8 مورد از بهترین سرویس های رایانش ابری در سال 2020

شنبه 29 شهریور 1399

پیشرفت‌های رخ داده در حوزه رایانش ابری با سرعت چشمگیری در حال بالا رفتن است. به طوری که همه چیز، از نرم افزار، برنامه و سیستم عامل گرفته تا محصولات و خدمات به این صنعت گرایش پیدا کرده اند.

8 مورد از بهترین سرویس های رایانش ابری در سال 2020

در این صورت، مشاغل بیشتر و بیشتری شروع به مهاجرت به خدمات رایانش ابری کرده و میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه گذاری خواهند کرد.

اگر شما هم قصد وارد شدن به این مسیر را دارید اما سردرگم هستید که کدام سرویس می تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد، این مقاله را بخوانید.

در اینجا ما در مورد برخی ازمطرح ترین ارائه دهنده های رایانش ابری و سرویس های پیشنهادی آنها و مزایای عالی آنها صحبت خواهیم کرد.اما قبل از این بیایید ببینیم که مفهوم آن چیست؟ و اینکه چطور به تجارت ما کمک می کند .

رایانش ابری چیست؟

رایانش ابری سرویسی است که افراد و مشاغل را قادر می سازد تا در منابع گوناگونی که عمدتاً شامل فضای ذخیره سازی، پایگاه داده، رویدادها، پردازش، پیام رسانی، خدمات، ماشین های مجازی و حافظه هستند ، مشغول شوند. همچنین، این سرویس ها اغلب براساس سرویس قبلی به روز می شوند. و همچنین محاسبات مبتنی بر وب در هسته اصلی آن‌ها انجام می شود.

                                                                     

و در مقایسه با خدمات رایانه ای مرسوم، در صورت عدم استفاده از منابع، هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

اکنون که ما به درکی از رایانش ابری رسیدیم  بیایید نگاهی به خدماتی که رایانش ابری در سطح شهر انجام می‌دهد داشته باشیم.

در اینجا نگاه مختصری به لیست بهترین خدمات رایانش ابری که راجع به آن صحبت کردیم می اندازیم:

    Amazon Web Services (AWS)

    Google Cloud

    Microsoft Azure

    Oracle Cloud

    IBM Cloud

    Alibaba Cloud

    DigitalOcean

    Rackspace Managed Cloud

    Verizon Cloud

    Salesforce

    Kamatera

1. وب سرویس های آمازون (AWS)

وب سرویس های آمازون AWS)) در سال 2006 به دنیای رایانش ابری وارد شد. سایت آمازون یکی از محبوب ترین  برنامه های رایانش ابری است . AWS سرویسی است که برای سازمان ها و افراد این امکان را فراهم می کند که راه حل های مربوط به مهارت تجارت را با استفاده از سرویس های وب یکپارچه طراحی کنند.

وب سرویس های آمازونAWS)) مجموعه ای از راه حلهای  PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس) و IaaS  (زیر ساخت به عنوان سرویس) را به شما ارائه می دهد که شامل ابر محاسباتی توسعه پذیر آمازون (EC2)، سیستم ذخیره سازی ساده آمازون (Amazon Simple Storage Service - S3)، پایگاه داده رابطه‌ای آمازون (Amazon Relational Database Service – RDS)، انبار بلوک بسط پذیر آمازون (Amazon Elastic Block Store( EBS است.

علاوه بر این ، حتی مزایای مدیریتی برای شما فراهم شده است ، به این معنی که به تعداد بی شماری از ویژگی ها مانند رسیدگی و تولید کلید رمزگذاری دسترسی کامل دارید.

                                                               

وقتی نوبت به استفاده از خدمات این برنامه های رایانش ابری می رسد معمولا هزینه مهمترین  نگرانی است. اما با داشتن خدمات آمازون دیگر نگران هزینه ها نباشید زیرا هزینه هایی که پرداخت می کنید متناسب با بودجه شما خواهد بود.

علاوه بر این ، خدمات وب آمازون به شما یک دوره آزمایشی 12 ماهه رایگان ارائه می دهد ، اما پس از پایان این کار از شما خواسته می شود که هزینه طرح انتخاب شده را پرداخت کنید وگرنه می توانید اشتراک خود را به پایان برسانید.

اگر قصد پرداخت هزینه  را دارید ، می توانید این کار را با استفاده از مدل های قیمت گذاری آنها انجام دهید.

برخی از مزایای ارائه شده توسط AWS :

ثبت نام آسان

استقرار (deploy) سریع

مدیریت متمرکز

صورتحساب ساعتی

دسترسی نامحدود به فضای ذخیره سازی

2. پلتفرم  گوگل کلود (Google Cloud)

این پلتفرم توسط  کمپانی گوگل ارائه شده است. پلتفرم گوگل کلود برای کاربرهای خود این امکان را فراهم می کند تا تا راه حل های مربوط به کسب و کار را با کمک سرویس های وب خود توسعه دهند. و مشابه  AWS گوگل کلود منابع گسترده ای مانند خدمات PaaS و IaaS را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین جنبه پلتفرم گوگل کلود زیرساخت چند لایه ای آن است که توسط یک تیم از مهندسان حرفه ای طراحی شده که محافظت کاملی برای هر چیزی که بسازید یا ذخیره کنید ارائه می دهد.

همچنین گوگل کلود با مجموعه ای از تجهیزات مثل Big Query، App Engine، Compute Engine، Cloud Storage و Container Engine مجهز شده است. این ها ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا عملکرد ثابتی را تضمین کنید. توسط Google ، انتقال به سمت قیمت گذاری متغیر و ماشین های مجازی برای شما آسان تر می‌شود.

زمانیکه شما در پلتفرم گوگل کلود ثبت نام می کنید یک دوره 12 ماهه آزمایشی رایگان به شما ارائه داده می شود که این شامل هزینه 300 دلار محصولات و خدمات ارائه شده توسط آنها می باشد. همچنین شما می توانید برنامه موتور جستجوی گوگل خود را بر روی فضای ابری (cloud )میزبانی کنید.

برخی از مزایای ارائه شده توسط گوگل کلود :

دسترسی کامل به خدمات ابری

فناوری انعطاف پذیر

دسترسی به تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی

بدون نیاز به اقساط سرور گران قیمت

3. Microsoft Azure

در مقایسه با دیگر خدمات رایانش ابری میزان رشد Microsoft Azure کمی سریعتر بوده است. اگرچه سالها بعد از به راه افتادن پلتفرم گوگل کلود و آمازون وب سرویس ظهور کرده ، اما برای کسب رتبه اول در لیست بهترین خدمات رایانش ابری رقابت جدی ای تا کنون داشته است.

همچنین در سالهای اخیر خدمات ابری مایکروسافت قرارداد بزرگی با دولت ایالت متحده به ارزش 10 میلیارد دلار امضا کرده است.

در حالیکه پیش بینی سود Microsoft Azure  به طور کامل دشوار است، آن ها در آمد سه ماهه آخر خود را به 3 دسته تقسیم کرده اند: 1.محاسبات شخصی 2. فرآیندهای بهره وری و تجاری 3. ابر هوشمند، سودهای انحصاری به دست آمده از این ها 11.3 میلیارد دلار، 11.0 میلیارد دلار و 11.4 میلیارد دلار بوده است.

در حال حاظر فقط درآمد نیست کهAzure  را به عنوان یک سرویس هوشمند و جذاب تبدیل کرده است بلکه شماری از محصولات پیشرفته مانند Power BI  وSharepoint  ارائه شده است.

                                                                   

برخی از مزایای ارائه شده توسط Microsoft Azure :

منعطف و مقرون به صرفه بودن

دسترسی به منابع و ابزارها برای عملکرد مستحکم

ارائه راه حل های موثر مرتبط به تجارت

4. Oracle Cloud

خدمات محاسبات ابری اوراکل که توسط شرکت اوراکل ارائه شده است راه حل های DaaS (داده به عنوان سرویس)، IaaS ، SaaS و PaaS را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

اوراکل کلود پلتفرمی دارای ویژگی های قدرتمند است و قابلیت پشتیبانی از مجموعه ای از حجم کار را دارد و معمولاً شامل میکروسرویس‌ها، اینترنت اشیا، OLTP و سایر برنامه های وابسته به یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است.

همچنین پلتفرم اوراکل کلود دو مورد را ارائه می دهد: Storage Data (ذخیره سازی داده ها)  و Cloud Architecture (معماری ابری). ذخیره سازی داده‌ها عمدتا برای انجام تجزیه و تحلیل های تجاری است و معماری ابری شامل برنامه ها، مدیریت داده ها و پایگاه داده است.

پلت فرم cloud Oracle مجموعه ای از پتانسیل‌ها است. اما، این به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای یک شرکت توسعه یافته است و برای تجارت شخصی یا مقیاس های کوچک نیست.

اگر قصد ورود به اوراکل کلود را دارید بدانید که علاوه بر دوره آزمایشی 30 روزه که به شما ارائه می دهد همچنین دسترسی نا محدودی به دو دیتابیس قدرمتند Oracle SQL  و Oracle Application Express را برای شما فراهم میکند. 

برخی از مزایای ارائه شده توسط Oracle Cloud :

حفاظت در برابر حملات سایبری

ابزارهای مدیریت داده پیشرفته

دسترسی به برنامه های غیر مجاز 

فناوری های مدرن مانند machine learning, AI, chatbots

5. IBM Cloud

IBM Cloud یکی دیگر از پلتفرم های ابری جالب است که توسط کمپانیIBM  درسال 2011 معرفی شد و مانند دیگر سرویس ها راه حل هایی مانند Infrastructure as a Service (IaaS)، Platform as a Service (PaaS) و Software as a Service (Saas) را به کاربران خود ارائه می دهد.

همچنین این سرویس،  سرویس های غیر مبتنی بر ابر مانند سخت افزار و سرورهای مجازی را که از شبکه های مدیریتی ، خصوصی و عمومی ساخته شده اند، ارائه می دهد. از آنجا که این سرورهای مجازی و مبتنی بر سخت افزار در یک پلتفرم رایانش ابری جمع شده اند، دسترسی کاملی به زیرساخت ها خواهید داشت.

                                                                      

با استفاده از این سرور در دسترس خود، می توانید عملکرد کسب و کار خود را نیز بهبود ببخشید.

این سیستم عامل ابری به کمک یک سیستم واحد کنترل می شود، یعنی شما می توانید از طریق برنامه های تلفن همراه، پورتال وب یا حتی یک واسط برنامه نویسی (API) آن را کنترل کنید.

برخی از مزایای ارائه شده توسط IBM Cloud:

عملکرد فوق العاده ابر

افزایش ارزش تجارت

6. Alibaba Cloud

دفترمرکزی سرویس رایانش ابری علی بابا که از سال 2009 شروع به کار کرده در سنگاپور ثبت شده است و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابری در چین می‌باشد.

در ابتدا، این سرویس به صورتی طراحی شده بود که فقط برای جامعه تجارت الکترونیک Alibaba مورد استفاده قرار گیرد، اما اکنون برای عموم در دسترس است. این سرویس رایانش ابری اکنون می تواند در 19 منطقه دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

                                                                    

علاوه بر این ، درآمد سالانه Alibaba Cloud حدود 4.5 میلیون دلار است و خدمات مختلفی مانند اینترنت اشیا ، فناوری تجزیه و تحلیل داده ها ، نظارت و مدیریت، ارتباطات ابری ، وب سایت ها و دامنه ها ، خدمات پایگاه داده ، محاسبات الاستیک و خدمات رسانه ای را ارائه می دهد.

برخی مزایای ارائه شده توسط Alibaba Cloud  :

نتایج سریع

پشتیبانی و حفاظت از اطلاعات

ابزارهای مدیریتی متنوع

ذخیره سازی اطلاعات پهناور

مجوز مدیریت کامل

7. DigitalOcean

DigitalOcean یک ارائه دهنده خدمات ابری است که به مشاغل کمک می کند تا برنامه های مختلفی را که همزمان روی چندین رایانه اجرا می شوند مقیاس بندی کنند. این سیستم عامل رایانش ابری خدماتی مانند قابلیت نظارت ، امنیت و امکانات ذخیره سازی اضافی را به کاربران خود ارائه می دهد. دفتر مرکزی آن ها در نیویورک فعالیت می کند، و پایگاه های داده آن ها در هر گوشه از جهان گسترده شده اند، تا خدمات ابری یکپارچه ای را در سر تا سر جهان ارائه نمایند.

برخی مزایای ارائه شده توسط DigitalOcean :

ارائه عملکرد و برنامه های استاندارد

قیمت گذاری یکنواخت و اتصالات مطمئن

استقرار توزیع استاندارد، برنامه یک کلیک، و تصویر سفارشی

8. Rackspace Managed Cloud

Rackspace cloud cloud که یک سرویس محاسبات ابری باورنکردنی است که به شما این آزادی را می دهد که مطابق انتخاب خود ، یک provider را انتخاب کنید تا از طریق پلتفرم ارائه شده آنها، با آنها در ارتباط باشید.

این یکی از این سرویس هاست که با همکاری سایر ارائه دهندگان مانند Amazon Web Services و Microsoft Azure کار می کند.

با استفاده از این سیستم ، شما نه تنها به برخی از بهترین خدمات رایانش ابری دسترسی دارید ، بلکه در حالی که از کمک provider شخص ثالث لذت می برید، می توانید محصولات مختلفی را تست کنید.

برخی مزایای ارائه شده توسط Rackspace Managed Cloud :

انتقال سریع به ابر

پرداخت های مبتنی بر استفاده

ارائه درایوهای سخت و حالت جامد

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید