روند طراحی UX و UI در سال 2019

یکشنبه 28 بهمن 1397

پیشرفت تکنولوژی روند طراحی مدرن را هر ساله عمیق تر می کند.طراحی مدرن ذهنیتی را برای طرح جهانی ایجاد می کند که هم در تولید و هم در فروش دخیل است.

 روند طراحی UX و UI در سال 2019

   ما در مرحله ای از بازه ی زمانی هستیم که با وجود در دسترس بودن تمام ابزارها، پیشرفت تکنولوژی و رشد درک ما در رابطه با این که محصولات واقعی چگونه باید باشند، به سوی روند طراحی مدرن پیش می رویم . با توجه به اینکه امروزه می توان در اینده زندگی کرد و ان را پیش بینی کرد،بیایید به روند رابط کاربری و تجربه طراحی 2019 برسیم.سال گذشته ما پیش بینی روند طراحی رابط کاربری تلفن همراه را مطرح کردیم. امسال، پیش بینی انجام شده فراتر و عمیق تر از تلفن همراه است. از آنجا که در این روند رو به پیشرفت،گزینه ی شماره یک  طراحی مدرن زمینه ساز است به مراتب راه کارهایی که برای خودمان انتخاب می کنیم ،نیازمند گزینه های طراحی بهتر است .پس این ذهنیت متفاوت سازی در طراحی مدرن جهانی ، رشد روز افزونی در دنیای وب داشته است که در این مقاله به بررسی ان می پردازیم.

مرورگرهای قدرتمند

مرورگر نه تنها حامل ارتباطی اینترنتی است، بلکه یک ابزار برای جا به جایی اطلاعات نیز می باشد.با رشد روز افزون دنیای طراحی مدرن ، مرورگرها سریعتر، قدرتمندتر و جذابتر می شوند.با در نظر گرفتن معیارهای ارزیابی مرورگر و تست کردن عملکرد ان ، باعث افزایش قابل توجه عملکرد مرورگرهای محبوب می شویم. افزایش سرعت عملکرد با توجه به پیشرفت جریان طراحی تلفیقی در دنیای طراحی مدرن پیش می رود. موزیلا خبر پیشرفت کامپایلر جدید را که 10-15 برابر سریعتر از کامپایلر بهینه سازی قبلی است را گزارش می دهد.تمامی مرورگرهای مدرن از ابزار پیشرفته ای پشتیبانی میکنند که می توانند تا عمق بافت های 3D پیش روی کنند.

قابلیت های مرورگر وب و تلفن همراه، فاصله بین طراحی مفهومی و واقعیت را از میان برمی دارند.همه پیشرفت ها در مرورگر هنوز ارزش جداگانه خود را بدون تاثیر بر صنعت به سطح بالاتری ارتقا می دهند. از آنجایی که پیشرفت طراحی مدرن در وب خیلی در حال افزایش یافتن است برای توسعه دهندگان مرورگر سخت است که با راه حل های جهانی سازگار شوند.مرورگرها ممکن است بسیار جذاب باشند، اما اگر به وبسایت های فقیر دسترسی پیدا کنند، آنها با UX بد الوده می شوند پس ما مجبور به انتخاب گزینه های طراحی بهتری برای گسترش پتانسیل فعلی مرورگرهای وب در دنیای طراحی مدرن هستیم.

انیمیشن هدفمند

قابلیت های مرورگرهای جدید در همه ی زمینه ها ، درب را برای انیمیشن باز کرده است. انیمیشن نه تنها قابلیت نمایش  حرکت عناصر را دارد ، بلکه یک فرصت برای به نمایش گذاشتن طراحی مدرن است. این قابلیت شناخته شده به عنوان" طراحی حرکت " شامل بسیاری از جنبه های طراحی مدرن است.ما این حوزه از دانش را در سال 2019 به صورت عمیق تری کشف می کنیم. پیچیدگی این قابلیت  باعث می شود  که مد به عنوان ویژگی اصلی انیمیشن در طراحی مدرن جایگزین شود. هم چنین این ویژگی ،حرکت و انتقال فراوانی اطلاعات را به وجود می آورد که در غیر این صورت این اطلاعات از بین می رودو ان طور که باید به مخاطب منتقل نمی شود.

طراحی مدرن و تجارت

در تجارت ، درگیر شدن با مشتری در سطوح عمیق تر به معنای معطوف نگه داشتن هر ثانیه از تعامل و هر ثانیه شمارش درامد است. طراحان این فرصت را درک می کنند و از ان به صورت مثبتی استفاده می کنند ."طراحی مدرن حرکت" همچنین فراتر از ارائه و پر کردن یک شکاف در دنیای مدرن است.این نوع از طراحی  در حال حاضر یک بخش تعبیه شده از طراحی مدرن در دنیای تجاری است و  با این حال، هم چنان آرم ها به عنوان نمادی همچون توتم هستند. این تخیل و تجربه ما است که آنها را احیا می کند. چرا به این تصور نرسیده اید که  اطمینان حاصل کنید که طراحی مدرن راه درست را هدایت می کند؟

لوگو ها و طراحی مدرن

اگرتا به حال فکر نمی کردید که  لوگوی شما چه چیزی را بیان و معرفی می کند، چگونه احساس را منتقل می کند ، طعم و بوی، و صداها را می فهمد، دنیای طراحی مدرن زمان و مکان برای انجام این کار است. حرکت بهتر از روشنایی در لوگوها ، موقعیت و اهداف شما را به مشتری هایتان انتقال می دهد. حرکت برای بیان یک داستان است. اگر می خواهید بخشی از داستان خود را با قرار دادن برخی از اندیشه های اضافی بیان کنید؛ این کار را طراحی مدرن حرکت به راحتی انجام می دهند.

در پشت پرده ی طراحی مدرن

پشت صحنه و روند انجام طراحی برای ساخت همه چیز از جمله انیمیشن وجود دارد. آنچه که یک طراح به عنوان متخصص طراحی مدرن  می بینید، چیزی نیست که مشتری به عنوان یک مشتری ... می بیند. اگر محصولی که در حال طراحی آن هستیم، یک تعقیب و گریز قابل اجرا برای فردی باشد یا به سناریوهای وحشتناک متصل شده باشد، ما نمی توانیم انیمیشن ها را حتی اگر معنی دار هستند تهیه و طراحی کنیم .جمله ی معروفی که در  دنیای طراحی مدرن وجود دارد که می گوید "اگر یک تناقض عاطفی وجود دارد، همیشه بی طرف باش."

طراحی مدرن و 3D

طراحان دنیای طراحی مدرن  از مدل های پیچیده 3D در UI  به خاطر سرعت و کارایی و همچنین قابلیت دسترسی،اجتناب می کنند. مرورگرهای بهتر این ویژگی را به یک ویژگی مقرون به صرفه تبدیل کرده اند. گرافیک 3D در رابط ها مرز واقعیت و انیمیشن دیجیتالی را از بین می برد.این روند به طور خاص برای محصول شرکت ها با فرایندهای پیچیده ای که از روش های غیر بصری استفاده می کنند؛ مفید خواهد بود. با استفاده از تجسم 3D، شما می توانید به هر فرایند تکنولوژیکی ضربه بزنید و سطح درک بیشتری از ان  را ایجاد کنید.

استفاده ی گسترده از طراحی مدرن 3D

دلیل استفاده ی گسترده از طراحی مدرن 3D در فیلم ها و بازی های ویدئویی این است که زمان کوتاه تری برای نمایش این تصاویر لازم است.3D با طراحی هدفمند، تبدیل به ابزار قدرتمندی برای طراحی می شود.صنعت تلفن همراه با تراشه های قدرتمند جدید، امکان نه تنها تفسیراشیاء 3D، بلکه استفاده از آنها در داخل رابط کاربری را دارد. 

طراحی رابط کاربری UI

 طراحی رابط کاربری UI ، بیش از 5 سال است که طی یک روند غالب پیش رفته است و واقعا تغییر نکرده است. اخیرا، شاهد یک حرکت واضح در طراحی مسطح بوده ایم و ان  اضافه کردن عمق و ابعاد  بدون تغییر اصلی ایده است . چرا یی لازم بودن عمق در واقع به همان دلیل است که چرا طراحی رابط کاربری  Flat UI  (طراحی مسطح) نیزاز ابتدا به وجود امد و پاسخ به این صورت است که ما نیاز به نمادگرایی برای فهم همه چیز داریم. طراحی رابط کاربری  Flat UI نمادین به هسته است.

طراحی تخت در طراحی مدرن (flat ui)

انجام طراحی تخت یک روش منحصر به فرد و خاص است که  آن را شبه 3D می نامند. لایه های صاف برای ایجاد یک احساس سه بعدی انباشته می شوند. مزیت اصلی ، اضافه کردن ابعاد به طراحی مسطح، موقعیت سایه و نور و انعکاس آن است. همچنین روند طراحی کلاسیک 3D در حال افزایش است که از ابزارهای طراحی متعارف مانند Principle و After Effects برای ایجاد الگوی حرکتی 3D استفاده می کنند.. اگر طراحی تخت می تواند عمیق باشد، می تواند ایزومتریک نیز باشد. حفظ نمادین بودنت طراحی مسطح در حالی که یک دیدگاه واقع گرایانه را به تصویر می کشد، روند کشف در دنیای طراحی مدرن است.

طراحی UI های 3D

در حال حاضر هیچ جهت مشخصی وجود ندارد که UI های 3D به سمت ان حرکت کنند.دو راهی که باید طی شود این است  " ساده سازی و پیچیدگی ". در حالی که تلاش های تکنولوژیک بیشتری برای تحت تأثیر قرار دادن ما انجام می گیرد، مهم ترین این تلاش ها شتاب دادن به پیچیدگی  و به دست آوردن یک مفهوم کلی است. با این حال، اگر در مرحله ی نهایی پیچیده ترین رابط ها فاقد معنا و یا جسور ترین ایده ها چیزی جز دیوار و مانع نیستند ، تمام تلاش ها بی فایده خواهد بود. وقت آن است که آن را برای بشریت به کار ببریم و مسائل عمیق تر را حل کنیم. 

طراحی سورئال

با استفاده از تمام فرصت های طراحی سه بعدی و حرکتی ؛تکنولوژی های بهتری به ارمغان آورده می شوند که فاقد تاثیری عاطفی هستند.در این روند ، به پیچیدگی نیاز ندارید تا بیشترین تاثیر را داشته باشید. به این دلیل  نگرش ناامید و از دین برگشته ای همیشه پیرو از روند اصلی جریان  طراحی سورئال است، و این موضوع جذابیت طبیعی آن است.در واقع ما به چیزی نیاز داریم تا حس مشترک را توازن ببخشیم. این سبک کاریکاتور از تصویر و حتی رابط کاربری یک هدف دارد و ان حفظ طراوت نگاه است. هنگامی که نام تجاری شما یک جزء اصلی دارد، می توانید آن را با یک buzz بی پایان متمرکز کنید. مهم نیست که چه کسی این سبک را بیان کرده است، باید عجیب و غریب باشد یا حتی زشت باشد تا بتوانید تاثیرگذار باشید. انتظارمی رود  بیشتر از این طراحی پیشگام و سورئال را در سال 2019 ببینیم.

طراحی مدرن در صفحه نمایش ها(Gradient 2.0)

صفحه نمایش های جدید یک نسخه فوق العاده از ترکیب رنگ هاهستند. آنها حتی این را از طریق تصاویر پس زمینه پیش فرض نشان می دهند. طراحان مرزهای دسترسی و شیب های چشمگیر در UI را بررسی می کنند.Gradient دیگر ویژگی قابل  توجهی نیست، آنها اکنون عمق و ابعاد رابط را بهبا هم استفاده می کنند تا تصویری با نمایشی فوق العاده ایجاد کنند.  ترکیب این چند عنصر منجر به رونمایی Gradient 2.0 شده است که ظریف و ساده است. در ان هیچ رنگ متناقضی استفاده نمی کنند. 

رنگ ها در طراحی مدرن

ما در تکنولوژی استفاده از رنگ های مرتعش بیشتر رنگ ها و لایه را باهم ترکیب می کنیم. در حقیقت، حتی پالت تک رنگ، نوعی زیبایی بصری را از طریق عمق و ابعاد ارائه می دهد.حتی  این واقعیت مشخص است که رنگ های پر ارتعاش و یک Gradient پر معنی در پس زمینه تاریک بهتر خود را نشان می دهد . تم های تیره در اینجا برای ماندگار شدن هستند و هر روز بهتر می شوند. در اینجا، ما رویکرد انسان شناختی را برای بدست آوردن تم های تاریک و اینکه چرا و چگونه کار می کنند، انجام دادیم. تم هایی که می توانند تعادل بین دسترسی UI تاریک و پاسخ های احساسی رنگ های روشن را پیدا کنند، در سال آینده به بالاترین سطح ممکن خواهند رسید.

فونت متغیر

به طور سنتی، قلمها به عنوان نهادهای ایستا با مجموعه محدودی از پارامترهای قابل تنظیم درک می شوند. هر زمان که طراحی نیاز به چندین نوع چاپ داشته باشد، طراحان باید تمام فایل ها را برا روی سبک های فونت مورد استفاده قرار دهند. با فونت متغیر شما فقط به یک فایل نیاز دارید زیرا فونت های متغیر با مولد تعداد محدودی از تنظیمات وزن و عرض ، نامه را ارائه می دهند.فونت متغیر می تواند هر بخشی از فضای طراحی شده برای متن را پوشش دهد.فونت متغیر در طراحی واکنشی و محلی سازی ، رشد می کند. وقتی فونت های وب به طرح های موبایل معرفی شد، عدم انعطاف پذیری کافی منجر به مسائل قابل خوانایی و عدم انطباق طراحی شده است. فونت های متغیر نسبتا جدید هستند و آنها به ارائه فونت برای وب ، سریعتر کمک می کنند و به طور کلی به روند ساده طراحی کمک می کنند.و این فقط آغاز است. گزینه های هنری فونت متغیر هنوز در سال 2019 مورد بررسی قرار نمی گیرند.

کد نویسی و طراحی

امروزه ما هنوز این سوال قدیمی را میپرسیم: «آیا طراحان باید کد بنویسند ؟» و سپس، «آیا توسعه دهندگان به دانش UX نیاز دارند؟» و علت این است "جلوگیری از اختلاف در اجرای طراحی" . بنابراین اگر در مورد هدف  این عمل ها نیاز باشد، باید در مورد راه هایی برای رسیدن به آنجا نیز فکر کرد.یادگیری کد یک گزینه منطقی است. اگر شما کسی هستید که طراحی خود را اجرا می کنید، از یک دسته از مسائل با این روش می توانید جلوگیری کنید. با این حال، میزان دانش لازم برای حفظ یک طراحی و یک توسعه دهنده قوی، استثنایی است.راه دیگری برای رسیدن به این هدف، استفاده و ارتقای ابزارهای بهتر است. فیگما (چهره) یکی از این ابزارهاست. پیش از این، طراحان مجبور بودند که متغیرهای زیادی مانند سیستم عامل، ادغام، پلاگین، ذخیره سازی، هماهنگ سازی، همکاری، و در نهایت راه های جمع آوری همه آنها را در یک مکان در نظر بگیرند و ان ها را تغییر دهند که امروزه فیگما این موضوع را حل کرده است.

فیگما (چهره)

Figma یک ابزار طراحی مدرن برای ما است که با ان خیلی چیزها را می توان پیش بینی کرد و بسیاری از شک و تردید را در مورد طراحی حذف کرد.مهمتر از همه، فیگما با هدف ساختن آنچه که اجرا می شود، هدف قرار می گیرد. هر مولفه Figma می تواند به یک مولفه React از طریق API تبدیل شود و  اجرا شود. تا کنون، فیگما شماره یک رقابت را در هزینه، سرعت عملکرد، همکاری، به اشتراک گذاری، تعبیه، پشتیبانی و غیره از ان خود کرده است. با این حال ، فیگما هنوز در حال توسعه است و در سال 2019، هنوز هم پیش روی می کند.

UI های صوتی

طراحی لازم نیست که بصری یا قابل مشاهده برای کار باشد ؛ ما در حال ایجاد تجربیاتی هستیم که لمسی نیستند و متوجه شدیم که ابزارها واقعا مهم نیستند. منطق طراحی به معنای روانشناسی عملی است. کنترل های صوتی ، ساختمانی به معنی پردازش زبان طبیعی است.رابط کاربر صوتی به همان اندازه که حساس است  پیچیده نیز هست.این فرایند داخلی است و بیشتر مربوط به نوشتن، ساختن زمینه و سنتز کردن داده ها است، نه با طراحی واقعی. با این حال، طراحان با یافتن راه هایی برای نشان دادن رابط کاربری صوتی وسواس ایجاد می کنند. عمدتا از طریق رابط های قابل ملاحظه ای مانند گزارش اقلیمی و انیمیشن ها این کار به عمل می آید.در سال 2019 می توانیم امیدوار باشیم که عمق دانش UI صدا را به عنوان طراحان بیشتر به تجربه معنی دار از زیبایی شناسی بصری طراحی تبدیل کنیم.

نقش طراحان در دنیای مدرن طراحی در مقابل انسانیت

بزرگترین چالش در دنیای طراحی مدرن متابولیسم انسان به دستگاه است و هم چنین انسان در مقابل  انسان، که به وسیله تکنولوژی متعهد است و باید دقیق تر از آن باشد. ما در یک جامعه جهانی بی ثباتی زندگی می کنیم که با درک و فهمیدن یکدیگر در بسیاری از شرایط و تکنولوژی ،در حال مبارزه هستیم. تلفن های کنترل شده ، اتومبیل ها و خانه ها ممکن است فقط شکاف بین ما را گسترش دهند.به عنوان طراحان، ما باید همیشه به عنوان اولویت اصلی خود اهمیت بشریت را مد نظر قرار دهیم. حتی اگر یک طراحی زیبا مورد بحث باشد.

مخاطبان دنیای طراحی مدرن

سال گذشته، طراحان شروع به توجه به معنای واژه هایی کردند که دارای سبک در حروف هستند. از داستان ها و نویسندگان تکنولوژیک، سرگرمی های روحانی و روزنامه نگاران صنعت مجاور برای افزایش مهارت های خود  استفاده کردند. و همه چیز این گونه هدایت شد که نقش نوشتن در طراحی را تعریف کردیم : "شما باید کنترل کسب و کار خود را نسبت به مشتریان خود داشته باشید." پیش از این، ترکیبی از نزاع و جدال ناسزاگاری  بین طراحان و مشتریان پیش می امد. با وجودی که کسب و کارها عالی بودند، طراحان از فقدان اصطلاحات قطعی، ساده و متقاعد کننده برای استفاده از مخاطبان خود رنج می بردند.همیشه برای کمک به یک کاربر در ابتدا تمرکز کنید.

نوشتن UX و ویرایش UX

نوشتن UX بر اساس دو اصل ساده است: احترام و مفید بودن . همه چیز از آنها نتیجه می گیرد. کوتاه بودن یعنی احترام به مردم به اندازه کافی برای ارزش مند بودن زمانشان  بیشتر از طراحان. این طراح است که باید بیش از کاربر درگیر متن باشد. روشن بودن این امر به معنای اجتناب از دوباره کاری و محافظت از تجربیات بد نیست، بلکه هدف مفید بودن است.  صادق بودن  در دنیا ی  طراحی مدرن یعنی هیچ نقصی پنهان نباشد.  نوشتن UX آسان است هنگامی که شما هدف نهایی را همراه با احترام و مفید بودن ان در نظر بگیرید.در سال 2019 هنوز شاهد توسعه ی ویرایش UX در یک رشته طراحی هستیم.تفاوت بین نوشتن UX و ویرایش UX پهنای باند است. نویسندگان UX متن متفاوتی را تولید می کنند. ویراستاران UX، هر گونه کپی را تجزیه و تحلیل می کنند، و با خم شدن و چرخاندن آن ها را به یک متن ساده  تبدیل می کنند. این تجربه شامل مشاهده و مهربانی است.هر برنامه جدید طراحی مجدد در سال 2019 به ویرایشگر UX نیاز دارد.

طراح محصول به بیان یک عنوان شغلی

طراحی UX یک اصطلاح بسیار گسترده است. این بخشی از طراحی مدرن خدمات است که متقابل طراحی مدرن صنعتی است. در نتیجه، طراحان و شرکت های طراحی، پروژه های  گسترده ای از پروژه ها را از برنامه های ابزار ساده به سیستم عامل های FinTech پیچیده می گیرند.طراحی خدمات به عنوان یک روکش عمل می کند. این نوع از طراحی مدرن می تواند هر صنعت را پوشش دهد و آنچه را که در سراسر جهان کار می کند، اعمال کند.طراحان خدمات می توانند سبک خود را داشته باشند که می تواند برای هر محصول اعمال شوند. سبک خاص چیزی است که طراحان با ان در دنیای طراحی مدرن معروف می شوند و این چیزی است که در کسب و کار باعث درامد زایی می شود. این مانند خرید قطعات از تامین کننده معتبر است.با این حال، اکثر شرکت ها  ممکن است نیاز به درک عمیق تری از طراح داشته باشند. این شرکتها نیاز به یک طراح محصول دارند. طراحی محصول دارای مزیت قابل توجهی نسبت به طراحی خدمات است که دسترسی به تجزیه و تحلیل و توانایی برای آزمایش تصمیمات طراحی زندگی فراهم می سازد.طراحان محصول توانایی تمرکز بر خصوصیات محصول را دارند که با آن ارتباط برقرار می کنند و هر عیب و نقصی را از بین می برند. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید