فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor به سمت NPM حرکت می کند

دوشنبه 29 مهر 1398

فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor یکی از بهترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است، در این مطلب درباره حرکت فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor به سمت NPM صحبت خواهیم کرد.

 فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor به سمت NPM حرکت می کند

فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor یکی از فریم ورک های جاوا اسکریپت است که برای ساخت اپلیکیشن های موبایل و وب سایت به صورت real-time مورد استفاده قرار می گیرد، این فریم ورک به زودی به سمت NPM به عنوان یک مکانیزم برای دسترسی به سوم شخص پکیج های اپلیکیشن حرکت خواهد کرد.

تغییرات از همین هفته با انتشار نسخه 1.3 فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor آغاز شده است که از یک سیستم ماژول که با Nodejs و NMP ادغام شده است تا تست های بهتری را انجام دهد پشتیبانی می کند. تغییرات کامل به سمت NPM بعدا اتفاق خواهد افتاد که برخی از جدایی ها از پکیج اصلی در این تغییر اتفاق خواهد افتاد.


جدا کردن پکیج های اصلی از فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor

جدا کردن بسته های اصلی فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor به معنای سهولت کار توسعه برای جامعه توسعه دهندگان از طریق انتقال آن ها به مخازن جداگانه Git است. Matt DeBergalis بنیان گذار فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor در این باره می گوید: این کار باعث می شود تا بسیاری از اقدامات سنتی از بین برود و علاوه بر این باعث می شود تا پکیج های اصلی را از طریق نویسنده های مختلف بتوان ترکیب کرد. در واقع این کار بخشی از برنامه این شخص برای قرار دادن این فریم ورک به عنوان یک پلتفرم فول استک و ادغام سازی شده جاوا اسکریپت است.

 فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor


نکاتی درباره ورژن 1.3 فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor

در نسخه 1.3 این فریم ورک ماژول ها در واقع به تست کردن کمک می کنند. Zoltan Olah مسئول بخش مشتری های این شرکت درباره این فریم ورک می گوید: یونیت تست در این نسخه بسیار تاثیر گذار تر شده است که البته این تاثیرگذاری زمانی است که کدهای شما به واحدهای درستی تقسیم بندی شوند و این یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده است تا نسخه 1.3 این فریم ورک از سیستم ماژول standards-compliant پشتیبانی کند. ادغام سازی NPM توسعه دهندگان را قادر می سازد تا بتوانند پکیج های سمت کلاینت و سمت سرور را بر روی اپلیکیشن هایی که با استفاده از کامپوننت های ری اکت و یا انگولار نوشته شده اند نصب کنند.

 فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor


چند نکته درباره این فریم ورک

به عنوان یک نسخه اصلی Meteor 1.3 به تیم هایی که دارای یک اپلیکیشن  کمک می کند تا بتوانند پایه های کد خود را مدیریت کنند، آن ها را مقیاس پذیر کنند و کدهای خود را تست کنند. قابلیت های جدید تست نیازمند این است که برنامه را به پکیج های محلی تقسیم بندی کنید تا عملیات تست راحت تر انجام شود.

این به روز رسانی پشتیبانی های خاص جاوا اسکریپت را بهبود بخشیده است، DeBergalis در این باره می گوید: این فریم ورک شامل پشتیبانی کامل از ویژگی های مربوط به زبان برنامه نویسی آخرین نسخه از ES2015 می باشد دقیقا همان طور که از ویژگی های مربوط به  out-of-the-box ادغام سازی NPM پشتیبانی می کند. این فریم ورک از برخی از Import های خاص و سینتکس مربوط به export پشتیبانی می کند، علاوه بر این مپ های مربوط به سورس به صورت خودکار برای توسعه دادن و دیباگ کردن در ES2015 ساخته می شوند.

 فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor

جمع بندی و نکات پایانی

نسخه 1.3 فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor عملکرد قابلیت های بازسازی اپلیکیشن و برخی از پکیج های minimongo را بهبود بخشیده و به روز رسانی کرده است. minimongo در واقع پکیجی است که بخش بزرگی از MongoDB API را دارا است و در مموری خود در دیتابیس جاوا اسکریپت جا داده است. نکته دیگری که وجود دارد این است که یک لایه بازنویسی شده برای ساخت اپلیکیشن های اندروید و ios نیز در این فریم ورک قرار داده شده است. قابلیت Cordova در آخرین نسخه به روز رسانی شده است که شامل Cordova iOS 4.1.0 و Android 5.1.1 است.

در پایان نیز باید بدانید که برنامه ریزی های زیادی برای فریم ورک جاوا اسکریپت Meteor شده است که باعث می شود تا قابلیت های آن در آینده ای نزدیک فوق العاده باشند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید