چطور پست‌ های بلاگ سئو پسندی را برای وب‌ سایت بسازیم

چهارشنبه 13 اسفند 1399

استراتژی جامع سئو پس از بهینه‌ سازی صفحات خاص برای موتورهای جستجو به پایان نمی‌رسد. این تازه اول کار است. رتبه‌ بندی برای جستجوی مربوطه، ایجاد محتوای سئو پسند و بارگذاری مداوم آن در وب‌ سایت است.

چطور پست‌ های بلاگ سئو پسندی را برای وب‌ سایت بسازیم

منطقی نیست که به طور مکرر صفحات وب را تغییر دهید، به همین دلیل داشتن یک بلاگ مهم است. از طریق بلاگ خود می‌توانید مطالب جدید و مرتبط را به وب‌سایت خود اضافه کنید. این کار نه تنها به موتور جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما زنده و فعال است، بلکه می‌تواند برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی شود.

برای اینکه محتوای شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) نشان داده شود، باید این کار را برای خزنده‌های (crawler) وب‌سایت آسان سازید. شما باید به وضوح با آنچه که در محتوای شما جستجو می‌شود ارتباط برقرار کنید و نشان دهید چرا محتوای شما بهترین راه‌حل برای مراجعه جستجوگران است.

در این مقاله نحوه بهینه‌ سازی هر پست بلاگ برای موتورهای جستجو و رشد بازدید وب‌ سایت آورده شده است.

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

حتی در میان بهترین تغییرات دائمی سئو که به طور مداوم انجام می‌شود، کلمه کلیدی قدرتمند همچنان جزء مولفه‌های اصلی رتبه‌ بندی محتوا محسوب می‌شود. و همه چیز با تحقیق و جستجو شروع می‌شود. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند جستجوهای مرتبط با نیچ را شناسایی کرده و در مورد محتوای مورد نیاز افراد تصمیم بگیرید.

ابزارهایی مانند Ubersuggest وجود دارند که بهترین جستجوی آنلاین در زمینه‌های مربوط به تجارت یا نام تجاری‌تان را به شما نشان می‌دهد. اگر در رابطه با موضوعی ایده‌ای دارید، کلمات کلیدی مناسب مورد نیاز برای رتبه‌بندی موثر محتوای خود را پیدا کنید. و اگر هیچ ایده‌ای ندارید که چه چیزی بنویسید، جستجوهای محبوب می‌تواند الهام‌بخش موضوعات محتوای شما باشد.

در اینجا یک نکته مهم وجود دارد: از ترکیبی از کلمات کلیدی تک کلمه‌ای/کوتاه و بلند استفاده کنید. کلمات کلیدی تک کلمه‌ای/کوتاه (یک یا دو کلمه) مخاطبان گسترده‌ای را هدف قرار می‌دهد، در حالی که کلمات کلیدی بلند (دو یا چند کلمه) جستجو را خاص‌تر می‌سازد.

کلمات کلیدی را به طور موثر وارد کنید

هنگامی که بهترین کلمات کلیدی کوتاه و بلند را برای پست بلاگ خود پیدا کردید، با قرار دادن آن‌ها در مکان‌های مناسب محتوای سئو پسندی را بسازید. کلمه کلیدی اصلی خود را انتخاب کرده و آن را در عنوان بلاگ خود، در پاراگراف اول، هدینگ بگذارید و چند بار در کل محتوا قرار دهید.

مراقب پر کردن کلمات کلیدی، یا به عبارتی استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، باشید. موتورهای جستجو این فعالیت را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرند و پست شما را در صفحات نتایج جریمه می‌کنند. با کمترین استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود و پیدا کردن انواع کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده به جای آن، از انجام این کار خودداری کنید. همچنین استفاده از کلمه کلیدی در URL به استفاده موثر از کلمات کلیدی کمکی نمی‌کند.

از تصاویر سئو پسند استفاده کنید

تصاویر با کیفیت بالا در یک پست بلاگ خوانندگان را مشغول نگه می‌دارد، یعنی آن‌ها برای مدت طولانی‌تر در صفحه شما می‌مانند و احتمال حضور شما در SERPs را افزایش می‌دهند. این یعنی خوانندگان جدید بیشتری از جستجوی ارگانیک در مسیر شما قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از سئو در تصاویر به همین جا ختم نمی‌شود. شما همچنین با ویرایش متن alt می‌توانید از تصاویر برای محتوای سئو پسند استفاده کنید. تا به حال در وب‌سایتی بوده‌اید که عکس‌ها باز نمی‌شوند و به جای آن متن‌هایی دیده می‌شود؟ این متون alt هستند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را crawl کرده و رتبه‌بندی کنند.

خوانایی و سئو

مطلب قبلی اشاره به اهمیت استفاده از تصاویر برای درگیر کردن خوانندگان داشت و بخشی از دلیل پشت پرده این امر خوانایی است. خوانایی بلاگ به طور همزمان شامل دو مساله مهم است. این امر باعث می‌شود موتورهای جستجو به راحتی بتوانند پست شما را crawl کنند و به راحتی محتوا را در دید افراد نگه دارند.

هیچ چیز بدتر از یک متن بسیار طولانی برای خواننده نیست. متن خود را با تصاویر، نقل قول‌ها و زیر عناوین متعدد کوچک کرده و بخش‌بندی کنید. از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید.

از لینک‌های داخلی استفاده کنید

هر چه تعداد وب‌سایت‌ هایی که به محتوای شما لینک می‌دهند بیشتر باشد، ارزش سایت شما بیشتر خواهد شد. موتورهای جستجو این را می‌بینید که افراد زیاد دیگری پست یا بلاگ شما را توصیه می‌کنند.

لینک داخلی قهرمان ناشناخته محتوای سئو پسند است. با اینکه کنترل زیادی روی لینک‌های خارجی ندارید، اما می‌توانید لینک‌های داخلی را در پست‌های خود کنترل کنید. با استفاده از لینک‌‌های داخلی در استراتژی سئوی خود می‌توانید موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان از صفحات مهم سایت خود را راهنمایی کنید.

در صورتی که به بهنیه سازی موتور جستجو علاقه دارید می‌توانید از دوره جامع آموزش سئو استفاده کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 5 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید