روش های بهبود نرخ تبدیل وب سایت در سال 2019

سه شنبه 16 بهمن 1397

بهبود نرخ تبدیل وب سایت یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان سایت ها می باشد، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهبود نرخ تبدیل سایت صحبت کنیم.

 روش های بهبود نرخ تبدیل وب سایت در سال 2019

امروزه به کمک کانال های بازاریابی موجود امکان دسترسی وب سایت شما به پلتفرم های مشهور مانند بازاریابی فیسبوک و داستان های پولی بسیار راحت تر شده است. اما هنوز هم نرخ تبدیل که در وب سایت شما به وجود می آید مهم است به همین علت باید توجه ویژه ای به استراتژی هایی که در وب سایت خود پیاده می کنید داشته باشید. در این مطلب ما بهترین روش برای بهبود نرخ تبدیل سایت را در سال 2019 مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهینه سازی موتور صدا

جست و جوی صوتی برای دست پیدا کردن به محبوبیت و پذیرش همچنان ادامه دارد و شرکت های تحقیقاتی پیشبینی می کنند که تا سال 2020 تقریبا 50 درصد از تمام جست و جوها از طریق صدا انجام می شود. این به آن معناست که برندهای معروف برای این که بخواهند در این رقابت از رقبای خود جلو بیفتند باید برای جست و جو صوتی بهینه سازی شوند. همانطور که توسط مجله موتور جست و جو اعلام شد، نتایج اولیه جست و جو در SERP گوگل یا همان صفحه نتایج موتور جست و جو تا 35 درصد کلیک می شوند. هنگامی که به سراغ جست و جوی صوتی می رویم این موضوع که صفحه ما در بالای لیست جست و جو باشد مهم تر می شود چرا که تنها سه نتیجه اول برای گوشی های هوشمند تلفن همراه نمایش داده می شود و برای بلندگوهای هوشمند نیز تنها یک مورد نمایش داده می شود، اگر کمی درباره این موضوع فکر کنید متوجه می شوید که برای این که نرخ تبدیل وب سایت شما بهبود یابد شما حتما باید با بهینه سازی موتور صدا آشنا شوید و وب سایت خود را به گونه ای طراحی کرده و بهبود ببخشید که از این ویژگی نیز بهره مند شود تا بازدید از وب سایت شما افزایش پیدا کند.

کلید بهینه سازی موتورهای صوتی یا همان VEO برای بهینه سازی محتوا، مکان و اطلاعات صفحه( نام محصول یا نام تجاری مورد نظر)  مورد استفاده قرار می گیرد. جست و جوی صوتی به سرعت در تمامی صنایع رشد کرد و امروزه شاهد این موضوع هستیم که در بسیاری از صنایع روز دنیا از این نوع جست و جو استفاده های بسیار زیادی می شود.

کارهایی که برای VEO باید انجام دهید( بهینه سازی اطلاعات تجاری)

سالانه هزینه ای معادل 10.3 میلیارد دلار هدر می رود که دلیل اصلی آن لیست های نادرست تجاری و یا اطلاعات غیر قابل دسترس می باشد، این هزینه در ابتدای کسب و کار هزینه بسیار زیادی برای از دست دادن می باشد، بنابراین برای جلوگیری از این هدر رفت سرمایه اطمینان حاصل کنید که لیست کسب و کار شما( نام، آدرس، ایمیل، شماره تلفن، شبکه اجتماعی و ...) در وب سایت شما به صورت واضحی نوشته شده باشد، این وضوح باعث می شود تا هزینه ای که برای اطلاعات نادرست و یا غیر قابل دسترس هدر می رفت را بتوانید صرفه جویی کنید.

بهبود بخشیدن زمان بارگذاری صفحه

همانطور که در بالا ذکر شد ، به صورت کلی برای افرادی کاربرد دارد که به دنبال بهترین نتایج در لیست جست و جو هستند، ممکن است اطلاعات یا محصولات مورد نظر خود را داشته باشید اما اگر به خوبی در صفحه شما بارگذاری نشوند شما باید با نرخ تبدیل مناسب وب سایت خود خداحافظی کنید. برای این که سرعت وب سایت خود را بالا ببرید می توانید اقدام به بهبود نرخ تبدیل وب سایت خود کنید. هر چه وب سایت شما سرعت بیشتری داشته باشد کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند از منتظر ماندن برای بارگذاری خسته نمی شوند و در نتیجه کمتر وب سایت شما را ترک می کنند و به صورت مستقیم باعث می شوند که نرخ تبدیل وب سایت شما بالا رود .

بر روی سوالات تمرکز کنید

کاربران آموخته اند که با جست و جوی صوتی صحبت کنند درست مانند حرف زدن با افراد واقعی، به جای تایپ کردن کلمات کلیدی که به عنوان جست و جوی استاندارد شناخته می شود. این کار به این معنا است که شما باید بر روی کلمات کلیدی طولانی مانند مکالمه در وب سایت خود کار کنید و محتوای خود را بر اساس این موضوع طراحی کنید، این کار باعث می شود که شما بتوانید به تمامی درخواست هایی که به صورت زبان طبیعی به شما ارسال می شود نیز پاسخ دهید.

بازاریابی ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل همچنان یک ابزار قدرتمند برای کسب مشتری های جدید است( 40 برابر موثر تر از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر). علاوه بر این ایمیل های بازاریابی 6 برابر بیشتر از شبکه اجتماعی توییتر کاربر بدست می آورند. این به آن معنا است که اگر شما قصد داشته باشید که بر روی بهبود نرخ تبدیل سایت خود فکر کنید حتما باید بر روی بازاریابی ایمیل تمرکز کنید و این فرصت طلایی را برای بهبود نرخ تبدیل سایت خود از دست ندهید.

محتوای شخصی سازی شده در طول چند سال گذشته کاملا مورد استفاده بوده است، اما شخصی سازی ایمیل با نام فرستنده شروع می شود، تصویر زیر را بررسی کنید، نام ها را مشاهده کنید، حتی اگر آن ها را نمی شناسید توجه خود را به آن ها جلب کنید.

توضیحاتی درباره بازاریابی ایمیل

هنگامی که نام فرستنده و کادر موضوع کامل باشد شما ایمیل خود را دریافت خواهید کرد، شما باید مطمئن شوید که این مقادیر در بدنه ایمیل شما وجود داشته باشد. یادگیری لیست های جداگانه به شما این اجازه را می دهد که یک محتوا به همراه یک CTA فراهم کنید که با دریافت کننده در تعامل باشد.

برای بهبود نرخ تبدیل پیام خود را در تمامی کانال های اجتماعی بهینه سازی کنید

برای این استراتژی لایه های مختلفی وجود دارد، یکی از این لایه ها این است که شما نیاز دارید که سیستم عامل های مورد نظر خود را شناسایی کنید. بعد از آن شما نیاز دارید که هر یک از نتورک ها و نوع محتوایی که در هر شبکه اجتماعی به بهترین شکل کار می کنند را بشناسید. به عنوان مثال در فیسبوک، تصاویر بیشتر از 53 درصد پست ها را تشکیل می دهند و در Linkedin نیز تقریبا 98 درصد پست ها را کامنت ها تشکیل می دهد. هنگامی که شما یک پیام رسمی را ایجاد می کنید آن را به سیستم عامل های مختلفی که مورد استفاده قرار می گیرند معرفی کنید تا مطمئن شوید که این پیام ها در تمامی شبکه های اجتماعی به خوبی عمل می کنند.

سرمایه گذاری در تولید محتواهای ویدیویی

شما می توانید محصولات خود را به صورت جامع تری معرفی کنید، شما می توانید بررسی های خود را به صورت صادقانه ای به کاربران نمایش دهید تا نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید، در واقع کاربران به شما اعتماد نمی کنند مگر آن که بتوانند محصولات شما را ببینند که چگونه کار می کنند. این روش یکی از بهترین شانس های شما برای بهبود نرخ تبدیل سایت می باشد.

فیلم های ویدئویی در واقع شما را به کاربران نزدیک تر می کنند و شما می توانید محصولاتی را به آن ها بفروشید که آن ها می توانند نحوه کار کردن آن را ببینند . با این کار شما می توانید به کاربر نشان دهید که آیا خرید این محصول ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ و با این کار باعث شوید که نرخ تبدیل سایت شما بهبود پیدا کند.

بهبود نرخ تبدیل با کمک طرفداران

اعتماد مشتریان به برندها و خریدهای حضوری در حال کاهش است و به همین میزان اعتماد مشتریان به شبکه های اجتماعی و محتواهای تولید شده در حال افزایش می باشد، به همین علت شما برای بهبود نرخ تبدیل سایت خود لازم دارید که اعتماد مشتری های خود را از طریق تولید محتوای قوی بدست بیاورید. در ادامه چند مورد از راه هایی که می توانید طرفداران خود را تشویق کنید که به شما اعتماد کنند را بیان خواهیم کرد.

روش های تشویق هواداران برای کمک

CTAs :

اگر شما چیزی را نخواهید نمی توانید آن را دریافت کنید. داشتن استراتژی CTA در سایت های شما باعث می شود تا مشتران شما تشویق شوند که افکار و تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید نرخ تبدیل سایت خود را بهبود ببخشید. شما همچنین می توانید دکمه های اشتراک گذاری در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران بتوانند نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند. شما حتی می توانید یک انجمن را در وب سایت خود راه اندازی کنید تا به این ترتیب با استفاده از نظرات کاربران بتوانید نرخ تبدیل سایت خود را بهبود ببخشید.

روش Post-purchase follow-up

ارسال ایمیل های دوره ای تا مشتریان این شانس را داشته باشند که برای خرید محصول شما آن را بررسی کنند ، طبق یادداشتی که در مجله موتورهای جست و جو آمده است سیستم عامل های بازاریابی UGS وجود دارد که این کار را به صورت خودکار برای شما انجام می دهند و شما می توانید به راحتی نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید .

Gamifi چیست؟

Gamification یک روش متقاعد کننده برای بهبود نرخ تبدیل سایت است، اما از گذشته تا به امروز استفاده های کمی از این روش می شود، اما یک دلیل بسیار مهم وجود دارد که شما باید برخی از جنبه های این روش را پیاده سازی کنید و آن این است که مردم و کاربران شما نیازمند دریافت پاداش هستند. به جای ارائه پاداش هایی که کاملا بی معنی هستند سعی کنید پاداش هایی را ارائه دهید که ارزش واقعی داشته باشند. یک مثال ساده از این روش Dropbox می باشد. آن ها در واقع یک لیست از CTA ها را ارائه داده اند که دارای فضایی اضافی به عنوان پاداش بود. با این حال به عنوان یک نابغه باید سعی کنید پاداش هایی را ارائه دهید که ارزش واقعی داشته باشند. به این ترتیب شما می توانید نرخ تبدیل سایت خود را به راحتی بهبود دهید.

اولویت بندی هوش انسانی برای بهبود نرخ تبدیل

AI در واقع یک اسباب بازی جدید و براق است که هر کسی به دنبال آن است که یک قطعه از آن را داشته باشد، اما واقعیت این است که هر کسی منابع و نیاز به توجیه سرمایه گذاری بر روی زیر ساخت ندارد.

به صورت کلی این شوخی بسیار محبوب این مفهوم را به ما می رساند که :

کارفرما به مدیرعامل: اگر ما بر روی پیشرفت کاربرانمان سرمایه گذاری کنیم و آن ها ما را ترک کنند چه اتفاقی می افتد؟

مدیرعامل شرکت: چه اتفاقی می افتد اگر ما سرمایه گذاری نکردیم و آن ها ماندند؟

برای بهبود بخشیدن هر جنبه ای از عملکرد خود و همین طور بهبود بخشیدن به نرخ تبدیل سایت شما باید بر روی هوش انسانی سرمایه گذاری کنید. آن ها را به سطحی برسانید که بتوانید به تصمیم خود اعتماد کنید و اجازه دهید که ایده ها به صورت آزادانه آزمایش شوند.

استفاده از Exit Intent Polls

برای بهبود نرخ تبدیل سایت خود شما باید دو اصل را به صورت کلی درک کنید که این دو اصل را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد:

از طریق کدام لینک ها بازدیدکنندگان شما وب سایت شما را ترک می کنند؟

چرا آن ها وب سایت شما را ترک می کنند؟

بخش اول به اندازه کافی ساده است، برای این کار فقط کافی است وارد بخش خروج صفحات Google Analytic شوید و درخواست گزارش دهید.

برای بدست آوردن دلایل این اتفاق کافی است در همان بخش خروج وارد نظرسنجی ها شوید و نظرات را مشاهده کنید، در واقع هنگامی که کاربران وب سایت شما را ترک می کنند دلیل ترک وب سایت شما را اعلام می کنند و در واقع مانند این است که شما از آن ها بپرسید که به چه دلیل وب سایت ما را ترک کرده اید و آن ها به شما پاسخ بدهند. با مطالعه این نظرات می توانید اقدامات لازم برای بهبود نرخ تبدیل سایت خود را انجام دهید.

این کار به شما این امکان را می دهد تا تصویر واضح تری از این که چرا بازدیدکنندگان وب سایت شما را ترک می کنند و چرا نرخ تبدیل وب سایت شما وضعیت مناسبی ندارد. شما می توانید در این خروجی یک راهنمای کامل از افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود بیابید.

بازاریابی پیامکی پیشرفته چیست؟

پیامک به عنوان یک ابزار موثر برای بازاریابی شناخته می شود، در حالی که تصور می شود روش های بازاریابی قدیمی دیگر منسوخ شده است اما به این دلیل که این روش ها بیشتر به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند و بیشتر مردم وقت زیادی را صرف گوشی های تلفن همراه خود می کنند استفاده از این روش همچنان به شما توصیه می شود. علاوه بر این پیامک یک راه بسیار سریع است به طوری که تنها با یک ضربه می توان آن را مطالعه کرد و محتوای آن را متوجه شد. این باعث می شود که تقریبا 90 درصد از محتواهای متنی در کمتر از 5 دقیقه خوانده شوند. یکی دیگر از مزایای اصلی پیامک این است که برندهای زیادی از آن برای بازاریابی استفاده نمی کنند، این در حالی است که بیشتر مردم عادت دارند که ایمیل های تبلیغاتی را مطالعه نکنند ولی همچنان بسیاری از افراد پیامک های تبلیغاتی را مشاهده می کنند. بنابراین اگر قصد بهبود نرخ تبدیل وب سایت خود را دارید استفاده از بازاریابی پیامکی یک راه بسیار مناسب برای شما می باشد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید