نصب و راه اندازی پایتون (python 3.8.5)

دوشنبه 20 مرداد 1399

در این مقاله میخواهیم درباره نحوه نصب و راه اندازی زبان پایتون صحبت کنیم و کامل توضیح دهیم

در این مقاله میخواهیم درباره نحوه نصب و راه اندازی زبان پایتون صحبت  کنیم  و کامل توضیح دهیم .

دوستان عملیات نصب و راه اندازی برای تک تک زبان های برنامه نویسی یک امر مشترک است یعنی شما باید عملیاتی را انجام دهید و سیستم خود را آماده پذیرفتن یک ساختار جدید بکنید زبان پایتون هم مثل زبان های برنامه نویسی دیگر باید  این عملیات برایش انجام شود خب برای شروع وارد سایت python.org شوید وارد بخش دانلود download شده و روی آن کلیک کنید ، سپس  آخرین ورژن را دانلود کنید حجم حدودی 25 مگابایت است توجه داشته باشید آخرین ورژن را دانلود کنید.

بسیار خب دوبار روی آن کلیک کنید تا باز شود در پاییین صفحه گزینه Add python 3.8.5 to path را بزنید و  روی customize installation کلیک کنید و در این صفحه مطمئن شوید تیک تک تک گزینه ها خورده باشد مخصوصا گزینه pip و documentation . در واقع فقط گزینه for all users  اختیاری میباشد اگر قصد دارید که برای تک تک یوزر هایی که روی سیستم عاملتان تعیین کردید نصب کنید تیک را بزنید ( من پیشنهاد میکنم)  در صفحه بعد اگر for all users  را در صفحه قبلی زدید  اینجا هم  install for all users   را بزنید ( فعلا گزبنه دیگه ای را نیاز نداریم )  سپس install  را بزنید.

نکته جهت  تست وارد خط فرمان شده و python  را بزنید در اینجا باید نسخه پایتون آورده شود و میتوانید دستورات مربوط به زبان پایتون را بنویسید.

اشکان حیدری

نویسنده 4 مقاله در برنامه نویسان
  • Python
  • 4k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید