پشتیبانی از رندر کردن به صورت نیتیو در JavaFX 13 به این نسخه اضافه شده است

سه شنبه 2 مهر 1398

JavaFX 13 یک ابزار فوق العاده برای طراحی اپلیکیشن است، در این مطلب درباره اضافه شدن ویژگی های جدید به JavaFX 13 اطلاعات مفیدی را به شما ارائه می دهیم.

 پشتیبانی از رندر کردن به صورت نیتیو در JavaFX 13 به این نسخه اضافه شده است

JavaFX 13 آخرین نسخه از ابزارهای ساخت اپلیکیشن های غنی بر پایه زبان برنامه نویسی جاوا است که به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی شده است و مهم ترین ویژگی آن نیز رندر کردن به صورت نیتیو می باشد. پشتیبانی از رندر کردن به صورت نیتیو در JavaFX 13 به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا توانایی های بصری سازی قدرتمندی را در اپلیکیشن هایی که با این ابزار نوشته می شوند ادغام کنند.


آشنایی با JavaFX 13

این ابزار قدرتمند از زمانی که از مجموعه توسعه زبان برنامه نویسی جاوا(JDK) جدا شده است توسط جامعه Open JFX منتشر شده و در حال حاضر نیز توسط تیم Java solutions provider Gluon توسعه پیدا می کند. نسخه 13 از این ابزار در 10 سپتامبر منتشر شد که در آن رندر کردن به صورت نیتیو فعال شده است که این امکان توسط پشتیبانی از Writable Images backed امکان پذیر شده است که این کدها نیز بافرهای مستقیمی هستند که در کدهای نیتیو مورد استفاده قرار می گیرند.

 JavaFX 13


برخی از ویژگی های اضافه شده به این نسخه

    پشتیبانی از نوع نمایش e-paper که در دستگاه هایی که در آن ها از نمایشگرهای electroprotectic استفاده شده است می توانید از این قابلیت استفاده کنید. هدف از این کار این است که با نصب پکیج Ubuntu Open JFX در پلتفرم Monocle اپلیکیشن های JavaFX را در یک دستگاه با نمایشگرهای e-paper نمایش دهیم. یادداشت هایی که در این زمینه منتشر شده است بیان می کنند که این نمایشگرها دارای رنگ خاکستری مانند هستند و نرخ فریم های محدودی را نیز دارا می باشند. بنابراین اپلیکیشن هایی که برای صفحه نمایش های LCD نوشته شده اند می توانند در این دستگاه ها بسیار نامناسب باشند.

    پشتیبانی از static build در سیستم عامل مک که برای این کار تنها نیاز به اشتراک گذاشتن کتابخانه ها برای کامپوننت های نیتیو JavaFX که پشتیبانی می شوند است.

    ساخت رنگ ها، فیلدهای Point2D و فیلدهای Point3D. تنها خطری که درباره این فیلدها وجود دارد این است که ممکن است آن ها به صورت داخلی و به اشتباه تصحیح شوند که با final تعریف کردن آن ها این مشکل نیز به راحتی حل می شود.

    فعال سازی Point2D و Point3D برای پیاده سازی یک اینترفیس قابل جابجایی.

    تعریف کردن یک دامنه محدود برای Light Base

    به روز رسانی مدل Direct3D9 shader از نسخه 2.0 به نسخه 3.0 برای عملگرهای 3D

 JavaFX 13


رفع باگ ها

نکته دیگری که درباره JavaFX 13 وجود دارد این است که باگ های آن به میزان بسیار زیادی رفع شده اند که از جمله آن ها می توان به فعال سازی HTTPS برای دانلود کردن تمامی وابستگی ها برای ساخت پروژه و همینطور برطرف کردن حالتی که منو در هنگام استفاده از دستور میانبر Alt-F بوق می زد اشاره کرد. علاوه بر این در این نسخه نشت حافظه که بر روی Window Event.DESTROY نیز تاثیر گذاشته بود نیز برطرف شده است.

 JavaFX 13

نکات پایانی در خصوص این نسخه

JavaFX برای دسکتاپ، موبایل و سیستم های embedded طراحی شده است، JavaFX 13 بعد از JavaFX 12 منتشر شد که این نسخه نیز در ماه مارس منتشر شده بود. با گذشت زمان توسعه دهندگان این ابزار می توانستند با زیرساخت های Skara کار کنند که این یعنی امکان به اشتراک گذاشتن ابزارها، زیرساخت ها و پردازش ها با هسته توسعه OpenJDK فراهم شده بود.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید