ابزار جابل امکان استفاده از ویژگی های جاوا 8 را برای شما فراهم کرده است

دوشنبه 22 مهر 1398

ابزار جابل یک ابزار فوق العاده برای استفاده از ویژگی های جاوا 8 است، ما در این مطلب به معرفی ابزار جابل و بیان برخی از مهمترین نکات درباره آن می پردازیم.

 ابزار جابل امکان استفاده از ویژگی های جاوا 8 را برای شما فراهم کرده است

آیا می خواهید همزمان هم از ویژگی های جاوا 8 استفاده کنید و هم اینکه از مزایای آخرین نسخه از زبان برنامه نویسی جاوا بهره مند شوید؟ ابزاری که با نام ابزار جابل شناخته می شود این امکان را برای شما فراهم می کند، شعار این ابزار همانطور که دی گیت هاب نیز نوشته شده است این است که " زندگی کوتاهتر از آن است که منتظر بمانید تا کاربران شما نسخه جاوا خود را ارتقا دهند". ما در این مطلب قصد داریم درباره ابزار jabel صحبت کنیم و نکات بسیار مهمی را در خصوص آن برای شما بیان کنیم.


ابزار جابل چیست؟

ابزار جابل در واقع یک پردازشگر حاشیه ای است که بر پایه کلاس های کامپایلر جاوا ساخته شده است و مانند جاوا 9 و نسخه های بعدی آن رفتار می کند. البته در صورتی که ویژگی های آن در جاوا 8 پشتیبانی شوند. نتیجه استفاده از این ابزار مواردی همچون بایت کد صحیح جاوا 8 برای تغییر اصطلاحات، تعریف var و سایر ویژگی هایی می باشد که در جاوا 8 تعریف نشده اند. اساسا ابزار جابل، کامپایلر را وادار می کند که گمان کند این ویژگی های خاص در نسخه 8 جاوا تعریف شده اند، این ابزار این کار را از طریق حذف بررسی هایی که به نسخه 8 جاوا اعلام می کنند که این ویژگی ها نادرست هستند، انجام می دهد.

 ابزار جابل


نکاتی در خصوص جابل در جاوا 8

ابزار جابل در حال حاضر در حال اثبات مفهوم خود به کاربران است، شاید برای شما جالب باشد که بدانید توسعه دهنده این ابزار یعنی Sergei Egorov حتی از آن با عبارت hack نیز یاد می کند. نکته دیگر درباره این ابزار این است که صفحه جابل تایید می کند که بسیاری از کتابخانه های منبع باز در حال حاضر نیز بر روی جاوا 8 اجرا می شوند و در واقع آن را به عنوان هدف خود قرار می دهند، اما نکته ای که وجود دارد این است که بیشتر ویژگی های جدید در این زبان در نسخه های بعد از نسخه 8 نیازی به تغییر بایت کد ندارند به همین علت کامپایلر javac می تواند در هنگام ایجاد نسخه java 12 نسخه مربوط به نسخه 8 جاوا را نیز تولید کند.

 ابزار جابل


جمع بندی و نکات پایانی

یکی از نکات مهمی که درباره ابزار جابل وجود دارد این است که این ابزار  این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا از سینتکس جاوا 13 در ماشین مجازی GraalVM استفاده کنند. این ابزار فوق العاده در 17 سپتامبر منتشر شده است، Egorov درباره انگیزه خود از ساخت و تولید این ابزار می گوید: این ابزار بسیار شبیه به Project Lombok است که یک کتابخانه جاوا است که برای کاهش کدهای boilerplate استفاده می شود. اما نکته ای که درباره آن وجود دارد این است که شامل هیچ منطق تجاری نیست. علاوه بر این، او بیان می کند که سایر زبان های برنامه نویسی دارای پیپ لاین های انتقال سورس سازگاری هستند که از جمله آنها می توان به جاوا اسکریپت اشاره کرد، این موضوع باعث شد تا او تصمیم بگیرد که همین کار را برای زبان برنامه نویسی جاوا نیز انجام دهد، توجه داشته باشید که جاوا 8 در سال مارس 2014 منتشر شده است و در حال حاضر نسخه 12 زبان برنامه نویسی جاوا نیز منتشر شده است که می توانید از آن استفاده کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید