برای یک موتور بازی سازی می باشد که موتور بازی سازی یونیتی دارای این ویژگی می باشد، با استفاده از موتور بازی سازی یونیتی می توانید برای پلتفرم هایی از قبیل ویندوز، اندروید، بلک بری و ... بازی سازی کنید ولی گاهی اوقات پیش می آید که شما بخواهید یک امکان خاص را که فقط در یک پلتفرم وجود دارد به بازی خود اضافه کنید، در این شرایط است که می توانید با استفاده از کد نویسی قسمتی را اضافه کنید که فقط در صورتی که بازی شما بر روی یک پلتفرم خاص اجرا شد آن امکان نیز برای شخصی که بازی می کند اجرا شود. نکته بسیار جالبی که درباره موتور بازی سازی یونیتی باید بدانید این است که میلیون ها نفر از این موتور بازی سازی استفاده می کنند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید