نکاتی برای تست عملکرد جاوا اسکریپت

چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400

هیچ کاربری دوست ندارد وقت خود را صرف انتظار برای بارگذاری صفحه وب کند. هیچ توسعه دهنده‌ ای دوست ندارد وب سایت یا برنامه از کار بیفتد. تمرکز بر ایجاد سریع بارگذاری صفحات با کد بدون خطا مهم است.

نکاتی برای تست عملکرد جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت برای ساخت اکثر برنامه های داینامیک و real-time استفاده می‌شود. قدرت جاوا اسکریپت در زمینه برنامه هایی است که محتوا را با کمترین تأخیر به صورت داینامیک آپدیت می‌کنند. تست عملکرد جاوا اسکریپت باید برای اطمینان از تجربه کاربری خوب و عملکرد بهینه در الویت باشد. در اینجا چند نکته مفید آورده شده است که می‌‌تواند در تست عملکرد به شما کمک کند.

از جاوا اسکریپت بلااستفاده خلاص شوید

خلاص شدن از شر جاوا اسکریپت بلااستفاده زمان انتقال را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، زمان کامپایل کد مرورگر را نیز کم می‌کند. رسیدن به این خواسته دشوار نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید حذف عملکردی است که کاربران شما دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و همچنین حذف تمام کدهای جاوا اسکریپت مرتبط به آن. با این کار شلوغی از بین می‌رود و در نتیجه زمان بارگذاری سریعتر می‌شود.

قابلیت های موجود در مرورگر را بررسی کنید تا بتوانید هر کد غیر ضروری و اضافی را حذف کنید. بیشتر اوقات کد اضافی به معنای زمان بارگیری اضافی است.

از حافظه بیش از حد استفاده نکنید

استفاده از حافظه را تا آنجا که ممکن است محدود کنید زیرا نمی‌دانید دستگاه کاربر برای بارگیری صفحه وب یا اجرای برنامه شما چقدر حافظه دارد. استفاده از بازیابی حافظه (garbage collector) مرورگر منجر به توقف جاوا اسکریپت و کند شدن زمان بارگذاری می‌شود.

از نشت حافظه خودداری کنید

در صورت وجود نشت حافظه، صفحه وب به ذخیره حافظه بیشتر ادامه می‌دهد. در نهایت، میزان اشغال کل حافظه دستگاه را کاهش می‌دهد و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این امر به احتمال زیاد در مورد صفحه وبی که گالری تصاویر یا اسلایدر دارد بیشتر است.

مهم است که نشت حافظه را بررسی کنید و مشکل را برطرف کنید تا از بار اضافی دستگاه کاربر و ایجاد تجربه کاربری بد جلوگیری کنید.

از Web Worker ها استفاده کنید

Web Workerها بدون هیچ گونه انسداد UI thread، پردازش محاسبات شدید را امکان پذیر می‌سازند. برای عملکرد کارآمد، Web Workerها به شما اجازه می‌دهند تا threadهای جدید بسازید. می‌توانید کار را به آن‌ها بسپارید تا کارهایی با اجرای طولانی که باعث ایجاد انباشته شدن کارها می‌شود را به یک worker بفرستد. این کار عملکرد را افزایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تجربه کاربری یکپارچه داشته باشید.

بهینه سازی های مختلف را پیاده سازی کنید

درست مثل هر زبان یا فریم ورک دیگری، برای به دست آوردن بهترین نتیجه، از بهینه سازی‌ها استفاده کنید. تست عملکرد جاوا اسکریپت در واقع گرفتن بهترین خروجی برای داشتن تجربه کاربری است که کاربران‌تان را به شما برمی‌گرداند.

·       برای دستیابی به همان نتایج با محاسبات کمتر، الگوریتم ها را هر جا که لازم باشد بازنویسی کنید.

·       فرمول‌های ریاضی را تا حد ممکن ساده کنید.

·       برخی از عملکردها را با عملگرهای سطح بیت جایگزین کنید زیرا از چرخه پردازنده کمتری استفاده می‌کنند.

·       از فراخوانی توابع و متغیرهایی که قابل تکرار هستند استفاده کنید.

از ابزارهای مدیریت عملکرد برنامه استفاده کنید

وقتی که عملکرد جاوااسکریپت را تست می‌کنید، استفاده از ابزار مدیریت عملکرد برنامه مهم است.

کروم این امکان را به شما می‌دهد تا از گزینه "More Tools" برای بررسی میزان استفاده از حافظه و پردازنده در هر تب استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای توسعه دهنده در کروم یا فایرفاکس که برای تحلیل متریک های مختلف است، به تحلیل پیشرفته بپردازید.

ابزارهای مدیریت عملکرد برنامه مثل Retrace با Real User Monitoring (RUM) همراه هستند. RUM عملکرد وب را تسریع می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که کد front end و back end را با هم کنترل کنید. این دیدگاه جامع تر شناسایی تنگناها را آسان تر کرده و راه حل صحیح را بهتر مشخص می‌کند. وقتی عملکرد سایت بهینه می‌شود، صفحات وب سریع‌تر پاسخ می‌دهند و احساس تعامل بیشتری دارند. کاربران نهایی راضی هستند، بیشتر مشغول هستند و در نهایت احتمال خرید آن‌ها بیشتر است.

RUM شامل شکست منابع است تا به شما کمک کند که سریعا ببینید آیا تصاویرتان به بهینه سازی نیاز دارد یا آیا استایل ها و اسکریپت ها باید کم حجم شده یا کش شوند. قابلیت تقسیم بندی RUM امکان دیدگاه عمیق‌تری را فراهم می‌کند. از تقسیم بندی برای نظارت بر زمان بارگذاری مبنی بر مرورگر، جغرافیا، و نوع دستگاه استفاده کنید. با شناسایی موقعیت های بهینه CDNها، شناسایی فرصت ها برای بهبود تجربه کلی آسان می‌شود.

تعامل بین خوانایی و بهینه سازی

در حالی که عملکرد جاوا اسکریپت بسیار مهم است، همچنین باید مطمئن شوید که به افزودن قابلیت های جدید و شناسایی خطاها توجه یکسانی داشته اید.

یک وب سایت یا برنامه موفق به کد خوب، عملکرد عالی و تست دقیق عملکرد بستگی دارد. مطمئن شوید که با استفاده از یک ابزار مدیریت عملکرد برنامه، مانند Stackify Retrace، به خوبی از همه این سه جنبه مراقبت کرده‌اید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید