vue.js 3.0 سرعت و عملکرد بهتری را با خود به همراه دارد

یکشنبه 22 تیر 1399

نسخه نهایی vue.js 3.0 به زودی منتشر می شود که دارای ویژگی های زیادی می باشد، ما در این مطلب قصد داریم درباره ویژگی های vue.js 3.0 بیشتر صحبت کنیم.

 vue.js 3.0 سرعت و عملکرد بهتری را با خود به همراه دارد

Vue.js 3.0 یک فریم ورک ارتقا یافته جاوا اسکریپت است که برای ساخت UI اپلیکیشن های تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد و در حال منتشر شدن می باشد. نسخه بتا منتشر شده از این فریم ورک که در اوایل بهتر منتشر شد، دارای بهبودهای بسیار زیادی بود و عملکرد و سرعت برنامه و همینطور تایپ اسکریپت را بیشتر کرده بود. ما در این مطلب کمی بیشتر درباره این نسخه صحبت خواهیم کرد.

Vue.js 3.0 و نکاتی درباره آن

نسخه نهایی این فریم ورک قرار است که در این ماه برای انتشار آماده شود. در حال حاضر نسخه بتا این فریم ورک در گیت هاب در دسترس است. برای عملکرد و سرعت بهتر ویژگی های DOM مجازی و همینطور مسیرهای سریع compiler-informed در این نسخه بازنویسی شده است. اجرای سمت سرور 2 تا 3 برابر سریعتر شده است چرا که معیارهایی ساخته و طراحی شده اند که سناریوهای معمولی را شبیه سازی می کنند. مقداردهی اولیه کامپوننت ها به میزان زیادی بهینه سازی شده است و عملکرد به روز رسانی نیز بهبود پیدا کرده است.

 vue.js 3.0

ویژگی های مهم اضافه شده به این نسخه

Tree-shaking که قابلیتی است که حجم فایل خروجی را به میزان زیادی کاهش می دهد و عملکرد و سرعت کل برنامه را نیز بهبود می دهد یکی دیگر از نکات برجسته درباره vue.js 3.0 می باشد که بسیاری از ویژگی های این فریم ورک را بهینه سازی کرده است. از جمله ویژگی هایی که از این طریق بهینه سازی شده اند می توان به  v-model directive که برای ساخت دو روش دیتا بایندینگ مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کرد. Composition API درون این نسخه قرار گرفته است و از طریق Options API می تواند مورد استفاده قرار گیرد مجموعه ای از API های افزونه ای و مبتنی بر تابع را ارائه می دهد که به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید کامپوننت های منطقی و قابل استفاده مجدد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

Vue.js 3.0 در تایپ اسکریپت و با تعریف نوع داده ها به صورت خودکار نوشته شده است و API هایی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند هم در تایپ اسکریپت و هم در جاوا اسکریپت مورد استفاده قرار گیرد. کامپوننت class در این نسخه نیز پشتیبانی می شود.

 vue.js 3.0

سایر ویژگی های این نسخه از vue.js

بررسی اکتشافی نوع داده ای در SFC( single file components) از جمله مهمترین قابلیت های اضافه شده به این نسخه است. یک اجرا کننده شخصی سازی شده API به این نسخه اضافه شده است که به شکلی تنظیم می شود که می توان آن را با فریم ورک NativeScript ادغام کرد.

قابلیت استفاده از fragment ها به این نسخه اضافه شده که زمانی کاربرد دارد که نمی توانید از چند کامپوننت روت به صورت همزمان استفاده کنید. Progress Telerik سازنده فریم ورک NativeScript فرگمنت ها را به عنوان تگ های قالب های بسته بندی شده ای تعریف می کند که برای ساخت یک نمایش از کامپوننت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

فریم ورک متن باز vue.js 3.0 به صورتی طراحی شده است که امکان توسعه رابط های کاربری قابل آزمایش و پایدارتر را به توسعه دهندگان بدهد. شما می توانید با این فریم ورک صفحات وب را به اجزای قابل استفاده مجدد تقسیم بندی کنید و بروزرسانی های لازم را نیز در برخی از مواقع به راحتی با استفاده از آن انجام دهید. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید