اضافه شدن Motion Editor و Build Analyzer به اندروید استودیو 4

سه شنبه 17 تیر 1399

اندروید استودیو 4 دارای ویژگی های بسیار زیادی است، ما در این مطلب درباره دو مورد از بهترین ویژگی های اندروید استودیو 4 صحبت خواهیم کرد.

 اضافه شدن Motion Editor و Build Analyzer به اندروید استودیو 4

اندروید استودیو 4 آخرین نسخه از IDE رسمی توسعه اپلیکیشن های اندروید است که به مرحله پایداری رسیده است و توسعه دهندگان امروزه می توانند از آن استفاده کنند. این به روزرسانی قابلیت های مختلفی را به این اپلیکیشن اضافه کرده است که از جمله آنها می توان به یک Motion Editor جدید و آنالیزور ساخت پروژه اشاره کرد.

آشنایی با Motion Editor در اندروید استودیو 4

Motion Editor یک ویرایشگر طراحی بصری است که می تواند برای طراحی انواع Motion Layout مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این ویرایشگر باعث می شود تا کار شما برای استفاده از Motion Layout API راحت تر شود و شما بتوانید به ساده ترین روش ممکن اقدام به مدیریت حرکت ها و انیمیشن عناصر ها در اپلیکیشن خود کنید. فایل های XML به سادگی تولید می شوند و در نتیجه به میزان زیادی در زمان توسعه دهندگان صرفه جویی می شود. علاوه بر این پشتیبانی از قابلیت ویرایش  constraint set ها، حرکت اشیا در صفحه، keyframe و ویژگی های View ها از دیگر مواردی است که به این نسخه اضافه شده است. Motion Layout بر اساس قابلیت های ConstraintLayout ساخته می شود که با استفاده از آن می توانید view های بزرگ و پیچیده را در اندروید طراحی کنید.

 اندروید استودیو 4

آنالیزور ساخت پروژه

Build Analyzer نقاط ضعف را در طول فرایند ساخت پروژه پوشش می دهد، این قابلیت بهینه سازی ها را غیرفعال کرده و در صورت داشتن تنظیمات نادرست در پروژه آنها را نیز پوشش می دهد. Build Analyzer در Android Gradle 4.0.0 پشتیبانی می شود و شما برای استفاده از آن می توانید با استفاده از API های جاوا 8 و ایجاد وابستگی بین ماژول های Dynamic Feature این کار را انجام دهید.

 اندروید استودیو 4

برخی از قابلیت های دیگر این نسخه از اندروید استودیو

-          ساخت فایل های اسکریپت Kotlin DSL در اندروید استودیو 4 پشتیبانی می شود. ساخت اسکریپت کاتلین مجموعه ای از اصلاحات سریع است که از طریق دیالوگ ساختار پروژه قابل دسترس است.

-          دیباگ کردن راحت تر کدهای UI با استفاده از قابلیت هایی که به این نسخه اضافه شده است یکی دیگر از ویژگی های نسخه 4 اندروید استودیو به شمار می آید که به شما کمک می کند تا رابط کاربری بهتری را طراحی کنید. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید