بازاریابی محتوایی چیست؟ (+ استراتژی برای پیاده سازی آن)

یکشنبه 27 مهر 1399

بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوایی به معنی تولید محتوای هدفمند و با ارزش برای مخاطب خاص است که منجر به اقدامی خاص و سود آور میشود. ما با استراتژی بازاریابی محتوا میتوانیم سیلی عظیم از مخاطبین را با خود همراه کنیم

بازاریابی محتوایی چیست؟ (+ استراتژی برای پیاده سازی آن)

 

هر سال ،7 تا 8 برابر  ،   بازدید کنندگان وب سایت هایی که ، بازاریابی محتوا می کنند نسبت به رقبای خود بیشتر می شود ! این آمار شگفت انگیز ، تاثیر بازاریابی محتوایی را در دراز مدت نشان می دهد!

 

شاید شما هم دلتان بخواهد در فضای اینترنت کالاها و خدمات خود را به فروش برسانید و شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از قدرت کسب درآمد از اینترنت خبر دارید و می خواهید سیل عظیمی از مشتریان را به سمت محصولات خود جاری بسازید.

 

هر کسب و کار بزرگی که امروز در اینترنت در حال فروش های عظیم است و یا نام خود را بر سر زبان ها انداخته است ، قدم اول کار خود را با بازاریابی محتوا برداشته است.

 

 می توان مهمترین مهارتی که باعث جذب ترافیک و افزایش فروش یک کسب و کار اینترنتی میشود را بازاریابی محتوایی نامید.

 

بازاریابی محتوایی به معنی تولید محتوای هدفمند و با ارزش برای مخاطب خاص است که منجر به اقدامی خاص و سود آور میشود.

چرا بازاریابی محتوایی از نان شب واجب تر است!

 

در چند سال اخیر بازاریابی محتوایی بسیار بسیار پر رونق شده است .

اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده است و این موضوع اهمیت بازاریابی محتوایی را برای هرکسب و کاری حیاتی کرده است. می توان از دلایل اهمیت بازاریابی محتوایی این چند مورد مهم را نام برد:

 

             

                                 

 

·        بازاریابی محتوایی ، اعتبار برند شما را بالا میبرد

 

یکی از مهم­ترین مزایایی که بازاریابی محتوایی برای شما دارد افزایش شهرت و اعتبار شماست که با ایجاد و خلق محتوای خوب بیشتر می­شود. شما با کمک کردن به مخاطبین خود به وسیله محتوای ارزشمند به آنها کمک می­کنید که بهتر در مورد شما فکر کنند و راحت­تر تصمیم بگیرند.

 

 

 

·        تولید­ ­محتوای ارزشمند نفوذ شما را در مخاطبین افزایش می­دهد.

 

این یکی از مهم­ترین و ارزشمندترین چیز­هایی است که بازاریابی محتوایی به شما می­دهد. اگر در بین مخاطبین خود نفوذ بیشتر داشته باشید نرخ تبدیل شما به صورت قابل توجهی افزایش میابد. طبق آمار برند­هایی که به بازاریابی محتوایی خود اهمیت می­دهند تا شش برابر نرخ تبدیل بیشتر نسبت به رقبای خود دارند.

 

علاوه بر آن وب سایت https://contentmarketinginstitute.com/ طبق آمار خود نشان داده است که 61 درصد خرید­ها بعد از خواندن یک وبلاگ صورت گرفته است.

 

جالب است بدانید که طبق آمار وب سایت https://w3.crazyegg.com/ نرخ تبدیل بعد از مشاهده یک ویدئو توسط کاربران تا 72 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

شما با استفاده از بازاریابی محتوایی می­توانید نرخ تبدیل وب­سایت خود را به صورت قابل توجهی بهبود ببخشید.

 

 



 

·        تولید محتوای بهینه به سئو وب­سایت شما کمک می­کند.

 

 

گوگل مستقیما اعلام کرد که مهم­ترین عامل برای موتور جستجو محتوای وب سایت است.

 

سئو یکی از مهمترین بخش­های دیجیتال مارکتینگ شما محسوب می­شود که بدون داشتن محتوای خوب و ارزشمند ، امکان پذیر نمی­باشد. طبق گفته­Tech Client وب­سایت هایی که به صورت مستمر و منظم محتوا تولید می­کنند ، 434 درصد بیشتر توسط موتورهای جستجو نمایش داده می­شوند که این موضوع اهمیت بسیار بالای تولید محتوا را به خودی خود بیان میکند

 

 

 

 

·        بازاریابی محتوایی یک روش بسیار مقرون به صرفه برای اهداف بازاریابی شماست!

 

 

بازاریابی محتوایی یک سرمایه گذاری بسیار با ارزش برای کسب و کار های می­باشد ، به خاطر ان که بازاریابی محتوایی برای رسیدن به نتایج مطلوب زمان بر است ، آن را سرمایه گذاری می­نامیم . تولید محتوای باکیفیت در مرور زمان بسیار بیشتر از چند بازاریاب خبره برای شما سود آوری می­کند .

 

از آن جهت که شما بعد از مدتی تولید محتوای ارزشمند با قدرت تصاعدی نشر محتوا می­توانید مخاطبین بسیار بیشتری را برای کسب و کار خود پیدا کنید.

 

علاوه بر آن بازاریابی محتوایی برای کسب و کار های کوچک بسیار حیاتی می­باشد. به این خاطر که هزینه­  تبلیغات نسبت به بازاریابی محتوایی بسیار بیشتر می­باشد و تولید محتوای با ارزش بعد از گذشت زمان به مراتب بیشتر از تبلیغات بازدهی خواهد داشت.

 

 

 

·        شما با تولید محتوا می­توانید تخصص خود را به نمایش بگذارید.

 

 

شما با ارائه  اطلاعات ارزشمند میزان تخصص خود را در زمینه­  کاری خود به نمایش می­گذارید. شما می­توانید به سادگی به مخاطبین خود نشان دهید که حرفه­ ای هستید و آنها به راحتی می­توانند به شما اعتماد کنند.

زمانی که هر مشتری قصد خرید کردن داشته باشد ، آنها برندی را به یاد می­ آورند که بیشترین تخصص را داشته باشد و با محتوای ارزشمند به آنها کمک کرده است.

 

·        اگر می­خواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید پس محتوای عالی منتشر کنید.

 

اگر از اهمیت برقرار کردن ارتباط با مشتریان خود خبر ندارید کلاهتان پس معرکه است. بهترین راه برای بهبود خدمات و کسب و کارتان شنیدن نظرات مشتریان شماست . اگر نظرات آن ها را نشنوید وتغییرات لازم را برای کسب و کارتان و نحوه­ ارائه ی خدماتتان بهبود نبخشید ، روزی زمان حذف شدنتان فرا می­رسد!!

 

در واقع 61 درصد از درآمد شما را مشتریان قبلی شما تشکیل می­دهد و اگر نظرات و پیشنهادات آنها را نادیده بگیرید، درصد زیادی از درآمد خودتان را از دست می­دهید.

نکته: پیدا کردن مشتری جدید همیشه سخت تر از حفظ کردن مشتریان قبلی است. علاوه بر آن که فروش مستمر قسمت عمده­ای از درآمد شما را تشکیل میدهد.

 

 

 

 

·        بازاریابی محتوا به شما کمک می­کند که خود را از رقبا جدا کنید.

 

 

شاید برای شما بسیار مهم باشد که قسمت بزرگی از بازار را بر عهده بگیرید . این کار بار تولید محتوای ارزشمند بسیار ساده ­تر از هر روشی است. وقتی شما مشکلات مشتریان خود را حل می­کنید ، به سوالاتشان پاسخ می­ دهید و آنها را کمک می­کنید که تصمیم بهتر و درست­ تر را در زمینه­ کاریتان بگیرند مطمئنا از اعتماد بیشتری نسبت به رقبای خود برخوردار خواهید شد.

 

 

دلایل اهمیت بازاریابی محتوایی شاید بسیار بیشتر از چیز­هایی باشد که نام بردیم ولی همین کفایت می­کند و به صورت کامل اهمیت آن­را بیان می­کند.

 

 

 

 و اما شما برای انجام بازاریابی محتوایی نیاز به یک نقشه­  راه هدفمند دارید . چیزی که شما را دقیقا به جایی که می­خواهید ببرد و کمکتان کند که بعد از انتشار هر محتوا به اهداف خود نزدیک­تر شوید. این نقشه­ی راه را استراتژی بازاریابی محتوا می­نامیم.

 

 

استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟

 

اگر در برنامه­ ریزی شکست بخورید برای شکست برنامه ­ریزی کرده اید!

 

این موضوع برای تولید محتوا بسیار صادق است.

شما با بازاریابی محتوایی قصد دارید به اهدافی برسید و مخاطب خاصی را جذب کسب و کار خود کنید و این کار نیازمند شناخت و برنامه ریزی دقیقی است که قبل از تولید محتوا باید به آن اهمیت ویژه ای بدهیم.

 

 استراتژی تولید محتوا یعنی: خلق محتوای خاص و ارزشمند برای هدف ، مخاطب و نتیحه ای خاص

 

 

تعیین یک استراتژی درست و اصولی و هدفمند به شما کمک می­کند که با تمرکز بیشتری محتوای خود را تولید کنید و از مسیر خود خارج نشوید .

شما می­توانید با پیمودن قدم های زیر مانند یک حرفه ای برای اهداف خود استراتژی ایجاد کنید:

 

 

1.       قدم اول: ماموریت و اهداف خود را تعیین کنید.

 

 

 

 

برای کسی که نمیداند دقیقا قرار است به کجا برسد ، فرقی هم نمیکند از چه جهتی برود!

 

 

قدم اول در تعیین استراتژی برای بازاریابی محتوایی شما این است که شما اهداف و ماموریت­ها خود را به دقت مشخص کنید. این­که دقیقا شما با تولید محتوا قرار است به چه هدفی برسید اهمیت بالایی برای شما و کسب و کار شما دارد.

 

ماموریت شما برای تعیین استراتژی تولید محتوا باید در نمای کلی موارد زیر را باید در بر بگیرد:

 

·        مخاطبین هدف شما را

·        محتوایی که برای به دست آورد مخاطبین هدف تولید می­کنید

·        منافع مخاطبین شما

 

این ماموریت در کل می­تواند چیزی بیشتر از به دست آوردن درآمد و ترافیک برای شما باشد. شما باید ارزشی را به مخاطب اضافه کنید که مخاطب به نوعی به شما نه به عنوان یک کسب و کار بلکه به عنوان یک راهنما و دوست نگاه کند.

 

اهداف در تعیین استراتژی تولید محتوا عمد­تا موارد زیر هستند:

 

·        بهبود درآمد شما و سازمانتان از طریق بازاریابی محتوایی شما

·        افزایش فروش محصولات شما

·        افزایش ترافیک شما . هر چقدر ترافیک شما بیشتر شود دستیابی به اهداف دیگر برای شما راحت­ تر می­شود.

·        افزایش نفوذ شما در بازار هدفتان

·        موفقیت در زمینه سئو وب ­سایتتان

·        کاهش هزینه­ های بازاریابی شما

·        افزایش تعامل شما با مخاطبین در سوشال مدیا یا فضای مجازی

 

زمانی که اهداف و ماموریت­های خود را به دقت انتخاب کردید زمان آن فرا می­رسد که سراغ قدم بعدی برویم.

 

2.   قدم دوم:تعریف شاخص کلیدی عملکرد KPI

 

 

 

 

 

شما برای تعیین میزان موفقیت خودتان در زمینه بازاریابی محتوایی برای خود و کسب و کارتان باید KPIs  (Key Performance Indicator) تعیین کنید.

 

شاخص کلیدی عملکرد یا KPI  یک متغیر قابل اندازه­ گیری است که به شما نشان می­دهد چقدر به اهداف کلیدی خود نزدیک شده ­اید.

 

 در واقع سازمان­ها از شاخص کلیدی عملکرد یا KPI  استفاده می­کنند تا میزان موفقیت خود را در زمینه­ شغلی خود ارزیابی کنند.

 

شما با تعیین KPI  ها در زمینه­ شغلی خود می­ توانید متوجه شوید که چه زمانی به موفقیت رسیدید.

 

این شاخص­ها می­توانند در زمینه­ بازدید ، سئو ، فروش ، تعامل و هر چیزی که بتوان آن را اندازه گیری کرد باشد.

 

این شاخص­ها را باید  شما تعیین کنید و می­توانند اعداد مختلفی باشند به عنوان مثال:

 

 

هر ماه یا سه ماه یا هر سال به درآمد خاصی برسید.

افزایش میزان ثبت نام­های شما در مدتی خاص یا به تعدادی معلوم

تعداد مشخصی از ایمیل در وب سایبتتان ثبت نام کنند

افزایش میزان ترافیک در وب سایتتان و یا تعامل با محتوایتان را مشاهده کنید.

افزایش رنک وب سایتتان در موتو های جست­وجو گر

 

 

در کل شما باید هزینه­ ها و سود خود را در نظر بگیرید. این کار در صورتی امکان پذیر است که شما برای کسب و کارتان معیار­هایی مشخص کرده باشید.

 

3. قدم سوم : مخاطبین خود را بشناسید.

 

شما نمی­توانید همانطور که برای یک پزشک تولید محتوا می­کنید برای یک نوجوان دبیرستانی هم محتوا تولید کنید.

 

فرض کنید که شما قرار باشد شما برای معشوقه ­تان یک نامه بنویسید. اگر این نامه را به صورت رسمی با اصطلاحات یک نامه­  اداری بنویسید هیچ شانسی برای دریافت جواب نامه نخواهید داشت و برعکس ،فرض کنید برای رئیستان یک نامه­  عاشقانه بنویسید ! احتمالا فردا صبح بعد از حضور شما در محل کارتان باید نامه­ استعفای خود را بنویسید.

 

بسیار مهم است که شما قبل از تولید محتوا دقیقا بدانید که چه کسانی قرار است محتوای شما را بخوانند و در مورد آن­ها شناخت کسب کنید . هر چقدر این شناخت کامل تر باشد محتوای شما میتواند هدفمند تر باشد.

 

 شما باید از طریق آنالیز رقبای خود ، بررسی ها در فضای مجازی و گاهی گفت و گوی رو در رو اطلاعات زیر را در مورد مخاطب خود کامل کنید:

·        سن

·        جنسیت

·        تحصیلات

·        درآمد

·        اهداف و انگیزه­ها

·        علایق

·        محل زندگی

·        و...

 

 شما می­توانید با استفاده از آمار­های گوگل آنالیتیکس و یا آمارهای پیج ها و کانال­ های فضای مجازی اطلاعات خود را کامل کنید.

 

             علاوه بر آن همانطور که گفتیم شما می­ توانید با گفت و گو با مشتریان خود اطلاعاتتان را در مورد آنها کامل کنید. میتوانید در مورد موضوعات زیر از مشتریان خود سوال کنید:

 

 

·        نظر مشتریانتان را در مورد محتوایی که تولید می­ کنید بپرسید؟

·        از آنها بپرسید : مهم­ترین نیاز آنها در حال حاضر چیست؟

·        چگونه می­ توانید مشکل آنها را با محتوای خود برطرف کنید؟

 

 

پرسونا برای مشتریان خود تهیه کنید:

 

 پرسونا یک شخصیت خیالی است که شما در مورد مشتریان خود می­سازید.

 

شما برای تولید محتوا برای کسب و کارتان می­توانید پرسونا های مختلفی ایجاد کنید. بهتر است برای هر دسته و گروه آنها اسم بگذارید . به عنوان مثال:

       مثال پرسونا:

 

         علی : پسری 23 ساله دانشجوی برنامه نویسی که روز­ها از ساعت 8 صبج تا بعد از ظهر دانشگاه است و برای موفقیت در برنامه نویسی نیاز به دوره­ های آموزشی آنلاین دارد . درآمد بالایی ندارد و توانایی هزینه­  زیاد برای کلاس­ های اضافه را هم ندارد

 

        مریم : خانمی 37 ، متاهل و خانه دار است که برای این که کمک خرج خانه باشد به دنبال یادگیری برنامه نویسی است . او به خاطر انجام کار­های خانه، نمی­تواند در دوره­ های آموزشی حضوری شرکت کند.

 

هر چقدر پرسونایی که می­نویسید با جزئیات بیشتری باشد محتوایی که تولید می­کنید بازخودر بالاتری نیز خواهد داشت.

 

بهتر است این پرسونا ها همراه با نقاط درد و اهداف آن­ها باشد . به عنوان مثال مریم به خاطر شرایط اقتصادی بد مجبور به کار کردن در خانه شده است و برای کسب درآمد وارد رشته­ برنامه نویسی شده است.

 

4.   قدم چهارم : موقعیت فعلی خود را ارزیابی کنید.

 

 

 

 

 

بسیاری از کسب و کار ها از قبل محتوا دارند ، پس قدمی که شما باید در این مرحله بردارید این است که بدانید که محتوایی که در اختیار مخاطبین قرار گرقته است آیا مفید بوده است یا خیر؟

 

اگر تازه شروع به تولید محتوا برای یک کسب کار کرده اید میتوانید از این مرحله عبور کنید و به مرحله­ بعدی بروید.

 

در این مرحله شما باید سراغ محتوا­هایی که در وب سایت یا فضای مجازی آن کسب و کار تولید شده است بروید و مسائل زیر را بررسی کنید:

 

·        همه ­ی محتواها را بررسی کنید و آمار آنها را ببینید

·        محتواهای مفید و سودمند را از محتواهایی که ارزش خاصی ایجاد نکرده اند جدا کنید.

·        کمبودها را بررسی و شناسایی کنید

 

همچنین شروع به مقایسه­ محتوا با رقبای خود کنید

 

 

5. قدم پنجم: بهترین کانال­های انتشار محتوا را انتخاب کنید.

 

 

 

تولید محتوا هزینه دارد!    اگر محتوای خوب را در کانال نامناسب تولید کنید ، شما در حال از بین بردن پول خود هستید.

با بررسی سن و سال مخطبین خود و علایق و سلایق آنها ، باید بهترین کانال انتشار محتوا را انتخاب کنید.

 

 

 یکی از روش­های بررسی این موضوع زیر نظر گرفتن فعالیت ها بازاریابی محتوایی رقبای کسب و کارتان نیز است.

 

 

6.     قدم ششم : تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی قرار است تولید کنید.

 

انتخاب نوع محتوایی که قرار است تولید کنید بستگی به بررسی هایی که در قدم­های بالا انجام دادید است.

این­که مخاطب شما چه کسی است و کانالی که برای تولید محتوای خود انتخاب کردید، چیست!

 

شما بسته به مخاطب خود و کانال انتشار محتوای خود می­توانید انواع محتوا را اعم از ، ویدئو ، متن ، عکس و... انتخاب کنید.

 

 

7.  قدم هفتم : منابع را مشخص کنید و تخصیص دهید!

 

 

 

 

شاید این قدم به خاطر اسم قلمبه سلمبه ای که دارد دوست نداشتنی به نظر بیاید اما بیاید با هم این موضوع را بررسی کنیم

 

حالا که متوجه شدیم که چه نوع محتوایی را کجا و برای چه کسی تولید کنیم موضوع مهم دیگری به وجود می­ آید :

 

چه کسانی قرار است این محتوا را تولید کنند ، طراحی کنند ، عکس برداری یا فیلم برداری کنند ؟

 

شما باید مشخص کنید که دقیقا به چه افرادی با چه تخصص­ هایی نیاز دارید . مطمئنا میدانید که اضافه شدن یا کم شدن یک نفر چقدر در میزان هزینه­ های شما تاثیر دارد.

 

بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

·        چه کسی مسئول تولید و نگهداری محتواست ؟

·        برای تولید محتوا ، به چه افراد و با چه تخصص­هایی و چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

 

 

در این مرحله شما باید بدانید که قصد تولید چه نوع محتوایی دارید و به چه متخصصینی نیاز دارید:

·        آیا قرار است کسی را استخدام کنید؟

·        آیا قرار است با فریلنسر ها کار کنید ؟

·        بسته به نوع محتوای تولیدی و  بودجه شما ، قرار است با چه کسی برای تولید محتوا­های ویدئویی و طراحی و دیزاین کار کنید؟

 

8.  قدم هشتم : تقویم محتوایی ایجاد کنید.

 

 

 

 

اگر برای تولید و انتشار محتوای خود برنامه­ ای نداشته باشید بدون شک بعد ازمدتی از مسیر اهداف خود خارج میشوید

 

اینکه شما ندانید که چه زمانی ، چه مدل محتوایی را ، در چه کانالی انتشار دهید ، در حال انجام دادن رایج ترین اشتباه بازاریابان محتوا هستید.

 

شما باید دقیقا مشخص کنی که مثلا روز دوشنبه محتوای ویدئویی با فلان موضوع ، ساعت 9 شب در اینستاگرام منتشر شود .

 

یکی از مزیت ­های بسیار مهمی که تقویم تولید محتوا برای شما دارد این است که می­توانید قبل از شروع تولید محتوا ، شروع به تحقیق برای انتخاب محتوای خود کنید و از نیرو های تولید محتوای خود به صورت هدفمند استفاده کنید.

 

علاوه بر آن می­توانید از مناسبت­ها برای اجرای کمپین­های خود استفاده کنید و تقویم تولید محتوا این امکان را به شما می­دهد که با برنامه­ قبلی به سراغ آن­ها بروید.

 

بهتر است در ابتدای هر ماه تقویم تولید محتوای خود را باز کنید و موضوعات محتوا ، کانال های انتشار محتوا و نوع محتوای ارسالی را انتخاب کنید و در طول ماه ، به تولید و سرچ و تحقیق در مورد آن محتوا ها بپردازید.

 

 

9.    قدم نهم:ایجاد محتوا

 

 

 

 

هزاران نقشه و برنامه  عالی بدون عمل هیچ ارزشی ندارند!

تمام این برنامه ­ها و کار­هایی که ما انجام دادیم برای رسیدن به مرحله تولید محتوا بود .

 

وقت آن است که به سراغ تقویم محتوای خود بروید و عنوانی را انتخاب کنید و آماده ی نوشتن و تولید آن محتوا شوید ولی قبل از آن حتما به این مورد باید دقت کنید:

 

·        محتوای شما قرار است چه ارزشی را در محاطب ایجاد کند؟

 

شروع کنید!

 

در این لحظه باید شروع به نوشتن کنید ولی موضوع مهم در نوشتن این محتو این است که شما باید برند شخصی خودتان را در محتوا­هایی که می­نویسید منعکس کنید

 

این کار را زمانی به خوبی می­توانید انجام بدهید که شما به طور دقیق سبک خود را در تولید محتوا پیدا کرده باشید و این کار با انجام تولید محتوا با گذشت زمان به دست می آورید..

 

10.   قدم دهم:شروع به انتشار محتوا کنید!

 

 

 

 

 

 

در این قسمت باید کاری کنید تا محتوای شما بیشتر دیده شودمثلا:

 

·        آن را در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید

·        برای مشترکین ایملی خود ، آن را ارسال کنید

·        برای گسترش مخاطبین و بیشتر دیده شدن آن ، از تبلیغات استفاده کنید

 

 

اگر محتوای خوبی تهیه کرده باشید و آن محتوا توسط مخاطبین دیده شود ، خود مخطبین شما به نشر و بیشتر دیده شدن آن کمک می­کنند.

 

11.  قدم یازدهم:نتایج را اندازه­ گیری کنید

 

 

 

 

 

 

وقت آن رسیده که موفقیت استراتژی که برای خود تعیین کردید را بر اساس KPI  که برای خود مشخص کردید بررسی کنید

معیار­هایی که برای شما مهم بودند آیا رشد کردند؟

آیا به اهداف خود نزدیک شدید؟

 

برای برسی آمار محتوای خود از روش­های زیر می­توانید استقاده کنید:

 

·        آمار­های گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید تا متوجه شوید میزان موفقیت محتوای شما تا چه حدی بوده است.

·        تعامل مخاطبین خود را در فضای مجازی با محتوایی که تولید کردید بسنجید

 

 

بعد از آن­که محتوایی که تولید کردید را بررسی کردید و همه ی جوانب آن را بررسی کردید ، زمان آن رسیده است که برای بهتر شدن محتوای بعدی برنامه­ هایی بریزید

 

شما با آزمون و خطا به شدت می­توانید به اهداف خود در بازاریابی محتوایی نزدیک شوید اما به شرطی که ، محتوا با هدف تولید شود و بعد از آن هم محتوا بررسی و آنالیز شود و اندازه گیری شود . بعد از آن هر باری که هر محتوایی تولید و منتشر می­شود می­توانید به استراتزی بازاریابی محتوایی خود جهت بهتری بدهید که سبب بروز نتایج بهتری برای شما شود.

 

 

نتیجه گیری:

 

 

اگر اهداف بزرگی برای کسب و کار خود دارید ، بازاریابی محتوا را در اولویت کار های خود قرار دهید ، زیرا در دراز مدت برای شما نتایج بسیار ، ارزشمند و قابل ملاحظه ای را به همراه خواهد داشت ..

البته به شما بگویم که بازاریابی محتوایی که یک استراتژی هدفمند نداشته باشد ، نمیتواند برای شما نتیجه ی خوبی داشته باشد 

از 11 قدمی که برای تعیین استراتژی بازاریابای محتوا در بالا گفتیم میتوانید استفاده کنید و مسیر خود را مشخص کننید

 

 

اگر دوست دارید به دوستان خود برای بهبود کسب و کار  و بازاریابی دیجیتال  کمک کنید این محتوا را با آنها به اشتراک بگذارید!

Sepehr fazel

نویسنده 3 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید

نظرات کاربران

برای درج نظر باید وارد سایت شوید