101 نکته برای اینکه توسعه دهنده بهتری باشیم

یکشنبه 23 آذر 1399

من تمام دانش و تجربه خود را در این 101 نکته قرار داده ام که ممکن است در حرفه شما به عنوان یک توسعه دهنده وب به شما کمک کنند. چه تازه شروع کرده باشید و چه تجربه خاصی دارید ، امیدوارم این نکات به شما کمک کنند. این لیست به هیچ وجه کامل نیست و مطمئناً هر نکته کاملاً مناسب نخواهد بود ، اما امیدوارم بتوانید برخی از آنها را برای الهام گرفتن یا راهنمایی انتخاب کنید.

101 نکته برای اینکه توسعه دهنده بهتری باشیم

توجه: این مقاله توسط Simon Holdorf نوشته شده است.

 

1. سعی کنید مفاهیم گیت (Git) رو درک کنید

دانستن دستورات اساسی خوب است، اما سعی کنید مفاهیم اساسی رو هم درک کنید.

 

2. مفاهیم کد تمیز (Clean Code) رو یادبگیرید

درک فلسفه کد تمیز به شما کمک می کند تا کدهای خوانا و با خرابی کمتر بنویسید.

 

3. یک سایت نمونه کار (Portfolio) بسازید

شما باید به کار خود افتخار کنید و بنابراین آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و به کارفرمایان و مشتریان آینده فرصت استخدام خود رو بدهید.

 

4. یک وبلاگ تکنیکال (Technical Blog) بنویسید

نوشتن یک پست وبلاگ دارای چندین مزیت است. اگر سعی کنید آنچه را که یاد می گیرید برای دیگران توضیح دهید، یادگیری چیزهای جدید اغلب آسان تر است و بازگشت به جامعه یک حرکت عالی است.

 

5. اولین کار فریلسنری (Freelance) خود را دریافت کنید

سال 2020 را سال تغییر شغل قرار دهید و اولین شغل قراردادی خود را به دست آورید. نگاهی به پلتفرم های وب که فرصت های پروژه را ارائه می دهند، با استخدام کنندگان تماس بگیرید، به رویدادها و کنفرانس های جامعه بروید یا ببینید که آیا کارفرمای شما می خواهد شما را به عنوان یک فریلنسر استخدام کند.

 

6. اصول جاوااسکریپت (JavaScript) را یادبگیرید

جاوااسکریپت وب را اجرا می کند و جاوااسکریپت احتمالاً همچنان وجود خواهد داشت در حالی که فریم ورک هایی مانند React و Vue می آیند و می روند. ولی این جاوااسکریپت است که باقی میماند بنابراین برای یادگیری اصول جاوااسکریپت سرمایه گذاری کنید.

 

7. یک فریم ورک بزرگ (Big Framework) جاوااسکریپت را یادبگیرید

برنامه های وب مدرن اغلب از فریم ورک هایی مانند Vue ،React یا Angular استفاده می کنند. شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و Airbnb آنها را نگهداری و استفاده می کنند. بنابراین، به عنوان یک فرانت اند دولوپر، حداقل باید یکی از آنها را بشناسید. اما در پایان، این فقط جاوااسکریپت است.

 

8. سعی کنید به موقعیت ارشد (Senior) بروید

یاد بگیرید چه چیزی برای توسعه دهنده ارشد شدن لازم است. علاوه بر تجربه، داشتن مهارت های نرم مانند همدلی و مهارت های ارتباطی عالی بسیار مهم است.

 

9. منتور (Mentor) توسعه دهندگان جونیور شوید

به توسعه دهندگان تازه کار آموزش دهید و به آنها کمک کنید. سوالات آنها را جواب دهید و آنها را هدایت کنید.

 

10. یک دوره آموزشی (Course) برای دیگران بسازید

اگر زبان، ویژگی یا تکنولوژی برنامه نویسی جدیدی یاد گرفته اید، دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

11. VSCode و Extension های آن را امتحان کنید

اگر از VSCode به عنوان IDE اصلی خود استفاده نکرده اید، قطعاً باید آن را امتحان کنید. این یک توسعه دهنده بسیار سازنده تر خواهد بود و دارای بسیاری از برنامه های افزودنی عالی مانند code formatting و styling یا auto-completion.

 

12. محل کار (Workspace) سمی را ترک کنید

اگر در مکانی سمی کار می کنید یا رئیس سمی دارید، به دنبال فرصت های شغلی دیگر باشید. مردم به طور کلی تغییر نخواهند کرد و استعداد شما برای هدر رفتن بسیار خوب است. به دنبال شخصی باشید که بتواند از شما و مهارتهای شما قدردانی کند.

 

13. به پروژه های اپن سورس (Open Source) کمک کنید

مشارکت در پروژه های اپن سورس احتمالاً چیزی است که هر توسعه دهنده در مورد آن فکر کرده است. شما می توانید جامعه را درگیر و کمک کنید، برنامه نویسی را در محیط های واقعی تمرین کنید و آن را به نمونه کارهای خود اضافه کنید. بسیاری از پروژه های OSS از کاربران جدیدی استقبال می کنند که می توانند به ریپازیتوری آنها اضافه شوند.

 

14. یک زبان برنامه نویسی کاملاً متفاوت یاد بگیرید

برای گسترش افق دید خود و خارج شدن از منطقه راحتی خود، شاید ایده خوبی باشد که یک زبان برنامه نویسی کاملا متفاوت را یاد بگیرید. به عنوان مثال، اگر به طور معمول از جاوااسکریپت استفاده می کنید، سی شارپ، Rust یا Golang را امتحان کنید. چیزی را امتحان کنید که قبلاً هرگز با آن کار نکرده اید.

 

15. یک تابع بدون سرور (Server less) ایجاد کنید

توابع بدون سرور توابع برنامه ای کوچکی با یک هدف واحد هستند که در زیرساخت مدیریت شده میزبانی می شوند. برای مثال می توانید از AWS Lambda برای میزبانی آنها استفاده کنید. بسیاری از پروژه ها از آنها استفاده می کنند و بنابراین ارزش آن را دارد که به آن ضربه بزنید.

 

16. مفاهیم GraphQL را یادبگیرید

RESTful API در سالهای گذشته استاندارد توسعه وب بوده است. اما با افزایش GraphQL فیس بوک، قطعاً باید سعی کنید مفاهیم پشت آن را یادبگیرید.

 

17. یک برنامه JAMstack بسازید

جاوااسکریپت ، API ها و Markup - برنامه های متشکل از این فناوری ها JAMstack را تشکیل می دهند. JAMstack قدرتمند، سبک و مستقل از بک اند های اختصاصی است. برای وب سایت های شرکتی یا سایت نمونه کارها مناسب است.

 

18. نگاهی به 10 OWASP برتر بیندازید

پروژه های امنیتی برنامه کاربردی وب باز توصیه ها و بهترین روش ها را برای توسعه برنامه های ایمن ارائه می دهد.

 

19. برنامه نویسی جفت (Pair) را بیشتر انجام دهید

برنامه نویسی جفتی یکی از بهترین روشهای تقسیم دانش بین برنامه نویسان است. می توانید از توسعه دهندگان باتجربه یاد بگیرید، یا می توانید به توسعه دهندگان جوان تر کمک کنید. در هر صورت، این یک چیز خوب است و به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید.

 

20. در بررسی کد (Code Review) شرکت کنید

بررسی کد در بسیاری از پروژه ها اجباری است و قبل از ادغام کد توسط بسیاری از شرکت ها درخواست می شود. شما باید اغلب در چنین بررسی هایی شرکت کنید. اگر مبتدی هستید، می توانید با مرور کد سایر برنامه نویسان یاد بگیرید و از آنها در مورد آن سوال کنید. اگر باتجربه تر باشید، به کاهش خطاهای پایگاه کد (codebase) کمک می کند.

 

21. بر حل مسئله (Problem Solving) تمرکز کنید

نکته ای که یک توسعه دهنده خوب (ارشد) را ایجاد می کند توانایی تمرکز روی راه حل ها به جای مشکلات است. همیشه سعی کنید راه های مقابله با چالش ها را پیدا کنید.

 

22. نحوه دیباگ کردن را یادبگیرید

کد برنامه نویسی هرگز کامل نخواهد بود. اشکالاتی وجود دارد و این مطمئناً اما برای یافتن و رفع آنها، باید یادبگیرید که چگونه کد خود را دیباگ کنید.

 

23. خود را ارزون نفروشید

چیزی که همیشه باید به خودم یادآوری کنم این است که من هر پولی را که از مشتری می گیرم یا از کارفرما درخواست می کنم، ارزش دارم. تمام مهارت هایی که کسب کرده اید، تمام ساعاتی که برای برنامه نویسی اختصاص داده اید و شخصیت ارزشمند شما باید به شما اعتماد به نفس دهد و به نفع خود مذاکره کنید.

 

24. از شکست های خود بیاموزید

هرکسی اشتباه می کند. حتی موفق ترین توسعه دهندگان نیز اشتباهات زیادی انجام می دهند. اما آنچه مهم است این است که شما برای رشد باید از این اشتباهات درس بگیرید - هم در مهارت های خود به عنوان یک توسعه دهنده و هم در زندگی شخصی خود.

 

25. همیشه کد خود را تست کنید

به نظر می رسد نوشتن تست برای کد شما، چه unit test یا integrations test، کار اضافی را ایجاد می کند و ممکن است فکر کنید کدی که می نویسید عالی است و به هر حال بدون خطا است. این یک اشتباه است تقریباً تمام شرکت ها و پروژه های اپن سورس از شما انتظار دارند کد خود را تست کنید. و حتی باید این کار را در پروژه های شخصی خود انجام دهید تا در آن معلق شوید.

 

26. الگوهای طراحی را یادبگیرید

الگوهای طراحی بلوک هایی برای معماری برنامه های نرم افزاری هستند. در هر پروژه ای لزوماً به آنها احتیاج نخواهید داشت، اما خوب است برخی از مهمترین آنها را بدانید.

 

27. دریغ نکنید که کمک بخواهید

درخواست کمک هیچ چیز بدی نیست. با این حال، همیشه یک روش خوب است که قبل از درخواست کسی برای کمک به شما، چیزی را امتحان کنید. اما به طور کلی، اگر گیر کرده اید، با کسی تماس بگیرید که می تواند به شما کمک کند.

 

28. در یک کنفرانس تکنیکال شرکت کنید

شرکت در کنفرانس ها راهی عالی برای یادگیری تکنولوژی های جدید و تعامل با جامعه است. اغلب اوقات، کارفرمایان در صورت بازگرداندن دانش و به اشتراک گذاشتن آن با همکاران خود، تخفیف هایی را برای کارمندان خود ارائه می دهند یا هزینه های آنها را پرداخت می کنند.

 

29. در یک کنفرانس تکنیکال صحبت کنید

اگر فرصتی دارید، باید در مورد یک موضوع مورد علاقه خود در یک کنفرانس صحبت کنید. حتی اگر فردی درون گرا باشید، به شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند.

 

30. سعی کنید مرتبط باشید

این گفته راحتتر از انجام است، اما برای پیگیری دنیای به سرعت در حال تغییر تکنولوژی، باید دائما مهارت های خود را یاد بگیرید و بهبود ببخشید. پست های وبلاگ را بخوانید، در کنفرانس ها شرکت کنید، فیلم تماشا کنید، در خبرنامه ها مشترک شوید، کتاب بخوانید، در دوره های (آفلاین) شرکت کنید. احتمالات بی شماری وجود دارد.

 

31. ذهن باز باشید

هیچ چیز مسلم نیست. بدون تکنولوژی، بدون فریم ورک، بدون کتابخانه. برای موفقیت در این صنعت باید مدام سازگار شوید. و ذهن باز بودن فقط به لحاظ تکنولوژی حساب نمی شود - در پایان، این انسان ها هستند که مهم هستند.

 

32. به یک انجمن بپیوندید

لازم نیست یک نمایش یک نفره باشید. پیوستن به جامعه ای از افراد همفکر، سایر توسعه دهندگان، نویسندگان یا هر آنچه که علاقه دارید می تواند در پیشرفت حرفه ای، کشف فرصت های جدید و حتی یافتن دوستان جدید به شما کمک کند!

 

33. متخصص شوید

بسیاری از افراد، از جمله من، عام هستند، به این معنی که آنها بسیاری از چیزها را خوب می دانند و این کاملا خوب است. با این حال، در بعضی از مشاغل فنی، لازم است که خیلی چیزها را خیلی خوب بدانیم و متخصصان برای آن چیزها بسیار تقاضا می کنند و به همان اندازه خوب پرداخت می شوند.

 

34. چیزی را حمل کنید

بسیاری از مردم از ارسال چیزها به مردم می ترسند. محصولات، ابزارها، مقالات - مهم نیست. نکته اصلی در اینجا این است: فقط آن را حمل کنید! یا از همان ابتدا درست کار می کند یا با تنظیم آن چیز جدیدی یاد می گیرید!

 

35. مرتباً تمرین کنید

برای کار به عنوان برنامه نویس نیازی به نوعی استعداد طبیعی نیست. تقریباً همه چیز قابل یادگیری است و بهترین راه برنامه نویسی است. بنابراین به طور منظم، روزانه کد بنویسید و به طور خودکار بهتر خواهید شد.

 

36. یک پروژه شخصی را شروع کنید

بسیاری از مردم معتقدند که یک "برنامه نویس واقعی" کاری جز کدنویسی انجام نمی دهد و حداقل 3 پروژه شخصی در آن واحد دارد. البته این درست نیست! اما یک پروژه شخصی می تواند برای کشف تکنولوژی های جدید، تست چیزهای جدید، ساخت و فروش یک محصول یا فقط برای داشتن یک سرگرمی چیز خوبی باشد. امتحان کن!

 

37. یک پروژه شخصی را به پایان برسانید

شروع یک پروژه شخصی آسان است. اما رسیدن آن به پایان با ارسال آن به عموم مردم نیست. قبرستان پروژه های شخصی بسیار پر از پروژه های متروکه است. باید سعی کنید کاری را تمام کنید - احساس عالی است!

 

38. دوره جدیدی را بگذرانید

آخرین باری که چیز جدیدی یاد گرفتید چه زمانی، برای کار است یا برای خودتان؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که از منطقه راحتی خود خارج شده و دوره جدیدی را در مورد موضوعی که مورد علاقه شماست بگذرانید. لازم نیست در مورد کدنویسی باشد. همچنین می توانید مهارت های اجتماعی خود یا حتی چیزی مانند آشپزی را بهبود ببخشید!

 

39. کتاب های بیشتری بخون

اینترنت فرصت های جدید زیادی برای یادگیری برای ما فراهم کرده است - وبلاگ ها، پادکست ها، دوره های آموزشی ... اما برای من چیزی بهتر از یک کتاب خوب، قدیمی و شومیز نیست. بنابراین اگر می خواهید چیزی قدیمی را امتحان کنید که برای نسل ها مفید بوده است - کتاب بخوانید!

 

40. از افراد دیگر حمایت کنید

بخشش بهتر از دریافت است - با کمک به دیگران می توانید واقعاً به عنوان یک انسان پیشرفت کنید. و اغلب در بلند مدت نتیجه می دهد. فرصت های شغلی جدید یا دوستی - و کمک به دیگران احساس بسیار خوبی است!

 

41. آنالیز مشکلات را یاد بگیرید

هنگامی که شما به عنوان یک توسعه دهنده کار می کنید، اغلب لازم است مشکلات را قبل از حل آنها به طور گسترده تجزیه و تحلیل کنید. این مهارتی است که می توانید یاد بگیرید و باید یاد بگیرید. دوره های بسیار خوبی در دسترس است که به طور خاص نحوه تجزیه و تحلیل مشکلات را به شما می آموزد.

 

42. codebase خود را ریفکتور (Refactor) کنید

codebase مانند اتاق زیر شیروانی هستند. آنها هنگام ساخت خانه تمیز به نظر می رسند اما با گذشت زمان به مکانی شلوغ با بسیاری از چیزهایی تبدیل می شوند که در واقع دیگر نیازی به آنها ندارید. بنابراین این یک تصمیم عاقلانه است که هر از گاهی از کد خود استفاده کنید تا ببینید چه چیزی می تواند دوباره ساخته شود یا حتی رها شود.

 

43. با افراد جدید آشنا شوید

بسیاری از توسعه دهندگان که من آنها را به عنوان درون گراها توصیف می کنم. بنابراین آنها اغلب به من می گویند که ملاقات با افراد جدید برای آنها سخت است. البته قابل درک است. اما باور کنید، معاشرت برای همه سخت است، بنابراین ترس داشته باشید که شخصاً یا از طریق وب با دیگران صحبت نکنید. دیدارهای آنلاین مکانی عالی برای غلبه بر ترس است!

 

44. از زندگیت لذت ببر

شاید این برای شما واضح باشد اما شاید نه. از کاری که می کنید، در زندگی و کار لذت ببرید. اگر کاری را که دوست دارید دوست نداشته باشید، هرگز ٪100 به آن عمل نمی کنید و حتی اگر این به معنای تغییر شغل یا شغل باشد. همان کاری را انجام دهید که واقعاً دوست دارید!

 

45. زیاد به حرفهای دیگران گوش نکنید

یک توصیه عجیب چون من در واقع چیزی را به شما می گویم و شما بدیهی است که آن را می خوانید. اما درست است افراد زیادی وجود دارند که حتی نظرات بیشتری در آنجا دارند و به شما می گویند چه کاری انجام دهید. اما در پایان، این زندگی شماست، گزینه های شماست، بنابراین کورکورانه دنبال نکنید اما شکاک باشید و تحقیقات خود را انجام دهید!

 

46. مدتی را از شبکه های اجتماعی تعطیل کنید

شبکه های اجتماعی واقعاً یک شمشیر دو لبه است. شما می توانید با افراد بزرگی ملاقات کنید، چیزهای خارق العاده بخوانید و وقت زیادی تلف کنید. به دلیل سیستم های پاداش همراه با واکنش ها و واکنش هایشان، همه چیز می تواند سریعاً اعتیاد آور شود. بنابراین مرتباً از شبکه های اجتماعی کمی مرخصی بگیرید و مقداری انرژی به دست بیاورید!

 

47. یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

در حالی که من اظهار داشتم که رسانه های اجتماعی گاهی اوقات می توانند خطرناک باشند، فرصت خوبی برای شناخت افراد درخشان، یادگیری چیزهای جدید، پیوستن به انجمن ها یا انجام بازاریابی شخصی است. من پیشنهاد می کنم حتما آن را امتحان کنید و اگر دوست دارید یا نه خودتان تصمیم بگیرید.

 

48. یک حساب LinkedIn ایجاد کنید

لینکدین به استانداردی برای روابط حرفه ای تبدیل شده است. اگر در مورد حرفه خود جدی هستید و می خواهید به طور منظم فرصت های جدیدی بدست آورید، یک پروفایل خوش ساخت و به روز وجود دارد، ضروری است!

 

49. از حساب های اجتماعی خود مراقبت کنید

رها کردن حساب های شبکه های اجتماعی، به ویژه حساب LinkedIn که به روز نیست، از نظر من داشتن یک حساب کاربری بدتر است. برای مراقبت از آن پروفایل ها کمی وقت بگذارید!

 

50. یک پایه محکم بسازید

بسیاری از مبتدیان مستقیماً به فریم ورک ها می پرند، و حتی اغلب بین آنها جابجا می شوند. اگر شخص علاقه شما را حفظ کرده و متناسب با سبک یادگیری شما باشد، من شخصاً شروع با فریم ورک را مسئله ای نمی دانم. با این حال، در برهه ای از زندگی حرفه ای، داشتن بنیانی محکم بسیار حیاتی می شود زیرا فریم ورک هایی می آیند و می روند، اما اصول اساسی باقی می مانند - بنابراین به شما کمک می کند تا با شرایط و چالش های جدید سازگار شوید.

 

51. از منابع رایگان استفاده کنید

منابع بسیاری زیادی برای یادگیری هر موضوعی در مورد برنامه نویسی و توسعه وب در دسترس است اما گاهی اوقات جدا کردن موارد خوب از موارد بد دشوار است. از دوستان، همکاران و یا در شبکه های اجتماعی برای توصیه درخواست کنید. به عنوان مثال به تعداد بازدیدهای YouTube نگاه کنید. اما کورکورانه دنبال نکنید، همیشه آنچه را می خوانید یا تماشا می کنید منعکس کنید!

 

52. طاقچه خود را پیدا کنید

داشتن دانش گسترده در مورد موضوعات مختلف فی نفسه امری خوب است زیرا درهای زیادی را باز می کند و فرصت های زیادی را به دنبال دارد. با این حال، خوب شدن در یک مکان مورد علاقه شما بسیار راضی کننده است. صحبت کردن در مورد آن، نوشتن در مورد آن آسان تر می کند و برنامه نویسی نیز بسیار سرگرم کننده است!

 

53. بیاموزید که چگونه بهتر یاد می گیرید

این چیزی است که باید برای خودم نیز کشف می کردم. افراد زیادی پیشنهاد می دهند که شما چیزهای خاصی را به ترتیب خاص یا از طریق یک رسانه خاص یاد بگیرید. اما حقایق این است که هیچ کس واقعاً نمی تواند به شما بگوید که چگونه چیزها را یاد بگیرید. بلکه باید استراتژی ها و تکنیک های مختلفی را امتحان کنید و خودتان بفهمید که چگونه بهتر یاد می گیرید!

 

54. یاد بگیرید که از شکست ها قدردانی کنید

هنگامی که با کد کار می کنید، به خصوص وقتی که صحبت از ارسال کالاهای تولیدی یا نوشتن آموزش است، دوره ها را ضبط می کنید، به دیگران کمک می کنید - همیشه احتمال خطا، اشتباه و خرابی وجود دارد. اجازه ندهید این باعث دلسردی شما شود بلکه در شانس بهبود یافتن، یادگرفتن چیز جدید و تقویت اعتماد به نفس خود باشید!

 

55. یاد بگیرید که موفقیت را جشن بگیرید

ساده تر از گفته و اغلب نادیده گرفته می شود. اگر به چیزی مانند یک گواهینامه جدید، یک تبلیغ، یک شغل جدید، یک پست وبلاگ جدید که نظرات زیادی را دریافت می کنید یا اولین محصول خود که به صورت زنده پخش می شود، به دست آوردید - آن برنده ها را جشن بگیرید و دیگران را در مورد آن مطلع کنید.

 

56. فقط کدنویسی را شروع کنید

اگر تازه وارد برنامه نویسی هستید، احتمال دارد که از مقدار زیادی مطالب یادگیری غرق شوید و پست های بعدی را بخوانید، دوره ها را بعد از دوره تماشا کنید. اما با کد نویسی بهترین روش برای یادگیری آن در واقع شروع کدنویسی و پیشرفت از آنجاست.

 

57. به StackOverflow کمک کنید

StackOverflow یکی از بزرگترین جوامع توسعه دهنده است و می توانید تقریباً برای هر مسئله برنامه نویسی در آنجا راه حل پیدا کنید. اما به جای فقط خواندن، می توانید سوالاتی را مطرح کنید یا به سوالات دیگران پاسخ دهید. به یاد داشته باشید، دادن بهتر از دریافت است!

 

58. ابزار عالی پیدا کنید

یک صنعتگر فقط به اندازه ابزارهایش خوب است. برای کدنویسی نیاز زیادی ندارید - لپ تاپ و ویرایشگر متن اصلی کافی است. اما ابزارهای خوبی وجود دارد که به شما کمک می کند IDEs (محیط توسعه یکپارچه) ، CLIs (رابط های Command Line، ابزار نگهداری یادداشت، تایمرهای Pomodoro، میزبانی عکس و موارد دیگر) را دوست داشته باشید.

 

59. IDE خود را سفارشی کنید

اگر از IDE مانند VSCode مایکروسافت استفاده می کنید، می توانید و باید واقعاً آن را با استفاده از extensions و ویژگی های عظیم سفارشی سازی، به IDE خود تبدیل کنید. این کار با رنگ و تم شروع می شود و می تواند به اندازه میانبرها و snippet ها عمیق باشد.

 

60. محصول جدیدی تولید کنید

محصولات چیزی است که در نهایت بسیاری از توسعه دهندگان می خواهند برای ایجاد درآمد اضافی، کسب آزادی یا دیدن ایده هایشان زنده شوند، ایجاد کنند. در اینجا حقیقت گفته می شود: این احتمال وجود دارد که اولین محصول شما به میلیون ها دلار فروخته نشود اما اجازه ندهید این باعث دلسردی شما شود. اگر اولین محصول موفقیت آمیز نباشد، ممکن است محصول دوم یا سوم باشد و اینکه موفقیت به معنای واقعی است توسط شما تعریف می شود نه توسط دیگران.

 

61. ابزار خود را ایجاد کنید

حتی اگر ابزارهای بسیار خوبی در بازار وجود داشته باشد، معتقدم که همیشه جای ابزارهای بیشتری وجود دارد که یا کار خاصی را بهتر از سایر ابزارها انجام می دهند و یا مشکل جدیدی را حل می کنند. بنابراین اگر ایده ای برای بهبود چیزی یا مواجه شدن با مشکلی دارید که هیچ ابزار موجود نمی تواند آن را حل کند - به دنبال آن باشید.

 

62. کتاب بنویسید

نوشتن کتاب کاری سنگین به نظر می رسد که دارای بسیاری از موانع است. گرچه قطعاً چالش برانگیز است، اما یک تجربه عالی است و می تواند درآمد قابل توجهی ایجاد کند. هرچند لازم نیست یک کتاب شومیز باشد، کتاب الکترونیکی بسیار خوب است. می توانید با 10-15 صفحه شروع کنید و آن را به صورت رایگان در اختیار آب قرار دهید تا آب را امتحان کنید و نوشتن را بیاموزید.

 

63. یک کتابخانه ایجاد کنید

آیا تابحال سعی کرده اید کتابخانه خود را ایجاد کنید، مثلاً یک کتابخانه مبتنی بر جاوااسکریپت؟ بنابراین بسیاری از افراد قبلاً این کار را انجام داده اند و راه حل ها اغلب فقط یاران بسیار کمی هستند که برای مقابله با یک مشکل کوچک بسیار کوچک اقدام می کنند. بنابراین شما را تشویق می کنم اگر با مشکلی روبرو شدید و می توانید دیگران را نیز از راه حل شما بهره مند سازند، کتابخانه خود را بسازید.

 

64. گوش دادن به دیگران را بیاموزید

به نظر می رسد بسیاری از مردم صدای خودشان را دوست دارند. با این حال، هنگام کار در یک تیم یا با مشتری، گوش دادن به دیگران نیز به طور فعال ضروری است. منظور من از فعال بودن پرسیدن سوالاتی است که به بحث کمک می کنند. یاد بگیرید در جلسات حرف دیگران را قطع نکنید و احترام بگذارید.

 

65. به وضوح ارتباط برقرار کنید

مهارت های ارتباطی این روزها بسیار مهم است، گاهی اوقات مهمتر از مهارت های کدگذاری خالص است. عدم موفقیت و موفقیت یک محصول یا شرکت اغلب مستقیماً به کیفیت ارتباطات داخلی و خارجی مربوط می شود. بنابراین برای برقراری ارتباط روشن و قابل فهم کمی وقت اضافی اختصاص دهید.

 

66. کار ناتمام را به اشتراک بگذارید

لازم نیست کمال گرا باشید. کارهای خود را زودهنگام به اشتراک بگذارید و وقتی کارتان تمام نشده دریافت بازخورد ارزشمند از دیگران است. بهتر است هرچه زودتر کارها را تنظیم کنید زیرا بعداً سخت و گران می شود.

 

67. به سوالات Quora پاسخ دهید

Quora بستری است که در آن مردم تقریباً در مورد همه آنچه در زندگی وجود دارد سوال می کنند. با پاسخ دادن به سوالات مردم در آنجا می توانید خود را به عنوان فردی با دانش عمیق در زمینه های خاص بازاریابی کنید که به نوبه خود می تواند فرصت های شغلی جدیدی را به وجود آورد.

 

68. یک متخصص دامنه شوید

اگر به یک موضوع خاص مانند امنیت یا یادگیری ماشین علاقه مند هستید، این می تواند حرکت خوبی برای تمرکز دقیق بر روی آن دامنه خاص و متخصص شدن در آن باشد. حقوق بالاتر ، "شهرت" و احساس خوب می تواند پاداش باشد.

 

69. ارتقا پیدا کنید

بسیار خوب، ارتقا یافتن چیزی است که شما واقعاً نمی توانید آن را مجبور کنید زیرا تقریباً همیشه شخصی وجود دارد که باید شما را ارتقا دهد. اما در حالی که موارد استثنایی نیز وجود دارد، بیشتر افراد در صورت درخواست نکردن در این زمینه ارتقا پیدا نمی کنند. بنابراین اگر فکر می کنید لیاقت ارتقا یافتن را دارید باید دنبال آن بروید و منتظر نمانید تا کسی این کار را برای شما انجام دهد.

 

70. کمی مرخصی بگیرید

کدنویسی برای من یک چیز برآورده کننده است. اگر من "در جریان" باشم ، ساعت ها مثل فردایی وجود ندارد. بعضی اوقات در ساعات کار کد می زنم، اوقات فراغتم را ادامه می دهم و حتی آخر هفته ها این کار را می کنم. اما این می تواند به سرعت منجر به فرسودگی شغلی یا استرس شود، بنابراین صرف چند ساعت یا چند روز برنامه ریزی کامل برای شارژ مجدد باتری ها کاملاً سالم است.

 

71. به دیگران القا کنید

وقتی محصول/ویژگی جدیدی ساختید، مهارت جدیدی آموختید، مشکلی دشوار را حل کردید یا برای اولین بار در یک کنفرانس صحبت کردید - آن را با دیگران به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کند و به آنها الهام بگیرد تا توسعه دهندگان بهتری شوند.

 

72. با پایگاه داده های SQL کار کنید

حتی اگر دلایل خوبی برای استفاده از راه حل های پایگاه داده No-SQL وجود داشته باشد و به نظر من ، آنها اغلب به عنوان "Hip یا Modern" تر به بازار عرضه می شوند، بیشتر برنامه های امروزی احتمالاً از پایگاه های داده SQL استفاده می کنند. بنابراین یادگیری نحوه کار با آنها یک مهارت حیاتی است که نباید از آن غافل شوید.

 

73. با پایگاه های No-SQL کار کنید

اگر قبلاً با محصول یا تکنیک پایگاه داده No-SQL کار نکرده اید، باید آن را امتحان کنید. راه حلهایی مانند MongoDB ، Redis یا Couchbase توسط بسیاری از سازمانهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و از روشی کاملاً متفاوت نسبت به پایگاههای SQL پیروی می کنند.

 

74. بیاموزید چگونه تحقیق کنید

برنامه نویسی حل مسئله است. برای حل مشکلات، دانستن چگونگی تحقیق صحیح در مورد راه حل ها بسیار حیاتی است. یادداشت برداری کنید، سوال بپرسید و سعی کنید اسناد یا راه حل های مناسب را پیدا کنید.

 

75. در مورد قابلیت دسترسی بدانید

قابلیت دستیابی، که به آن A11y نیز می گویند، چیزی است که باید استانداردی در توسعه نرم افزار باشد اما متأسفانه چنین نیست. بسیاری از افراد در استفاده از برنامه های وب با مشکل روبرو هستند زیرا این موارد برای افراد دارای معلولیت یا معلولیت و در نتیجه ایجاد موانع ساخته نشده اند. بنابراین هر توسعه دهنده وب باید در مورد ویژگی های دستیابی اطلاعات داشته باشد و از آنها به بهترین شکل استفاده کند.

 

76. درباره kubernetes اطلاعات کسب کنید

Kubernetes یکی از موضوعات داغ در DevOps و توسعه وب است. K8s یک سیستم ارکستراسیون کانتینر منبع باز است که برای مدیریت خودکار برنامه، مقیاس گذاری و استقرار استفاده می شود. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از Kubernetes استفاده می کنند، بنابراین شناخت آن بسیار ارزشمند است.

 

77. کامنت های مفید بنویسید

اظهار نظر در مورد پست های وبلاگ و قطعه کد افراد دیگر می تواند برای نویسندگان مفید باشد. اما لطفاً این کار را به روشی انجام دهید که نه توهین آمیز باشد و نه گمراه کننده. سعی کنید شفاف و دقیق باشد، نظرات همیشه باید ارزش داشته باشند. هیچ ارزشی = بدون نظر!

 

78. یک گواهینامه جدید دریافت کنید

گواهینامه ها هنوز هم یک روش عالی برای نشان دادن تخصص شما هستند و می توانند منجر به فرصت های شغلی جدیدی مانند شغل جدید، ارتقا یا افزایش حقوق شوند. می توانید آنها را به رزومه و پروفایل LinkedIn خود اضافه کنید. بسیاری از شرکت ها بودجه اضافی برای کارمندان خود در نظر گرفته اند، بنابراین شما حتی ممکن است یکی را به صورت رایگان دریافت کنید.

 

79. authorization و authentication را تمرین کنید

برخورد با کاربران و داده های آنها یک کار چالش برانگیز است. اگر شرکت ها آن را بهم ریخته و اطلاعات شخصی در معرض دید قرار گرفته باشد، اعتماد به آن شرکت می تواند سریعاً سقوط کند. بنابراین این روزها بسیار مهم است که هر توسعه دهنده بداند چگونه به درستی با مجوز و احراز هویت برخورد کند (نه ، این یکسان نیست!).

 

80. از امنیت API مراقبت کنید

API ها همه جا هستند. اما مهم است که از امنیت مناسبی برخوردار باشند و فقط سرویس های مجاز بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

 

81. ایمیل های خوبی بنویسید

ها، شما کدر هستید، چرا باید به ایمیل هایی که فکر می کنید اهمیت بدهم. خب، همه ما روزانه ده ها ایمیل دریافت می کنیم. و یکی از دلایل زیادی که ما برنامه نویسان از دریافت ایمیل دوست نداریم، نحوه نوشتن آنهاست. بنابراین با مثال پیش بروید و سعی کنید نامه هایی را بنویسید که خواننده بخواهد آن را بخواند.

 

82. دروازه بان نباشید

در حال حاضر مشکلات کافی در این جهان وجود دارد، بنابراین شما واقعاً نباید دیگران را از دانش، شغل یا اجتماعات تبعیض دهید یا آنها را کنار بگذارید. مهربان و فروتن باشید و نتیجه خواهد داد!

 

83. افراد بزرگ را دنبال کنید

راستش را بخواهید، چند نفر را دنبال می کنید که واقعاً آنها را نمی شناسید یا هیچ سرنخی از آنچه در واقع انجام می دهند ندارید؟ سعی کنید افرادی را که دنبال می کنید از نظر تخصص یا فرصت های دیگر به افرادی که واقعاً ارزش شما را دارند، کاهش دهید.

 

84. ریسک های جدید کنید

بیشتر ما در مناطق راحتی خود زندگی می کنیم و به سختی از آن خارج می شویم. اما بدون ریسک کردن، احتمال پاداش کم است. لازم نیست که چیزهای خطرناکی باشد بلکه مواردی مانند درخواست برای کار جدید، نوشتن کتاب یا ایجاد محصول است.

 

85. در مورد یادگیری ماشین یاد بگیرید

یادگیری ماشینی یکی از داغترین رشته های حال حاضر است. حقوق بالاتر از حد متوسط است، تقاضا برای توسعه دهندگان ماهر بسیار زیاد است. اگر به دنبال یک چالش جدید هستید یا می خواهید مهارت های خود را ارتقا دهید - یادگیری ماشین در حال حاضر یک فرصت عالی است!

 

86. فروتن باش

مواردی را که به زودی در ابتدای کارشان هستند، مسلم نگیرید و دیگران را مسخره نکنید. همه ما از جایی شروع کردیم و آرزو می کردیم کاش افراد باحالی داشتیم که در آن زمان از ما پشتیبانی می کردند!

 

87. پیشرفت خود را پیگیری کنید

اگر قادر به اندازه گیری آن نباشید، نمی توانید آن را بهبود ببخشید. اگر فکر می کنید به اندازه کافی پیشرفت یا پیشرفتی ندارید، زمان آن فرا رسیده است که ردیابی پیشرفت خود را شروع کنید. تعهدات، خط کدها، دوره ها، کتاب ها، گواهینامه ها، ... اما آن را پیگیری کنید.

 

88. نحوه استفاده از مستندات را بیاموزید

با نگاهی به مستندات صحیح می توان قبل از درخواست کمک بسیاری از سوالات و مشکلات را حل کرد. حتی اگر کار خود را شروع می کنید، به عنوان مثال با یک فریم ورک جدید، می توانید از مستندات چیزهای زیادی یاد بگیرید. اغلب اوقات حتی نیازی به گذراندن یک دوره نیستید، مستندات کافی است.

 

89. کیفیت را بیش از سرعت انتخاب کنید

این یک جهان و صنعت سریع است. اما این به معنای عجله در همه چیز نیست. کیفیت مهم است بنابراین وقت خود را به چیزهایی که می سازید اختصاص دهید. به عنوان مثال، تست نوشتن را برای کد خود توزیع نکنید زیرا فکر می کنید وقت کافی برای آن ندارید!

 

90. در مصاحبه شغلی شرکت کنید

حتی اگر در حال حاضر نیازی به شغل ندارید، می تواند یک راهکار خوب باشد که گاه به گاه مصاحبه را انتخاب کنید تا در عمل بمانید و ببینید ارزش بازار شما چیست.

 

91. به دیگران کمک کنید تا برای مصاحبه آماده شوند

بسیاری از مردم با مصاحبه های شغلی دست و پنجه نرم می کنند و اگر کسی به آنها کمک کند تا خود را برای انجام این کار آماده کنند و به عنوان یک شریک زندگی صرفه جویی کنند بسیار سپاسگزار هستند.

 

92. روی خودتان سرمایه گذاری کنید

بهترین راه برای خرج كردن پول و وقت خود سرمایه گذاری در خود و حرفه خود است. دوره ها یا گواهینامه های پرداختی راهی عالی برای سرمایه گذاری در خودتان است و معمولاً در طولانی مدت نتیجه می دهد.

 

93. روی ابزار خود سرمایه گذاری کنید

شما هر ساله به آن MacBook یا iPhone جدید و جذاب نیاز ندارید. اما شما وقت زیادی را مقابل کامپیوتر می گذرانید، بنابراین همیشه ارزانترین چیزها را خریداری نکنید. یک مانیتور، صفحه کلید، ماوس خوب ضروری است. صندلی که از سلامتی شما پشتیبانی کند بسیار مهم است. و ابزارهایی که در زمینه برنامه نویسی و توسعه به شما کمک می کنند نیز می توانند ارزش زیادی داشته باشند.

 

94. سعی کنید از خانه کار کنید

بسیاری از ما در هنگام شیوع بیماری کرونا مجبور به کار در خانه شده ایم. و بسیاری از مردم با آن مبارزه می کنند در حالی که دیگران آن را دوست دارند. اما اگر این کار را به روشی مناسب انجام دهید می تواند برای شما و خانواده تان بسیار جالب باشد. بسیاری از شرکت ها می دانند کارمندانشان در خانه به چه معناستند بنابراین صادقانه در مورد نیازها و ترس های خود ارتباط برقرار کنند.

 

95. یک کار از راه دور پیدا کنید

به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار ، شما معمولاً می توانید از هرجای دنیا کار کنید. این فرصت های بی شماری را برای همکاری با بزرگترین شرکت ها، جالبترین محصولات و باهوش ترین افراد به شما می دهد.

 

96. کاری با هدف پیدا کنید

بسیاری از افراد به دلیل نیاز به پول به محل کار خود می روند. کاملا خوب است آنها وقت خود را با یک فیش حقوقی عوض می کنند ، مشکلی ندارد. اما اگر مثل من فکر می کنید بیش از 9 تا 5 کار وجود دارد ، باید سعی کنید کاری با هدف پیدا کنید. به عنوان مثال می تواند چیزی برای جامعه یا در منطقه اپن سورس باشد.

 

97. به یک استارتاپ بپیوندید

این که آیا شما یک پیشکسوت صنعت هستید یا یک تازه وارد مطلق هستید - کار در یک فضای راه اندازی می تواند چالش برانگیز و پاداش آور باشد. بسیاری از کارها ، مسئولیت ها از همان ابتدا ، عدم وجود مسیرهای شغلی مشخص ، و اغلب چشم انداز بالاتر از همه چیز.

 

98. برای یک کار جدید اقدام کنید

از این بابت که مجبورید برای افزایش حقوق و کسب و کار خود مرتباً در صنعت فناوری شغل خود را تغییر دهید. فکر نمی کنم این برای هر مورد درست باشد اما گاهی اوقات منطقی است که به سراغ یک کار جدید بروید. روسای سمی یا همکاران، حقوق بهتر، تکنولوژی های جدید یا فرصت های یادگیری، یا چشم انداز کار از راه دور. اگر دلیلی برای درخواست کار جدید دارید، باید آن را انجام دهید.

 

99. به یک بوت کمپ کدنویسی بپیوندید

برنامه نویسی Bootcamps طی سالهای گذشته ظهور کرده است و واقعاً می تواند به شما کمک کند کار خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار آغاز کنید، به خصوص اگر از یک زمینه غیر فنی هستید. بسیاری از شرکت ها فارغ التحصیلان Bootcamp را برای موقعیت های پایه قبول می کنند.

 

100. تکنولوژی های Cloud را کاوش کنید

Cloud فقط کامپیوتر شخص دیگری است. اگر اینگونه ببینید یا نه، فناوری های ابری همه جا هستند و بسیاری از شرکتها توسعه دهندگانی را که تجربه کار با AWS ، Azure یا GCP را دارند استخدام می کنند. بنابراین اگر می خواهید گام بعدی را در حرفه خود بردارید یا می خواهید برای آینده مرتبط باشید، با رایانش ابری و فناوری های ابری آشنا شوید!

 

101. هرگز تسلیم نشوید

همه گاهی اوقات دست به گریبان هستند - بعضی بیشتر، بعضی کمتر. همیشه آسان نخواهد بود. اما شما تنها نیستید و همه ما از جایی شروع کردیم. شما می توانید آن را انجام دهید!

مهدی نیسی

نویسنده 3 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید

نظرات کاربران

برای درج نظر باید وارد سایت شوید