ادغام Node.Js با دیتابیس M بزرگترین اتفاق در زمینه it مراقبت های پزشکی

یکشنبه 2 تیر 1398

ادغام Node.Js با دیتابیس M یک اتفاق بسیار بزرگ در آی تی می باشد، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ادغام Node.Js با دیتابیس M صحبت کنیم.

 ادغام Node.Js با دیتابیس M بزرگترین اتفاق در زمینه it مراقبت های پزشکی

به انقلاب M و اتفاق بزرگ بعدی در مراقبت از سلامت آی تی بپیوندید: ادغام زبان برنامه نویسی Node.Js با پایگاه داده NoSQL سلسله مراتبی  M توسعه پیدا کرده است تا داده هایی که در مراقبت های سلامت آی تی وجود دارد را سازماندهی کند و دسترسی سریعی را به آنها ارائه دهد، بنابراین استفاده از آن برای کار می تواند بسیار مفید و موثر باشد. ما در این مطلب قصد داریم درباره ادغام سازی زبان این زبان برنامه نویسی با دیتابیس بزرگ M که در زمینه آی تی مراقبت های پزشکی می باشد صحبت کنیم.


دلایل موفقیت M

یکی از بزرگترین دلایل موفقیت M این است که این ابزار موفق شده است که پایگاه داده ها را درون زبان هایی مانند Node.Js به صورت کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه مشکلی ادغام کند. رشد و درگیری جامعه توسعه دهندگان M به دلیل گسترش آموزش دهندگان و جامعه متخصصین it می باشد. با وجود اهمیت بسیار بالای این فناوری برای حمایت از این فناوری در سال اخیر برای زیرساخت این فناوری در کشور آمریکا چالش هایی برای استخدام توسعه دهندگان جوان صورت گرفته است. در بیست و ششمین جلسه انجمن VistA جایگزین هیجان انگیزی برای Rob Tweed ارائه شد، خلاصه این جایگزین ادغام Node.Js با دیتابیس M می باشد.

 Node.Js


ادغام M و Node.Js

در این کار راب یک ادغام بی نظیر را میان دیتابیس M و زبان برنامه نویسی Node.Js ایجاد کرد که نتیجه این کار یک روش جدید برای دسترسی به داده های دیتابیس M از طریق زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می باشد به طوری که توسعه دهندگان احساس نمی کنند که به یک پایگاه داده دسترسی پیدا می کنند.

در حال حاضر امکان دسترسی به M از طریق Node.Js وجود دارد، زمانی که او از پیاده سازی M از Intersystems Cache را با استفاده از پیاده سازی متن باز M انجام می داد این interface توسط دیوید ویکسل بر اساس Api که قبلا برای Cache در پروژه Globals DB تعریف شده بود پیاده سازی و اجرا شد. در پست اخیر راب شما می توانید برخی از نوتیشن های طبیعی در Node.Js را مشاهده کنید که دسترسی به پایگاه داده سلسله مراتبی را به خوبی با استفاده از الگوهای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای کاربران ایجاد می کند.

 Node.Js


برخی از مثال های راب

در این جا برخی از مثال هایی که راب برای این موضوع آورده است را بیان می کنیم:

عبارت M:

set town = ^patient(123456, "address", "town")

استفاده از عبارت های جاوا اسکریپت:

var town = patient.$('address').$('town')._value;

با استفاده از برخی از ویژگی های جی کوئری می توان مثال زیر از عبارت های M از مراقبت های سلامتی انواع داده ها را ایجاد کرد:

^patient(123456,"birthdate")=-851884200 ^patient(123456,"conditions",0,"causeOfDeath")="" ^patient(123456,"conditions",0,"codes","ICD-10-CM",0)="I21.01" ^patient(123456,"conditions",0,"codes","ICD-9-CM",0)="410.00" ^patient(123456,"conditions",0,"description")="Diagnosis, Active: Hospital Measures - AMI (Code List: 2.16.840.1.113883.3.666.5.3011)" ^patient(123456,"conditions",0,"end_time")=1273104000

در ادامه یک داده ساختار JSON را نمایش خواهیم داد که می توان آن را از جاوا اسکریپت بدست آورد:

var patient = new ewd.GlobalNode("patient", [123456]); patient._delete(); var document = { "birthdate": -851884200, "conditions": [ { "causeOfDeath": null, "codes": { "ICD-9-CM": [ "410.00" ], "ICD-10-CM": [ "I21.01" ] }, "description": "Diagnosis, Active: Hospital Measures - AMI (Code List: 2.16.840.1.113883.3.666.5.3011)", "end_time": 1273104000 } ] };

 Node.Js


این کار چه چیزی به ما می دهد؟

شما با استفاده از این کار می توانید اقدام به یکپارچه سازی پایگاه داده سلسله مراتبی قدرتمند M و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و Node.Js کنید، این یکپارچه سازی یک فرصت عالی برای صدها توسعه دهنده Node.Js می باشد که بتوانند به گروه مراقبت سلامت فناوری بپیوندند که همانطور که Tim O'Reilly توصیه می کند: " کار بر روی این موارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد."

امروزه دیتابیس M در بسیاری از بیمارستان ها و در بخش عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

-          وزارت امور خارجه

-          وزارت دفاع

-          خدمات بهداشتی هند

در بسیاری از بیمارستان های خصوصی نیز از این دیتابیس استفاده می شود:

-          سیستم بیمارستانی Kaiser Permanente

-          مرکز پزشکی دایکسون اسرائیل

-          دانشکده پزشکی هاروارد

به طور خاص در برخی از سیستم های EHR نیز می توان از این دیتابیس استفاده کرد:

-          Epic

-          GE/Centricity

-          McKesson

-          Meditech

با توجه به این موضوع و محبوبیت جاوا اسکریپت و همینطور کارایی بسیار بالای Node.Js این موضوع ممکن است بهترین رویداد در سال های اخیر در بخش آی تی مراقبت های پزشکی باشد.

اگر شما علاقه مند به Node.Js هستید یا به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای آینده خود می باشید یا می خواهید برخی از کارهای مفید اجتماعی را انجام دهید یادگیری این زبان برنامه نویس می تواند کمک بسیار زیادی به شما در این زمینه ها کند.

 Node.Js

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • NodeJs
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید