نسبت متن و کد (Text to HTML) اهمیت سئو و نکات اساسی و مهم

شنبه 4 آذر 1396

هر سایت و بهتر بگوییم هرمطلبی در سایت از دو قسمت تشکیل شده است یکی کدهای مربوط به آن سایت یا آن صفحه می باشد که قالبا از دید کاربر سطح بالا پنهان می باشد و دیگری آن متن و مطالبی هست که کاربر و بازدید کننده آن را می بیند. تحقیقات نشان میدهد هرچه نسبت وجود متن در یک صفحه از سایت بیشتر از نسبت کد html در آن صفحه بیشتر باشد در جستجوهای گوگل بیشتر دیده شده است مخصوصا بعد از اپدیت شدن الگوریتم پاندا این موضوع خیلی اهمیت پیدا کرده است.

نسبت متن و کد (Text to HTML) اهمیت سئو و نکات اساسی و مهم

نسبت متن به کد (Text to HTML) ایده آل چقدر است؟ اهمیت سئو و نکات اساسی و مهم را در این مورد بدانیم.

به طور مستقیم نسبت متن به کد (Text to HTML) بر سئو تاثیر ندارد اما...

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

در بررسی فاکتورهای مربوط به سئو از نظر موتورهای جستجو نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بطور مستقیم تاثیری ندارد ولی بر روی پارامترهای زیادی تاثیرگذار است که می‌توانند نتایج بهتری را برای شما در موتورهای جستجو به همراه داشته باشند.

مهمترین و اصلی ترین پارامترهای نسبت متن به کد (Text to HTML)  به شرح زیر می باشد:

ارزش قائل شدن و اهمیت دادن به بازدیدکنندگان : صفحاتی که نسبت متن به کد (Text to HTML) آن‌ها بالاتر است به نظر برای بازدیدکنندگان قابل فهم‌تر و خواناترند. از نظر موتورهای جستجو چنین سایتی برای آسایش بازدیدکنندگان طراحی شده است و نه خوشامد موتورهای جستجو که این امر تاثیر زیادی در سئو سایت شما خواهد داشت.

رضایتمندی و علاقه بیشتر بازدیدکنندگان: نسبت متن به کد (Text to HTML) بیشتر به شما این امکان را می‌دهد که مطالب بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید و این امر موجب رضایت آن‌ها و حضور بیشترشان در سایت شما خواهد شد که در رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

سبکتر بودن صفحات و افزایش سرعت بارگذاری: کد کمتر به این معنی است که شما کدهای اضافی را از صفحات خود حذف کرده اید و این امر سرعت بارگذاری سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. گوگل علاقه ای به نمایش صفحات خیلی سنگین به کاربران را ندارد!!!

ایندکس شدن بهتر برای موتورهای جستجو: کدهای تمیزتر و نسبت متن به کد (Text to HTML) بالاتر ,  ایندکس کردن سایت شما را برای موتورهای جستجو سریع و راحت می‌کند. به عبارت دیگر موتورهای جستجو دوست دارند یک مطلب و مقاله میزان متن  آن بسیار زیادتر از کد باشد هیچ محتوایی به اندازه متن نمیتواندآنها را خوشحال کند!!!

اکنون که با اهمیت زیاد بودن میزان متن نسبت به کد آشنا شدیم چند پیشنهاد بسیار ساده داریم برای اینکه چه کار کنیم میزان متن ما در سایت و یا یک مقاله نسبت به کد html بیشتر شود.

مهمترین و اصلی ترین نکات و پارامترهایی که رعایت آن باعث افزایش میزان متن به کد (Text to HTML) میشود.

 

 

اهمیت سئو

 

نکته اساسی در طراحی هر صفحه رضایت بازدیدکنندگان از محتویات و ظاهر صفحات شماست، برای افزایش نسبت متن به کد (Text to HTML) نکات زیر را رعایت کنید.

هر کد اضافی و استفاده نشده را حذف کنید.

فاصله‌های خالی زیادی را پاک کنید.

توضیحات موجود در کدها را حذف کنید. (در سیستم‌های وردپرس و جوملا معمولا کدنویس‌ها توضیحاتی را برا هر بخش در کد قرار می‌دهند که در نسبت متن به کد (Text to HTML) شما تاثیر منفی دارند)

تا حد امکان از جداول استفاده نکنید.

  از کدهای CSS استفاده کنید.

تصاویر خود را بهینه کنید.

  هر تصویر اضافی را حذف کنید.

از کدهای جاوا و فلش تا حد امکان استفاده نکنید.

حجم صفحه خود را کمتر از 300 کیلوبایت نگه دارید.

هر گونه متن که قابل مشاهده برای بازدیدکنندگان نیست را حذف کنید.

اکنون ابزارهایی را به شما معرفی می نماییم که میتواند به کمک آن از میزان متن به کد در سایت خود اگاه شوید.

Maierwalter

SEOChat

DevSEO

لطفا وارد سایت های فوق شوید و از خدمات آن جهت مشاهده میزان متن به کد استفاده نمایید.

تهیه شده توسط گروه وب مک

webmac

نویسنده 28 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید