6 عنصر اساسی برای اصالت یک برند (نام تجاری) قدرتمند

یکشنبه 17 اسفند 1399

مؤسس آمازون، Jeff Bezos، می‌گوید "برند شما همان چیزی است که مردم در غیاب شما در موردتان می‌گویند."

6 عنصر اساسی برای اصالت یک برند (نام تجاری) قدرتمند

این یعنی یک استراتژی برندسازی همان چیزی است که کسب و کار شما در بازار امروز که به شدت رقابتی و در حال تحول است نیاز دارد. دلیل آن این است که اصالت برند به برجسته‌سازی محصولات شما نسبت به سایر محصولات رقیب کمک می‌کند.

علاوه بر این تعداد روزافزون کاربران دیجیتال نشان می‌دهد که کسب و کار شما امکانات زیادی برای برجسته‌سازی برندتان در فضای دیجیتال دارد. هنوز قانع نشده‌اید؟ پس خودتان نگاهی به اعداد بیاندازید.

در سال 2019 یازده میلیارد کاربر تلفن همراه وجود داشته است.

کاربران اینترنت در سال 2019 در مقایسه با ژانویه 2018، 366 میلیون نفر افزایش یافته است.

در سال 2019 تقریبا 48 میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی وجود داشته است.

حدود 26 میلیارد نفر در ژانویه 2019 از شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کرده‌اند که نشان دهنده رشد 297 میلیون کاربر جدید است.

دیدگاه‌های ذکر شده در بالا نشان می‌دهد که اصالت برند برای بقای تجارت در عصر دیجیتال امروز قابل توجه است. اما اول بیاید ببینیم، منظور از اصالت برند چیست؟ اصالت برند از عناصر بصری نام تجاری مانند لوگو، رنگ و غیره تشکیل شده است.

با این حال توجه به این نکته مهم است که ایجاد اصالت یک برند جالب و به یاد ماندنی کار ساده‌ای نیست. اما نگران نباشد، قطعا راه‌حل‌هایی وجود دارد. در اینجا 6 عنصر اساسی وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد اصالت نام تجاری قدرتمند در طول زمان کمک کند:

1. باید ارزش‌های برند را منعکس کنید

اصالت برند شما نماینگر آنچه تجارت شما بر پایه آن قرار دارد و اینکه مشتریان شما چطور شما را می‌بینند است. پس مطمئن شوید که هر بخشی از برند شما، چه در بروشورها، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها یا وب‌سایت شما باشد، باید ارزش برند شما را منعکس کند.

اما، اول شما باید درک کنید که ارزش‌های تجاری شما چه هستند. هنگامی که ارزش‌های برند خود را شناسایی کردید، باید مطمئن شوید که برند شما مربوط به آن‌ها است. مثلا برند اپل ارزش‌های تجاری آن را منعکس می‌کند، یعنی کیفیت، کلاس و نوآوری، بنابراین آن را به یکی از معروف‌ترین برندها در سطح جهان تبدیل می‌کند.

2. مطمئن شوید که لوگوی حرفه‌ای طراحی کرده‌اید

اگر بازاریاب دانایی هستید، می‌دانید که لوگوی شرکت شما نقش اساسی در ایجاد اصالت تجاری کسب و کار شما دارد. این به این دلیل است که به عنوان پایه و اساس برند شما عمل می‌کند و تقریبا در همه جا وجود دارد، در بروشورهای شرکت، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت، محصولات و غیره.

جدای از این، یک لوگوی طراحی شده به صورت حرفه‌ای به راحتی قابل تشخیص است و اولین برداشت عالی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، به شما امکان می‌دهد پیام‌های نام تجاری خود را به طور معناداری منتقل کنید. یعنی برای اینکه در ذهن مشتری بمانید، باید به طراحی لوگوی خود اهمیت بدهید و روی آن وقت بگذارید.

3. رنگ‌های برند خود را هوشمندانه انتخاب کنید

برای ایجاد موثر اصالت برند، ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان بسیار مهم است. نمی‌دانید چطور؟ پاسخ ساده به این مساله این است که رنگ‌های برند خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

مطالعه‌ای که توسط Forbes انجام شد نشان داد که رنگ‌های برند بیش از 80 درصد تشخیص را بهبود می‌بخشند.

این یک واقعیت شناخته‌شده است که هنگام صحبت در مورد برند، رنگ‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. این امر به این دلیل است که آن‌ها قدرت تاثیرگذاری بر روحیه مخاطب را دارند.

وقتی مخاطب یک رنگ خاص را بارها و بارها همراه یک نام تجاری می‌بیند، باعث تقویت اصالت آن برند می‌شود. این رنگ در ذهن مخاطب حک می‌شود و همیشه با دیدن آن رنگ خاص به یاد برند خاصی می‌افتد.

4. از گرافیک‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

مطالعه‌ای که توسط Zabisco انجام شد، مشخص کرد که 40 درصد از افراد در مقایسه با متن ساده، به اطلاعات بصری بهتر واکنش نشان می‌دهند. این یعنی گرافیک با کیفیت بالا برای برند سازی موثر بسیار حیاتی است زیرا به جذب مخاطب شما کمک می‌کند و پیام‌های برند شما را به روشی معنادار منتقل می‌کند. برای این کار می‌توانید:

از ترکیب gif، تصاویر و فیلم‌ها استفاده کنید تا مخاطب شما خسته نشود.

از تصاویری که مربوط به سایت‌ها یا برندهای دیگر است استفاده نکنید.

از تصاویر تار استفاده نکنید، چرا که تاثیر منفی دارند.

از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.

5. یک فونت سازمانی را انتخاب کنید

تعیین اینکه از کدام نوع فونت می‌خواهید در تضمین بازاریابی و وب‌ سایت خود استفاده کنید بسیار مهم است. این بدان دلیل است که انواع مختلف فونت‌ها، ویژگی‌های مختلف شخصیتی را به تصویر می‌کشند.

6. یک شعار جذاب برای برند خود انتخاب کنید

این یک واقعیت شناخته شده است که شعارهای برند به مخاطبان کمک می‌کند برند شما را به راحتی شناسایی کنند. علاوه بر این، آن‌ها به شما و محصولات شما کمک می‌کنند تا از برندهای رقیب دیگر در بازار فاصله بگیرید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال ایجاد یک نام تجاری قدرتمند برای کسب و کار خود هستید، دیدن مسائل از دید مخاطبان ضروری است. با این حال توجه به این نکته ضروری است که اصالت نام تجاری یک موفقیت یک روز نیست. این کار به صبر، خلاقیت و آزمایش‌های زیاد نیاز دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید یک برند با اصالت و منحصر به فرد و ماندگار در کسب و کار خود داشته باشید، مطمئن شوید که عناصر برندسازی فوق را از دست ندهید. موفق باشید!

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید